Hakkinen ontkent contacten met BMW Sauber

  • Gepubliceerd op 06 aug 2005 18:03
  • 0
  • Door: Tim Wijen
Mika Hakkinen heeft laten weten dat er geen gesprekken zijn met motorleverancier BMW om aankomend seizoen eventueel terug te keren in de Formule 1 bij het team van Sauber. Een Duits roddelblad kwam met deze geruchten aanzetten, maar de Fin heeft laten weten het erg naar zijn zin te hebben bij de grootste concurrent van BMW, het bedrijf van Mercedes.

“Ik begrijp niet helemaal waar dit verhaal nu vandaan komt”, aldus de tweevoudig wereldkampioen. “Ik voel me helemaal thuis bij de familie van Mercedes. Ze letten goed op me, steunen me en ik heb het enorm naar me zin in het DTM. Ik weet niets van een contract met BMW, maar je kan me manager er naar vragen.” De manager van de Fin, Didier Coton, meldt echter: “Het zijn niets anders dan speculaties uit Duitsland – dat is alles. Mika is erg blij bij Mercedes en ik zie geen enkele reden waarom die situatie zal gaan veranderen.”

Hakkinen is inmiddels al vier jaar uit de Formule 1, maar hij wordt als enige van de oude garde gezien die Michael Schumacher kan verslaan. Mika heeft echter inmiddels de leeftijd van 37 bereikt en ondanks dat dit niet oud is, verwacht men niet dat hij nu nog terug zal keren in de Formule 1. Gedurende een interview heeft de koele Fin ook al laten weten het enorm naar zijn zin te hebben in het DTM. De raceserie zorgt voor minder activiteiten buiten het racen om, zodat hij meer tijd heeft voor andere dingen zoals familie en vrienden.

“Het meest belangrijke is dat je kan leven met je leven en dat je geniet van je leven. En hoe je van je leven kan genieten is om hard te werken en goede resultaten behalen bij je baan, een geweldige tijd hebben met de familie, tijd besteden aan je familie, tijd hebben om je vrienden te zien, en tijd hebben om met je broers en zussen om te gaan. Dat is een combinatie van wat absolute luxe is als je het kan hebben. En het DTM geeft je daar de kans toe. Het geeft je de kans om een aantal weken met je familie door te brengen en om bij je vrienden te zien.”

“Het combineert alles samen en als je dan naar het raceweekend van het DTM komt, dan ben je het zonnetje in huis, je bent blij, gemotiveerd, de wil is er om een goede tijd te hebben en je geniet ervan. Het is een geweldig systeem en dat is een deel van het gehele DTM. En ik heb het niet alleen over mezelf. De monteurs, de mensen van de marketing, het management; ze moeten niet keer op keer naar verschillende landen reizen, ze kunnen hun leven stabiliseren. Het betekend minder discussies, minder scheidingen, en de familie is blij. Het is echt geweldig.”

Reacties (0)

Login om te reageren

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar