user icon

Alonso beschikt in India over nieuwe uitlatenconfiguratie

  • Gepubliceerd op 18 okt 2012 11:35
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari heeft in de Grand Prix van Zuid-Korea succesvol geëxperimenteerd met een nieuwe uitlatenconfiguratie. Het nieuwe systeem zat alleen op de auto van Felipe Massa, zo meldt 20 Minutos. De nieuwe configuratie is gebaseerd op de lay-out die Red Bull Racing hanteert.

Fernando Alonso krijgt in India de beschikking over de nieuwe uitlatenconfiguratie, bedoeld om het dit jaar al zo vaak genoemde Coanda-effect te vergroten. Daarnaast is Ferrari in de windtunnel van Toyota bezig met de ontwikkeling van een eigen dubbel DRS-variant, aldus 20 Minutos.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Dat zou verklaren waarom Massa sneller was dan Alonso in Korea. Los van die uitlaatconfiguratie was het nog steeds een prima prestatie van Massa.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 11:46
    • Helemaal mee eens!

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 13:19
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      In de race had Massa voor zover ik weet wel dezelfde uitlaatconfig en daar was Massa bij tijd en wijle ook sneller dan Alonso, dus dat wil niet alles zeggen. Maar ze zetten het sowieso niet op de auto als ze er aan zouden twijfelen.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 23:58
  • Dit lijkt mij zeer goed nieuws. Ik hoop dat we in India ook hiervan de effecten zullen gaan zien. Dan rest ons natuurlijk nu alleen nog maar aan Mr. Monza te vragen wat hij hier precies allemaal van weet.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 11:47
    • Hieronder word door diverse personen alweer beweerd dat dit bericht onjuist is. Dus het zou inderdaad schelen als Mr. Monza hier even zijn magisch licht over laat schijnen zodat wij weten of Alonso nog wel een kans maakt tegen Vettel of niet.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 13:15
    • Ja, waar is onze grote vriend eigenlijk. Ik heb hem al een tijdje niet gezien hier.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 20:23
    • napoli

      Posts: 64

      Ja, waar is Mr.Monza toch?

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 10:17
  • fynrd

    Posts: 23

    Bericht klopt niet, er is niet mee gereden. Er zijn wel geruchten dat dit type uitlaatconfiguratiemin india erop zal zitten.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 11:50
    • aruba24

      Posts: 640

      Het zat inderdaad niet op de auto van massa , het word waarschijnlijk in India in de vrijetraining uitgeprobeerd, en nog enkele kleinere updates.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 13:10
    • marcio

      Posts: 2.745

      Wel vervelend, want tegen de tijd dat je alle kinderziektes eruit gekregen hebt, zeg we 1 of 2 races verder. Niet dat ik het jammer vind overigens. Hopelijk voor hen, leiden de updates niet tot betrouwbaarheidsproblemen.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 13:16
  • JustMyself

    Posts: 17

    En in Abu Dhabi hebben ze ook de DDRS van Redbull op de auto staan.
    Hopelijk past de configuratie ook in het totaal plaatje van de wagen. Het is niet omdat iets goed werkt op de ene, dat het daarom ook goed werkt op de andere.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 11:51
  • Vandaar dat Massa zo snel was. Hij was dat de race daarvoor ook al, maar nu ging hij wel heel snel. Die Ferrari wordt nog eens wat.
    Tip voor Ferrari... volgend jaar vanaf de eerste race snel zijn... -)

    Maar is goed nieuws voor Alonso... Knallen gozer!!!!

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 13:01
    • zie andere reacties. Het zat er NIET op bij Massa

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 21:28
  • marcio

    Posts: 2.745

    Alleen jammer dat bij elke stap die Ferrari zet Red Bull er ook een zet. Volgens Brundle komt er in India ook de nodige updates op de wagens van Red Bull. Het wordt dus spannend wie met de best werkende updates komt. Gezien de snelheid waarmee Newey en zijn mannen werken en ook nog de nodige briljante oplossingen, zeg ik Red Bull.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 13:13
  • Was o.a. Ferrari niet huiverig voor de douane van India? Vanwege de lange wachttijden hadden ze toch beslist om geen updates mee te nemen?

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 13:21
  • alflonzo

    Posts: 827

    bevestigt mijn theorie dat Massa nieuwe onderdelen test, daarom niet altijd goed presteert maar desondanks toch bij Ferrari mag blijven.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 14:21
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Go Ferrari! Ik heb niets tegen Vettel (behalve dat gezwaai met die vinger dan, maar goed) maar hoop dat Alonso deze titel wint. Dus mooi als het systeem nu goed werkt en Alonso het ook krijgt, dan kunnen ze met een beetje mazzel meer punten scoren dan Vettel, als Massa er ook vooraan goed bijzit tenminste......................

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 16:28
    • Als ze wat meer snelheid in de Q kunjen vinden dan zie ik Massa gewoon voorin meedoen

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 16:30
  • Godius

    Posts: 658

    Massa reed de race niet met de nieuwe uitlaatconfiguratie. Ze hebben het wel op zijn auto getest vorig weekend. Maar dus niet de race mee gereden zoals hier is gesuggereerd.

    • + 0
    • 18 okt 2012 - 18:38
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Precies, snap niet dat dit zo moeilijk is... Als iets goed werkt gaan ze echt niet Massa er als eerste mee laten racen.

      • + 0
      • 18 okt 2012 - 23:59
    • fynrd

      Posts: 23

      Er is ook niet mee getest, het artikel isverkeerd vertaald

      • + 0
      • 19 okt 2012 - 10:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar