user icon

Caterham bevestigt Van der Garde voor eerste training in Japan

  • Gepubliceerd op 01 okt 2012 11:29
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde neemt vrijdag weer eens plaats in een Formule 1-wagen. De Nederlander stapt voor de eerste vrije training voor de Grand Prix van Japan in de Caterham CT01. Dat bevestigde een woordvoerder van het team aan F1Today.net.

Het is nog onduidelijk welke van de twee vaste racecoureurs, Heikki Kovalainen en Vitaly Petrov, de eerste sessie toe zal moeten kijken. Van der Garde kwam eerder dit jaar in China in actie voor Caterham. Zijn laatste optreden met een Formule 1-bolide was bij Rotterdam City Racing in augustus.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik zeg het jullie.
    De geldkraan is op van Petrov nu wordt gekeken hoe goed Giedo wordt en het zou mij niks verbazen dat hij het zitje gaat overnemen!!!!

    • + 0
    • 1 okt 2012 - 11:45
    • ge moet nu ook nie overdrijve........ Gvd zal rap genoeg langs de kant staan

      • + 0
      • 1 okt 2012 - 12:59
    • dan zette zu tog jerommeku dr wer in, was de vorig keer ook zon suksess

      • + 0
      • 1 okt 2012 - 13:04
    • Alé ik denk da nog eerder Sjoemie en Jerommeke he. Jerommeke heeft \'t Klokske al eens geklopt en Sjoemie is r uitgesjoemeld bij Mercedes.

      • + 0
      • 1 okt 2012 - 13:29
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @Damon Hill: Dan maah effe op zèn Haags.... Giedau mag een paah rondjes rède en dan is ut weâh trug in zèn hok. Zau lang as de cheiques van Petrov nog steids kunne worde vezilvâhd mag die lekkâh blève rède. Ik vreis dat dit voâh wat betref F1 een voâh Giedau en zèn schaunvadâh peipâhduâh weggegauid geld jaah drèg te worde. As ik de berichte mag gelauve is Frèns de new hot kid on de block en zèn de F1 kanse voâh Giedau ègelèk auvâh.

      • + 0
      • 1 okt 2012 - 16:42
  • Ik dacht dat er onlangs nog sprake van was dat Petrov wegens geldgebrek het seizoen niet zou kunnen afmaken? Of had ik dit nu verkeerd begrepen? Ik hoor er nu weinig meer over.

    • + 0
    • 1 okt 2012 - 11:59
  • aruba24

    Posts: 640

    Pf , bevestigt voor de eerste training liever bevestigt worden voor een vast stoelje bij caterham voor 2013.

    • + 0
    • 1 okt 2012 - 12:12
  • Succes Giedo, maak er een mooie training van met een goede snelle tijd! Het is je gegund, het is wellicht één van je laatste kansen om in de F1 te raken.

    • + 0
    • 1 okt 2012 - 12:15
  • Hij zou toch sowieso 6 trainingen gaan rijden dit jaar? Ben benieuwd hoe ie het doet. de GP2 dit jaar viel misschien wat tegen. Maargoed als je z\'n puntentotaal vergelijkt met z\'n teamgenoot dan heeft ie het juist heel erg goed gedaan.

    Wie weet hebben we volgend jaar 2 nederlanders in de F1. :)

    • + 0
    • 1 okt 2012 - 12:52
    • lars75

      Posts: 8.908

      Voor de auto waar Giedo het mee moest doen heeft Giedo een zeer verdienstelijk seizoen gereden in de GP2 en heeft lang uitzicht gehad op de 3e plaats. Razia en Valsecchi waren vanaf race 1 al ver buiten bereik voor hem. Hij heeft het team van Caterham in de GP2 dit jaar wel verder naar voren gebracht en geholpen met de ontwikkeling van de auto en het team.

      Het zou al mooi zijn dat hij redelijke tijden laat noteren. En in de auto van Petrov kan hij mijn inziens wel voluit gaan en proberen de limiet te zoeken. Wanneer hij goede dingen laat zien kan dit iets moois betekenen. In de auto van Heiki zou ik iets voorzichtiger zijn, als hij dan maar wel Petrov onder druk zet.

      • + 0
      • 1 okt 2012 - 15:23
  • jive1975

    Posts: 50

    In de auto van Kovelainen dus.

    • + 0
    • 3 okt 2012 - 20:33

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar