user icon

Felipe Massa wijst kleine teams bij voorbaat af voor 2013

  • Gepubliceerd op 27 jul 2012 11:08
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa is vastberaden om te blijven racen in de Formule 1, maar niet ten koste van alles. De vice-kampioen van 2008 stelt eisen en voorwaarden voor een vervolg van zijn loopbaan in de koningsklasse van de autosport. De Braziliaan is in bezit van een aflopend contract bij Ferrari.

Massa: "Ik wil in de Formule 1 blijven, maar ik wil wel competitief kunnen zijn, de strijd aan kunnen gaan. Ik heb geen zin om alleen maar mee te doen. Ik ben geïnteresseerd in racen. Mocht ik om wat voor reden dan ook niet verlengen bij Ferrari, dan probeer ik een alternatief te vinden. Maar als alleen kleine teams zich aandienen, dan heb ik geen belangstelling."

Massa richt zich de rest van dit jaar op het helpen van teamgenoot Fernando Alonso. "Zelf maak ik geen kans meer op het kampioenschap. Ik speel geen rol in de titelstrijd terwijl Fernando de tussenstand aanvoert. Hij heeft een mooie marge, maar we hebben nog veel races voor de boeg. Ik ga mijn best doen om mijn steentje bij te dragen en Fernando te helpen om kampioen te worden."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Nieuwsupdate: Grote teams wijzen Massa bij voorbaat af voor 2013

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 11:31
    • haha mis kan hij nog als autopoetser aan de slag...

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 11:34
  • En dan niet huilen als je een verkapte teamorder krijgt :)

    Misschien dat hij naar Mercedes kan gaan als MSC ermee kapt volgend jaar, of evt nog naar Renault maar die hebben liever jong volk erin.
    Hij wil niet naar een kleiner team omdat die dan zijn eigen stoeltje moet kopen ipv dat hij gekocht word, ergens ook wel begrijpelijk.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 11:32
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Hoe moet zien dat ie bij Sauber of Williams aan de bak kan, dat zijn prima teams voor hem. En stiekem zijn die auto\'s helemaal niet slecht! Sterker nog, bij tijd en wijle doen ze niks onder voor de top-teams qua race-pace. Wil echter niks zeggen over hoe ze volgend jaar ervoor staan natuurlijk.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 11:38
  • ARW

    Posts: 1.081

    Topteams willen hem niet...ook niet als hij betaalt. Misschien een Williams of Sauber.

    Ik zeg Nascar.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 12:15
    • James

      Posts: 1.652

      Goed om te weten dat jij de vertegenwoordiger bent van alle topteams.

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 12:27
    • ARW

      Posts: 1.081

      Nee niet meer...maar als je als topteam ondermaats coureur haalt voor de sponsorgeld moet je gaan afvragen of je een topteam bent.

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 13:34
  • Dacht dat Massa zijn kansen nou onderhand wel heeft gehad. Gewoon plaats maken
    vent...... als het kan dit jaar nog.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 12:41
  • harmtim88

    Posts: 123

    off topic. Wanneer zijn de rijders van Ferrari 1 en 2 geëindigd in het kampioenschap? Of misschien toch altijd een voorkeuze behandeling voor 1 rijder. De overige teams weten dit ook wel, en Massa lijkt wel degelijk zijn snelheid nog te hebben. Zijn enige probleem is dat er best wat nieuw talent voor de deur staat.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 12:49
    • James

      Posts: 1.652

      Barrichello is 2 keer vice-wereldkampioen geweest dacht ik. Daarvoor nog moet je waarschijnlijk al teruggaan naar 1979 met Scheckter & G. Villeneuve.

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 12:57
    • 1961: Phil Hill en Wolfgang vond Trips;
      1979: Jody Scheckter en Gilles Villeneuve;
      2002: Michael Schumacher en Rubens Barrichello;
      2004: Michael Schumacher en Rubens Barrichello.

      Vier keer, dus...

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 15:32
    • Waarvan 2 keer met een auto die met afstand de beste was. Die van 61 en 79 kan ik zo niet zeggen.

      • + 0
      • 28 jul 2012 - 22:14
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    \'\'Mocht ik om wat voor reden dan ook niet verlengen bij Ferrari, dan probeer ik een alternatief te vinden.\'\'
    Verkeerde volgorde. Alvast bezig gaan, dat zodra Ferrari bekend maakt dat ze een vervanger hebben, dat je direct ergens anders kan tekenen. Anders kan het best wel eens te laat zijn.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 13:00
    • @Calvin: Het is al te laat.

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 13:31
  • KensiB

    Posts: 931

    ---Massa richt zich de rest van dit jaar op het helpen van teamgenoot Fernando Alonso.----

    Yeah Yeah Yeah Alleen kan hij het niet af.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 13:12
    • Hoezo? Alonso doet het \'t hele jaar toch al alleen? Aan Flipje heeft hij nog niets gehad....
      Die verkoopt deze lulkoek dat hij Alonso zal helpen alleen maar in een poging om te mogen blijven!

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 13:30
    • @ Gert,
      De lulkoek van Massa valt in het niet bij de lulkoek van onze huistrol. Niet voeren, ajb.

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 15:33
    • KensiB

      Posts: 931

      @ Heidi RS, kalm jo, beheers je een beetje. Trek die Lederhose omhoog zodat die lulkoek van je bedekt is.

      • + 0
      • 28 jul 2012 - 00:11
  • Gewoon op een cruciaal punt in het kampioenschap je auto in Alonso\'s naaste concurrent prakken. :P

    Nee zonder gekheid, de boel flink ophouden zodat Fernando lekker volluit kan gaan en een dik gat trekken.

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 15:29
    • zal hij eerst in de top 3 moeten rijden,een beetje een hrt etc ophouden hebben we niet veel aan..:)

      • + 0
      • 27 jul 2012 - 20:04
    • Hamilton lag achter een Caterham vorige race en was nog van nut voor Button, dus het kan wel.

      • + 0
      • 28 jul 2012 - 22:14
  • heb gelezen dat ferrari de optie op massa niet ligt...
    nou wie zal de vervanger worden?

    • + 0
    • 27 jul 2012 - 23:26
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Waar heb je dat gelezen? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij volgend jaar niet in die Ferrari zit.

      • + 0
      • 28 jul 2012 - 00:58

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar