Het team van Max Verstappen is de nacht ingegaan als de raceleider in de 24 uur van de Nürburgring. Daniel Juncadella bleef in zijn stint in de nacht vechten met de zusterauto, en hield ook na de pitstops aan kop rijden. Verstappen zal naar verwachting na deze stint instappen.
De Mercedes-AMG GT3 #3 van het team van Verstappen vecht al uren een duel uit met de zusterauto met startnummer #80. De twee Mercedessen van Winward Racing hebben een voorsprong van dik drie minuten opgebouwd ten opzichte van de concurrentie, en ze lijken samen die voorsprong te willen uitbouwen. Het is vooralsnog een probleemloze race voor de twee auto's van het Duitse merk.
Hoe ging het met Verstappen?
Juncadella verloor tijdens zijn stint de leiding van de race aan de Mercedes-AMG GT3 #80 die toen werd bestuurd door Luca Stolz. Vlak voor de pitstops haalde hij Stolz echter weer in, waardoor hij een paar tellen eerder mocht wegrijden bij de pitstops. Terwijl Juncadella bleef zitten, werd er bij de andere auto wel een rijderswissel uitgevoerd. Hier stapte Stolz uit en nam de zeer ervaren Maro Engel het stuur over.
Engel daagde Verstappen eerder al uit, maar stelde eerder deze week teleur door te crashen tijdens de kwalificatie. Hierdoor startte het team in de buik van het veld, maar ze hebben in de afgelopen uren hun achterstand goed weten te maken.
Wachten op Verstappen
Aangezien het de verwachting is dat Verstappen bij de volgende stint in de Mercedes-AMG GT3 #3 zal stappen, kan men zich verheugen op een strijd tussen hem en Engel. Voor Verstappen wordt dit zijn eerste stint in het donker. Eerder deze week werkte Verstappen in de stromende regen al een aantal rondjes af in het donker. Als hij dit niet had gedaan, mocht hij in de race niet in het donker rijden.
Achter de twee Mercedessen van Winward Racing rijdt de Aston Martin #34 momenteel op de derde plaats. Deze auto wordt nu bestuurd door de zeer ervaren Christian Krognes, hij heft alleen wel een achterstand van drie minuten.
9

Reacties (9)
Login om te reagerenDe Vogel is Geland
Posts: 920
Max gaat het varkentje wassen
Larry Perkins
Posts: 65.583
Het akkefietje met Maro Engel is allang opgelost @De Vogel is Geland, er is dus geen reden om de Duitser voor varken uit te maken...
De Vogel is Geland
Posts: 920
Oké mop
Larry Perkins
Posts: 65.583
"Mop"?
Ben jij met een klap met je enige hersencel op een betonnen plaat geland, rare vogel?
Bertrand Gachot
Posts: 742
Hup maro, nu is het je kans! ( voorzitter maro fanclub afdeling Baskenland)
Cicero
Posts: 1.662
Durft max niet meer?
Snelrondje
Posts: 9.091
Zege is nog lang niet in zicht. #80 is op positie 25 gestart en is dus sneller. Las een tijd geleden overigens dat Max de zwakste schakel in het team zou zijn. Niet dus.
Heb de nacht gemist. Ben om 1 uur gaan slapen.
Maar het is vooraan spannend. Zag vanochtend als eerste de Aston. De Britten mogen blij zijn dat in hun supermerk nu een Duitse motor ligt. Vroeger lag de AM er na de nacht meestal al uit.
Team #3 is de nacht goed doorgekomen zie ik. Hebben de Duitse commentatoren nog geen gelijk. Die dachten, nadat Max bij het inhalen gras aan het maaien was, dat hij met die agressieve stijl zou crashen. Maar Max gaf afgelopen nacht Herr Engel dus een lesje racen. Mooie race. Spannender dan de meeste Le Mans 24.
snailer
Posts: 33.303
De wagens zijn ongeveer even snel. De rijders die er duidelijk uitspringen: Engel in de #80 en Verstappen in de #3.
De reden dat in weze er nog een race is: Verstappen reed twee maal een flink gat tussen p1 en p2.
En 2 maal gaf Gounon het voor een groot deel weg. Na de eerste voorsprong van bijna een halve minuut, gooide Gounon de voorsprong weg en kwam zelfs 20 seconde of zo achter de p1. Door regen. Gounon had nog geluk dat er veel incidenten waren, waardoor hij kort bij bleef. Nu verdampt de tweede voorsprong die Verstappen nam, maar grootste deel verloor Gounon.
Als je de nacht niet hebt gezien heb je het mooiste gevecht gemist. Die tussen Engel en Verstappen. Als ik het me goed herinner reed Verstappen in een ronde de achterstand dicht, vervolgens ging hij na 2 rondes hard vechten er voorbij. Maar de twee bleven hard vechten tot Engel het stoeltje overgaf.
Dat gevecht zou ik even proberen terug te vinden, snelrondje.
Was weer echt vet. Wat een niveau sit er tussen deze klasse rijders!
Snelrondje
Posts: 9.091
Thanx @Snailer. Heb inderdaad een stukje van de strijd tussen de 2 kemphanen gezien. Engel ging met 260 grasmaaien. Die heeft ook stalen zenuwen. Zonder incidenten blijft dit een strijd tot 15 uur. Mooie race!