user icon

Mercedes zoekt halve seconde om aan te sluiten bij topteams

  • Gepubliceerd op 24 jul 2012 13:55
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes komt momenteel een halve seconde tekort om zich te mengen in de strijd om de voorste posities. Die harde conclusie trekt motorsportbaas Norbert Haug. Mercedes schreef in China nog een Grand Prix op haar naam, maar is nadien de aansluiting verloren.

Haug: "Het oordeel over de eerste seizoenshelft van 2012 is dat we veel bereikt hebben, maar ook nog veel te doen hebben. In een aantal weekenden bepaalden wij het tempo en in Sjanghai bezorgde Nico Rosberg ons de eerste zege voor de zilverpijlen nieuwe stijl, terwijl Michael Schumacher pole position trainde in het prestigieuze Monaco. Nico eindigde daar als tweede en in Valencia stond Michael weer eens op het podium."

"Ons team heeft bijna een derde meer punten dan rond hetzelfde tijdstip vorig jaar, ondanks alle technische malheur die Michael heeft getroffen. In de afgelopen twee races kwam aan het oppervlak dat we ongeveer een halve seconde per ronde langzamer zijn dan de topteams. Dat is ons allen duidelijk en we doen alles om de wagen te ontwikkelen en het gat te dichten."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Volgens mij zijn er 2 speerpunten bij Mercedes: 1 is de extra tijd vinden, met name door het beter leren begrijpen van de banden en de slijtage ervan verminderen tijdens de race, en de 2e is het verbeteren van de qualificaties. Nu heeft zo ongeveer iedereen dat laatste bovenaan staan, maar toch... :)
    En wat extra budget (en dus medewerkers) kan ook geen kwaad lijkt me!

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 14:11
    • sailor

      Posts: 10.473

      Dat beter kwalificeren heeft helemaal geen zin voor Mercedes.
      Momenteel zit er niet meer in als een 7e plaats na de wedstrijd.
      Of Mercedes zich nu als 3e of 10 kwalificeert het wordt toch altijd een 7e plaats in de wedstrijd zelf.
      Als ik zie dat een Perez en Kobayashi als 12e en 13e kwalificeren en eindigen uiteindelijk nog voor Schumacher na wedstrijd die zelf als 3e mag starten is er nog heel veel werk aan de winkel voor Mercedes en het geeft ook dat goed kwalificeren totaal geen garantie geeft voor een goede race.

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 15:00
  • Ik heb nog wel een halve seconde in mijn achterzak zitten. Die mogen ze hebben voor 2 miljoen. :)

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 14:38
    • yorkstar

      Posts: 325

      Als je dat daadwerkelijk zou hebben, en ze zijn er van overtuigd dat het werkt. Dan heb jij die 2 miljoen ook zo in je zak zitten.

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 14:50
  • veldt000

    Posts: 180

    mercedes GP moet eens een paar races met beide auto\'s naar behoren presteren.
    Nu is het vaak OF Rosberg OF Schumacher, en nooit eens EN.

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 14:53
    • Precies, maar het lijkt zo te zijn dat Brawn daar moeite mee heeft. Kijk maar naar zijn historie... Alleen bij Ferrari 2002 en 2004 ging het redelijk, maar ja, die wagen was volgens mij niet verkeerd af te stellen ook...

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 15:09
  • M Benz

    Posts: 1.152

    @ sailor: dat denk ik toch van wel, want de tijden in de regen zijn niet representatief voor de droogweer kwalificaties. Meestal zitten ze tussen p5 en p8, dus als je een paar plaatsen op kan schuiven maakt het je race wel een stukje makkelijker.
    Nou is dat goed kwalificeren uiteraard geen garantie dat je ook hoog eindigt, maar goed, als de auto zowel in race pace als over 1 ronde beter werkt, kom je wel op een betere plek in de race terecht, en scheelt dat vaak ook een hoop \'gedoe\' op de baan (lees kans op brokken en zo meer)..... :)

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 15:51
  • aruba24

    Posts: 640

    Tja , de DRS / F- Duct Systeem heeft Mercedes voordeel en ook nadeel opgeleverd , bijna geen een team heeft dat systeem daadwerkelijk overgenomen alleen Lotus heeft het uitgetest , de basis van de auto is nog steeds KLOTE , en dan nog met al die techneuten in dienst , Aldo costa - Bob bell - Ross brawn - Geoff willis - Nick fry.

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 16:01
  • Amaai!

    Posts: 305

    Een halve seconde? Ik heb er hier liggen... Massa\'s!!!! Kom maar halen en snel!

    • + 0
    • 24 jul 2012 - 17:11
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      (Felipe) Massa\'s leveren je geen halve seconde op hoor...

      *tudum tsj*

      • + 0
      • 24 jul 2012 - 19:01
    • Nee, die leveren secondes op ...... naar achteren.

      • + 0
      • 25 jul 2012 - 11:15

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park