user icon
user icon

Button vreest slechte race door elfde startpositie

  • Gepubliceerd op 13 okt 2012 14:02
  • comments 8
  • Door: Danny Sosef
Vrijdag was Jenson Button nog optimistisch na de vrije training nadat hij een goede racesnelheid had gevonden met zijn McLaren. Na de kwalificatie waarbij de Brit tot een elfde startpositie kwam is hij een stuk minder positief, eerder pessimistisch over een goed resultaat.

De McLaren-coureur miste de top tien kwalificatie door een foutje in zijn laatste ronde en de gele vlag situatie veroorzaakt door Ricciardo. Button: "De lange run gisteren op vrijdag waren erg goed. Om zo ver naar achteren te staan, ergens in het middenveld, is zeer teleurstellend. De racesnelheid die we gisteren hadden gevonden was echt heel goed, ik denk dat we de snelste waren. Daardoor zal het moeilijker worden om een goed resultaat neer te zetten vanaf de plaats waar we nu starten."

"In de tweede sessie van de kwalificatie blokkeerde ik de remmen, ik ging wijd en moest terugschakelen naar de eerste versnelling. In de ronde daarop won ik een paar tiende in die sector waardoor ik met gemak naar de top tien kwalificatie had kunnen gaan. Helaas kwamen toen de gele vlaggen waardoor het niet is gelukt. Ik hoop dat we morgen toch nog een goede kunnen rijden maar ik vrees dat het moeilijk wordt."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Jammer voor hem. Volgens mij is hij te voorzichtig geweest tijdens de gele vlaggen, want velen hebben hun tijd en positie wel verbeterd, waar hij bleef steken op P11. Het was overigens wel heel close met Schumacher.

    We zullen wel zien wat hij morgen kan doen. Een tweestopper lijkt me het meest logisch, starten op soft en daarna 2x wisselen naar de supersofts.

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 14:12
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Kom op Jenson, dat valt toch wel mee? Dit is nou niet bepaald het moeilijkste circuit om in te halen, dus een top 5 moet er vast wel in zitten voor hem.

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 15:45
  • In Japan dacht je nog te kunnen winnen vanaf plaats 7 en daar klopte ook geen reet van.....

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 15:49
  • mikke1886

    Posts: 159

    Button gaat het nog heel moeilijk krijgen volgend jaar,het team rond hem bouwen is deze man nu serieus ?Hij heeft totaal niet moeten knokken voor zijn titel in 2009 en kan alleen hamilton verslaan als deze een bar slecht jaar rijd.Button zal nooit een topper zijn als hij in 2008 in een ferrari of mac zat had hij niet eens meegedaan om de titel .Het enige wat hij ooit bereikt heeft is rubens verslaan in de dominantste auto van het veld.Bij serieuze competitie van de echte toppers (alonso,hamilton,raikkonen en vettel) zal hij op het einde van de rit altijd aan het kortste eind trekken.Het is zeker geen slechte rijder maar zijn laatste uitspraken van het team rond hem bouwen zijn gezien zijn prestaties toch een beetje te hoog gegrepen

    • + 0
    • 13 okt 2012 - 16:04
    • Nu niet gaan overdrijven. Hij heeft ook voormalig wk kampioen Jacques Villeneuve naar huis gereden. In 2004 is het met een matige BAR 3e in het WK geworden.
      Jenson is zeker niet de meest complete rijder, maar hij kan zeker wel rijden. Met een goede auto zal hij zeker weer kampioen kunnen worden.

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 16:40
    • Automatic-rock
      in een heel heel goede auto, zou ik willen zeggen.
      Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook niet bepaald van het kaliber alonso,hamilton,raikkonen en vettel vind, bovendien is hij van de wereldkampioenen de meest kleurloze van de grid.

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 18:12
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      @Automatic-Rock: Ach, op een gegeven moment hebben wel meer rijders Villeneuve zoek gereden. De BAR was in 2004 trouwens helemaal niet zo\'n matige auto.

      Uiteraard kan hij in een goede auto kampioen worden. Maar er zijn coureurs bij die dat nét wat makkelijker kunnen dan Button. Dat maakt Button natuurlijk geen slechte coureur, maar ik zie hem niet als één van de beste rijders die er op dit moment in de F1 rondrijden.

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 18:14
    • @Jean Alesi; kleurloos is een persoonlijke mening. Een beetje vergelijkbaar met, als ik zou zeggen dat dit een kansloze opmerking van je is, wat ik niet doe. Ik vind Button een sympathieke kerel en een terecht wereldkampioen. Ik ben ook van mening dat hij niet in jou genoemd rijtje coureurs behoort. Maar als hij een goede auto heeft kan hij het die coureurs uit jouw rijtje het toch verdomd moeilijk maken.

      • + 0
      • 13 okt 2012 - 18:38

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar