user icon

Alonso: "Massa hoeft zich al lang niet meer te bewijzen"

  • Gepubliceerd op 24 apr 2012 12:07
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso is in de bres gesprongen voor teamgenoot Felipe Massa. Die scoorde in Bahrein zijn eerste punten in 2012 en dat verlicht enigszins de druk, maar de Braziliaan ligt nog altijd onder een vergrootglas. Hij moet presteren dit jaar om zijn Formule 1-toekomst veilig te stellen.

Alonso is in elk geval vol lof over het optreden van Massa in Bahrein. El Pais citeert de tweevoudig wereldkampioen: "Felipe had een goede start, snelde weg van het verkeer en reed een superrace. Maar dat is niets nieuws, hij heeft twee keer gewonnen in Bahrein. Felipe hoeft zichzelf al lang niet meer te bewijzen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Alonso: Massa hoeft zich al lang niet meer te bewijzen IN BAHREIN. Dat kan wel kloppen ja, maar in het algemeen is Massa is gewoon Ferrari-onwaardig geworden, na zijn accident is het op een 1 of andere manier nooit meer goed gekomen. Massa moet zich dringend verbeteren en moet dat dit seizoen echt laten zien wil hij zijn stoeltje behouden.

    Ik ben geen Ferrari-fan maar zelfs ik zie liever iemand anders. Massa is echt zo kleurloos geworden, ik heb telkens het idee dat Ferrari maar met 1 wagen aan de start staat.

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 12:13
    • Klopt helemaal, alleen toch blijf ik hopen dat Massa zich ooit nog hersteld.. alleen daar wachten we nu al zo lang op..

      • + 0
      • 24 apr 2012 - 13:09
  • Houwimmie

    Posts: 487

    Niets is minder waar, in de F1 moet je jezelf constant bewijzen!

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 12:15
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Ja, dat zou ik ook zeggen als je weet dat hij nauwelijks een bedreiging is.

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 12:19
  • KensiB

    Posts: 931

    Zolang Stefano Domenicali de lakens uitdeelt zal er negatieve berichtgeving zijn over Massa. Massa liet een goed race zien in Bahrein, alleen een maat van Alonso heeft niets te zeggen. Wel vind ik het weer netjes van hem dat hij het opneemt voor Massa.

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 12:28
  • I\'m calling bullshit on Alonso here. Hij weet zelf heel goed dat het in de sportwereld alleen maar draait om je laatste prestatie, of in ieder geval om de consistentie die je recentelijk hebt getoond. Kortom, wie je ook bent, je moet je altijd weer bliven bewijzen. Wat heeft een team als Ferrari aan een coureur die ooit snel was? Ik moet toegeven dat Massa een mooie race reed in Bahrein, maar dat circuit ligt hem toevallig ook heel goed. Ik denk dat dit zijn laatste jaar bij Ferrari is, no matter what.

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 12:42
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Mediapraatjes, that\'s all.

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 13:07
  • respect

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 13:14
  • Kubica

    Posts: 3.925

    Hij hoeft zich niet meer te bewijzen want z\'n dagen zijn toch al geteld?

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 13:21
  • lremcol

    Posts: 28

    Massa heeft het de laatste twee races prima gedaan. Hij eindigde maar enkele seconden op zijn teamgenoot, en gezien die teamgenoot naar de naam ALONSO luistert zal ik me voor die paar seconden zeker niet schamen.

    Massa had in 2008 en 2009 een prima jaar (tot het ongeluk). 2010 begon goed maar daar sukkelde hij in en 2011 was best slecht. Dit jaar doet hij het tot nu toe aardig maar helaas is het nu de auto die gewoon niet wil.

    Dit jaar zijn er veel aflopende contracten, maar hoeveel rijders zullen de rol van Massa beter kunnen doen. Zoals Massa nu rijd zullen dat er niet zo heel veel zijn. Ik hoop persoonlijk nog een beetje op Kubica want die heeft een contract bij Ferarri getekent, stond paar maanden geleden hier op de site. Perez zou ik ook niet erg vinden.
    Maar ik zou ook niet huilen als Massa er nog een jaartje achteraan plakt.

    Wat je ook zegt over Massa, hij heeft er toch 8 jaar gereden. Vele overwinning behaald en is vice-kampioen. Vele zullen een moord doen voor zo\'n carriëre.

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 15:56
    • Supa

      Posts: 1.912

      8 jaar Ferrari, en 2de worden in 2007.. Ferrari waardig?

      • + 0
      • 24 apr 2012 - 18:26
    • Kubica heeft helemaal geen contract bij Ferrari. Dat waren gewoon geruchten. Lijkt me ook sterk dat als Kubica terugkomt, dat ze die onmiddellijk in de Ferrari zetten.

      • + 0
      • 24 apr 2012 - 19:01
    • lremcol

      Posts: 28

      @Supa: Voor een tweede rijders, vind ik zekers wel ja.
      Berger, Alesi, Cappelli (ofzoiets) en Irvine hebben het minder goed gedaan.
      Enige die dit overtreft is Barrichello, maar die zat ook in de ferrari tijdens de dominatiejaren, hij heeft maar in 1 hok van een ferrari gezeten en dat is 2005.

      • + 0
      • 24 apr 2012 - 19:59
    • En Barrichello deed het in vergelijking met Schumacher ook helemaal niet goed hoor. Natuurlijk had Schumacher een voorkeursbehandeling, maar die heeft Alonso nu ook.

      • + 0
      • 24 apr 2012 - 21:00
  • msg

    Posts: 686

    Vind ik ook .

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 17:44
  • winti

    Posts: 1.343

    Judas kus!

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 17:57
  • ARW

    Posts: 1.075

    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

    • + 0
    • 24 apr 2012 - 19:08
  • Massa is gewoon geen topmateriaal.
    En dat weet hij zelf ook wel.
    Maar niettemin zit deze Braziliaan wel heerlijk lang formule 1 voor Ferrari te rijden, waar hij een niet overdienstelijk salaris ontvangt!
    Menigeen zou graag met hem willen ruilen!
    Ik hoop voor hem dat hij zich enigszins kan revancheren, nadat ferrari eindelijk \" het licht\" gaat zien dit seizoen...Na McLaren,Red Bull,Lotus,Mercedes hebben we weer een potentiele winnaar erbij dan! Maar dan wel Alonso \"El Magico\" als WK-kandidaat...en Massa als goedbetaalde \"waterdrager\"....

    • + 0
    • 25 apr 2012 - 10:07

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar