user icon
user icon

Vettel wil op eigen kracht voor de derde keer kampioen worden

  • Gepubliceerd op 04 okt 2012 15:49
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel heeft zijn zinnen gezet op een derde opeenvolgende titel. De Duitser heeft nog wel een geruime achterstand op Ferrari-rijder Fernando Alonso. Een uitvalbeurt of minder weekend voor de Spanjaard zou de kansen van Vettel goed doen, maar de tweevoudig wereldkampioen is overtuigd dat het ook op eigen kracht mogelijk is.

Vettel: "Ik wil natuurlijk niet dat de pechduivel bij onze concurrenten toeslaat om ons daarvan te laten profiteren, we zijn vol vertrouwen dat we het zelf op de baan kunnen bewerkstelligen. Ik geloofde in Singapore ook dat we het tempo van Lewis Hamilton konden evenaren. Het was moeilijk geweest om hem in te halen, maar ik zat in mijn tweede en derde stint in een beter tempo, dus de kans bestond. Hoe dan ook, hij viel uit en daardoor erfde ik de koppositie."

"Voor de komende races dienen we ons te focussen en dan zien we wel hoe het zich ontvouwt. Het is belangrijk om races te finishen. We kijken tegen een achterstand aan en als we niet scoren, dan blijven we achter de feiten aanlopen. Het is zaak om de eindstreep te halen en een flink aantal punten te pakken."

Vettel cap kopen? Bestel hem hier!

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik zie Vettel ook als grootste concurrent voor Alonso, een levensgevaarlijke bedreiging want een voorsprong van 29 punten is echt niet zo heel groot, zeker met een handvol races te gaan.

    Tel daarbij op dat er een aantal banen komen waar de Red Bull goed bij gaat passen (Korea, Abu Dhabi, India, Brazilië) en tel er ook bij op dat als de druk echt op de ketel staat Vettel zelden tot nooit een fout maakt, om ook even eind 2010 erbij te halen waarin Vettel de laatste 4 races gewoon foutloos vooraan rijdt en exact doet wat hij moet doen.

    Ik verwacht een tweestrijd. Raikkonen staat te ver weg, kwalificeert toch te matig en de Lotus kan er nog net niet aan tippen. Hamilton heeft wellicht de meest snelle auto maar staat toch wel héél ver achter en nog 1 versnellingsbak en het is echt definitief over.

    Tot slot, ik ben overigens heel benieuwd hoeveel dynamo\'s er nog gaan sneuvelen bij Red Bull.

    • + 0
    • 4 okt 2012 - 16:06
    • James

      Posts: 1.652

      Het zal er gewoon gaan van afhangen of Ferrari wat competitiever voor de dag kan komen hoor...

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 16:20
    • @James,
      Dat is wel erg makkelijk gezegd. Vettel is nou niet de persoon die je in deze fase van het kampioenschap moet gaan onderschatten.

      Zolang de Ferrari & Red Bull (verdeeld over de circuits) aan elkaar gewaagd zijn ligt het echt nog wel redelijk open.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 16:29
    • hoop idd. niet dat er nog dynamo\'s gaan sneuvelen bij Red Bull, dat zou de strijd in het kampioenschap toch aardig op zeep helpen.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 16:34
    • Ik ben het wel met James eens.
      Natuurlijk is Vettel een topper, tel daarbij de RedBull die de afgelopen 3 races echt beter is dan de Ferrari en de dreiging voor Alonso is levensgroot.

      Maar net als James zegt, wanneer Ferrari maar een beetje extra snelheid weet te vinden, dan zijn het de kwaliteiten van Alonso die de doorslag gaan geven want onderaan de streep vind ik Alonso nog net FF beter dan Vettel...

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 16:41
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Damon: bij de ene topic zie je Vettel als grootste concurrent, bij ander topic weer Hamilton.
      Volgende topic bij Caterham zie je straks Petrov weer als grootste concurrent.
      En even compleet offtopic, maar dit speelt al geruime tijd in mijn hoofd:
      Heb jij geen leidinggevende die jou graag aan het werk ziet?
      Je bent degene met de vaakste en heel vaak als eerste die reageert. Get a job, Nederland heeft jouw geld nodig!
      -
      Ontopic: Graag zoveel mogelijk concurrentie, tot de laatste bocht zou gaaf zijn als Alonso weer kampioen wordt.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 17:11
    • Ramshoek2

      Ik neem aan dat Alonso zijn kwaliteiten tot nu toe ook ten volle heeft benut, dus wanneer Ferrari net dat beetje extra snelheid vind is dat dus hetgene dat de doorslag gaat geven.
      Wat ook doorslaggevend kan zijn is of Red Bull zijn betrouwbaarheidsproblemen heeft opgelost, je moet dan Vettel absoluut niet onderschatten.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 17:29
    • @Alynsa,
      Kwestie van logisch nadenken. McLaren heeft al een aantal races de snelste auto, dus ja ik zag Hamilton terecht als voornaamste concurrent. Doordat hij pech kreeg in Singapore en dus 25 punten mis liep is zijn achterstand enorm geworden, in tegenstelling tot die van Vettel die enorm dichterbij is gekomen.
      Dus dat ik eerst Hamilton, en nu Vettel als grootste bedreiging zie is logisch, dat heeft niets te maken met meewaaien met de wind, gewoon even logisch nadenken.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 18:14
    • KensiB

      Posts: 931

      @AlYnsa je legt de vinger op de zere plek.

      • + 0
      • 4 okt 2012 - 19:42
    • Ik ben het echt helemaal met je eens!

      • + 0
      • 8 okt 2012 - 17:07
  • het lukt mijn groote held wel :)
    heb er vertrouwen in, Alonso red het kampioenschap van 2012 niet meer...
    er komen nu alleen nog maar races die Red Bull goed liggen...

    • + 0
    • 8 okt 2012 - 17:07

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar