user icon

Mugello aast op meer dan een test en denkt aan een race

  • Gepubliceerd op 03 mei 2012 09:59
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Het circuit van Mugello is deze week gastheer voor een test met elf van de twaalf Formule 1-teams. De Italiaanse baan is blij met de komst van de koningsklasse van de autosport, met wellicht meer in het vooruitzicht voor de toekomst. Mugello denkt aan een Grand Prix.

Dat onthulde circuitdirecteur Paolo Poli in Raisport 1-programma Mattina Sport. "We werken om het circuit te verbeteren, we testen de mogelijkheden van onze infrastructuur en onze potentie voor meer dan een test. Het pad is nog lang, maar we willen geen mogelijkheid onbenut laten."

De lay-out van het circuit van Mugello kan in elk geval de goedkeuring van de coureurs wegdragen. Nico Rosberg van Mercedes: "Op een schaal van 1 tot 10 geef ik deze baan een 8,5." Red Bull Racing-rijder Mark Webber voegt toe: "Tien rondjes op Mugello geven net zo veel voldoening als duizend ronden op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi."

Monza, de gastheer van de Italiaanse Grand Prix, raakt niet enthousiast van de ambities van Mugello. "We hebben nog een contract voor een race tot en met 2016. We respecteren bepaalde initiatieven, maar Monza hoort bij de geschiedenis van de Formule 1 en ik denk dat de wens om die traditie voort te zetten groot is", aldus Monza-directeur Enrico Ferrari.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • De GP van Europa op Mugello. Dan kan Valencia volledig weg van de kalender. Barcelona kan dan afgewisseld worden met Frankrijk en Spa kan mooi ieder jaar op de kalender blijven staan. Probleem opgelost, toch? Of zie ik iets over het hoofd? :-P

    • + 0
    • 3 mei 2012 - 10:10
    • Klinkt wel goed!

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 10:27
    • cyriel

      Posts: 265

      Ja Dennis, je ziet Bernie over het hoofd.
      Die laat beide grand prix vallen en gaat racen in Iran en nog een raar race land met 0% interesse in de autosport... :P

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 10:29
    • Met mijn geliefde Scuderia is het lachen en huilen vannochtend, Alonso reed snelle tijden, volgens aanwezigen zag de F2012 er goed uit, vooral in de bochten.
      De nieuwe uitlaatconfiguratie zit erop en nieuwe sidepods, heb er een foto van cdnmo.coveritlive.(...)pvHCqqIscarichi.jpg

      Slechte nieuws, Alonso had zojuist een probleem met de wagen, schoot van de baan, en beschadigde de (nieuwe) achterkant.....

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 10:31
    • @ Cyriel & M Benz: Haja, ja, Beffie Tecklestone zal er wel weer anders over denken.

      @ Mr.Monza: Inderdaad weer jammer ja. Het kost ze weer 2 uurtjes om alles te fiksen, dus dat is alvast weer een kwart van de dag.

      Het is maar hopen op een goed vervolg van de dag dan.

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 11:05
    • Mooi kl*te! Foutje van Alonso op een gevoelig moment, de F2012 leek goed te gaan met de nieuwe uuitlaten en sidepods...
      In tegenstelling tot wat ik eerder hoorde, is voornamelijk de voorzijde beschadigd,
      zoals hier te zien cdnmo.coveritlive.(...)phpg8bc9Salonso.jpg

      Gaat wel een paar uurtjes duren.

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 11:11
    • @ Mr.Monza: Op een andere site werd er gesuggereerd dat Alonso van de baan is gegaan door een probleem met de auto. Dus was het een foutje van Alonso of waren er echt problemen met de auto?

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 11:29
    • @Dennis,

      De journalist terplekke spreekt van een dure fout van Alonso op een gevoelig moment, da\'s duidelijke taal, maar wat de werkelijke reden is horen we vast nog wel.

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 11:32
    • Wellicht idd een dure fout van Alonso dan. Maar dat heb ik liever dan dat blijkt dat het ongelukje is veroorzaakt doordat één van de updates waardeloos blijkt te zijn omdat deze de wagen gevaarlijk instabiel maakt ofzo.

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 11:35
    • we kunnen niet alle circuits houden, elke week is er wel weer een nieuwe \"hype\"...

      Spa, nurburgring, Hockenheim, Red Bull Ring, Imola, en in mindere mate Magny Cours, Paul Ricard, estoril

      Ik noem spa, nurburgring en hockenheim omdat ze eens in de twee jaar een race hebben....

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 11:58
  • M Benz

    Posts: 1.152

    precies Dennis, goed plan!! wat je over het hoofd ziet is \'sarcasme modus aan\' een klein blond (nou ja..) ventje met een bril en dollartekens in zijn ogen.......................... \'sarcasme modus uit\'. ................... ;)

    • + 0
    • 3 mei 2012 - 10:23
    • Is Bernie niet grijs i.p.v. blond ?

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 12:32
    • RIR.

      Posts: 89

      @RAIKKONEN-FAN

      Maakt niet uit grijs of blond Hij is VERLIEFD .

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 15:19
    • Mirani

      Posts: 2.935

      Toch niet op Bernie?

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 18:08
  • Te gek op Mugello, maar niet ten koste van Monza.
    Maargoed, dit zijn gewoon ambities van \'de vader van zijn kindje Mugello\'.
    Voor Bernie niet interessant, al zie ik Mugello ipv Valencia graag gerealiseerd worden.
    Achja, dit gaat toch niet gebeuren.

    • + 0
    • 3 mei 2012 - 16:59
    • Mirani

      Posts: 2.935

      In principe kan je 5 circuits aanwijzen om de Grand Prix can Europa te organiseren. Dan komt Mugello eens in de 5 jaar op de kalender. Ben bang dat het Toch wel die kant op zal gaan met de vraagprijs van Bernie.
      Duitsland is al het ene jaar op Hockenheim en het andere jaar op de Nurburgring. Frankrijk en België gaan ook om en om en de Spaanse Grand Prix gaat ook die kant op. Ideaal is anders in mijn ogen, maar het is niet anders.

      • + 0
      • 3 mei 2012 - 18:06
    • @mirani,

      eens in de 5 jaar een gp? En wie gaat die enorme kosten betalen om uberhaupt een F1 race te mogen houden? Denk aan veiligheideisen/pitboxen enz enz enz Dat zijn enorme investeringen, en dat geld ga je niet terug verdienen met eens in de 5 jaar een GP... Silverstone heeft bijvoorbeeld 50 miljoen geinvesteerd...

      • + 0
      • 4 mei 2012 - 08:06
    • Mirani

      Posts: 2.935

      De reden dat steeds meer circuits om het jaar op de kalender staan heeft juist te maken met het financieel haalbaar houden. Op het organiseren van een Grand Prix wordt juist verlies gedraaid.
      Het is niet zo dat ze een keer in de twee jaar een Grand Prix organiseren, omdat ze een ander circuit ook een Grand Prix gunnen. Ze gunnen dat andere circuit helemaal niks, want het in een concurrent. Alleen ze zullen wel moeten willen ze zelf kunnen overleven.
      Als jij elk jaar 20 miljoen over moet maken om een Grand Prix te organiseren. Of eens in de twee jaar dan scherpe d

      • + 0
      • 4 mei 2012 - 08:44
    • Mirani

      Posts: 2.935

      Even de verkeerde knop.

      Als jij elk jaar 20 miljoen over moet maken om een Grand Prix te organiseren. Of eens in de twee jaar dan scheelt dat enorm. Als je dat bedrag over nog meer jaren kan verdelen, dan zal het nog meer schelen en kan je juist eerder investeren in andere zaken zoals infrastructuur.
      Silverstone zit in een luxe positie al zoeken zij ook naar investeerders om de kosten te betalen.

      • + 0
      • 4 mei 2012 - 09:22
  • ROGERLM

    Posts: 17

    de grand prix van florence :D

    • + 0
    • 3 mei 2012 - 17:46

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit