user icon

Teams treffen voorbereidingen voor eventuele afgelasting Bahrein

  • Gepubliceerd op 30 maa 2012 08:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
De teams spraken publiekelijk hun steun voor de Grand Prix van Bahrein uit, maar achter de schermen houdt men toch rekening met afgelasting van het evenement. De renstallen stellen reeds noodscenario's op voor het geval de race op het laatste moment afgeblazen wordt, zoals F1Today.net eerder deze week al meldde.

Auto Motor und Sport bericht nu dat de teams voorbereidingen getroffen om het materiaal na China niet naar Bahrein, maar via Dubai terug naar Europa te verschepen. Ook voor de teamleden zijn al vliegtickets terug naar de thuisbasissen gereserveerd, zodat de equipes meteen kunnen anticiperen als de Grand Prix van Bahrein toch niet door gaat.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • en gistere zei den eikel nog dat het doorging?

    • + 0
    • 30 maa 2012 - 08:27
    • zal ik je een geheimpje vertellen... je moet niet alles geloven wat in de media gezegd wordt;)

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 08:49
    • @Bengelke

      De renstallen stellen reeds noodscenario\'s op voor het geval de race op het laatste moment afgeblazen wordt... Al is het 99% zeker dat de GP door zal gaan, dan kan er alsnog een B-plan besproken worden voor in het geval dat het de kant oprolt van die 1%.

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 12:16
    • @Mitchell

      Dan val jij zeker onder de media

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 13:55
  • msg

    Posts: 686

    Gewoon weg blijven ! is toch een race van niks.

    • + 0
    • 30 maa 2012 - 09:25
    • Een echte F1 fan die heeft liever een saaie GP dan een gat van 4 weken ertussen. En dat is na dit gat van 3 weken niet zo fijn... We hebben lang moeten wachten voordat het seizoen einderlijk ging beginnen.

      Het is rustig en veilig in Bahrein. Bevestigd door de organisatie daar en Ecclestone.. Dus er is geen enkele reden om daar weg te blijven... Nouja, mensen zoals jij moeten maar hopen dat daar weer snel onrust komt.. Triest.

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 12:12
    • En jij gelooft echt dat het daar rustig is? Ik niet. Dat je er niets over hoort, wil niet zeggen dat het rustig is. Natuurlijk zegt de organisatie dat het veilig is: die betalen miljoenen voor een race die wellicht twee keer op rij niet doorgaat. En Ecclestone, die zegt gewoon wat hem het beste uitkomt.

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 12:49
    • @Red-stripe

      Denk dat Sao Paulo een stuk onveiliger is dan Bahrein.

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 13:32
    • @Red-Stripe

      Veiligheid gaat boven alles. De FIA volgt de situatie daar natuurlijk ook op de voet. En de organisatie van Bahrein gaat ook niet lopen liegen. Dat heeft geen zin want dat komt toch altijd uit. Ik denk dat het een feit is dat daar weer op een normale manier zonder grote risico\'s een GP georganiseerd kan worden (zoals het daar op dit moment is.)

      @Mr.Monza

      Ik denk het ook met die criminaliteit daar. Kans is daar altijd aanwezig dat ze het op dure spullen hebben gemunt van coureurs die daar in de omgeving verblijven. Kan je maar beter niet mee maken dat ze je opeens met AK47 geweren overvallen.

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 15:38
  • Gewoon boycotten. Ik stem voor een extra race op Spa.

    • + 0
    • 30 maa 2012 - 12:09
    • Abu Dhabi droog en de week daarop heerlijk nat alle bij in de avond. :)

      • + 0
      • 30 maa 2012 - 14:34
  • Lees net dat het gewoon doorgaat 22 april.

    • + 0
    • 30 maa 2012 - 14:13
  • Amaai!

    Posts: 305

    Ach, al dat gekwijl over ja dan neen, Bahrein... Wie wil gaat rustig mee met Bernie in de zandbak spelen... Het Saoudische leger zal met haar tanks en scherpschutters voor jullie veiligheid zorgen,... Er is niets aan de hand. Gewoon hopen dat er geen wandelend bompakket even komt supporteren, een ingang blokkeert of wat Vips overhoop blaast. Voor de rest is alles rustig, de gevangenissen en sportstadia zitten anders wel vol met andersdenkenden, mannen en vrouwen, ... gefolterd wordt in donkere kamertjes, maar dat is ver van ons bed en dus weten we van niks... echte F1-fans houden van deze race,... laat me niet lachen Mr. Hamiltenton. Wou dat ge er bij waard!

    • + 0
    • 30 maa 2012 - 17:26

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar