Regen teistert Nürburgring: campings veranderen in modderpoel

De Nürburgring bereidt zich voor op de komst van tienduizenden Max Verstappen-fans, maar zij lopen al tegen de eerste ongemakken aan. Het is namelijk de verwachting dat er de nodige neerslag kan vallen, en de eerste grasvelden naast de Nordschleife zijn al veranderd in een modderpoel.

Verstappen debuteert dit jaar in de 24 uur van de Nürburgring, en dat heeft voor een enorme interesse in het evenement gezorgd. De tickets gingen als warme broodjes over de toonbank, en de organisatie heeft de fans het advies gegeven op tijd naar de Eifel af te reizen. Op maandag trokken de eerste fans al met campers en busjes naar het circuit, maar het weer wilde niet meewerken. Het was vochtig, en dat zorgde ervoor dat grasveldjes veranderden in modderpoeltjes.

Hoe gaat het met de fans?

Op beelden die door fans worden gedeeld op sociale media is te zien hoe de eerste grasveldjes als één grote hoop blubber zijn geworden. Op foto's van het veld naast de Breidscheid op de Nordschleife, is te zien hoe het lastig is om het terrein te bereiken. De eerste campers en auto's hebben het veldje al bereikt, maar het zou inmiddels lastig zijn om door de modder heen te ploegen.

Hoe ziet het weer er voor de komende dagen uit?

Voor de komende dagen lijkt het weerbeeld niet te veranderen. De Duitse weerdienst meldde zelfs dat er een koufront over de regio trekt. Vannacht was er zelfs een kans op vorst, en kon er sneeuw vallen. Voor de komende dagen verwacht men wisselvalligheid. Er kan zware bewolking ontstaan met kans op veel regenbuien, en misschien zelfs onweer.

Extra uitdaging

De kans is dus groot dat de 24 uur van de Nürburgring van aankomend weekend zal worden geteisterd door neerslag. In de voorgaande edities viel er regelmatig een bui, wat ook voor oponthoud zorgde. Aangezien de Nürburgring Nordschleife zeer lang is en in een uitdagend gebied ligt, is het vrij normaal dat het droog is aan de ene kant van het circuit, terwijl het op andere delen regent.

Verstappen maakte tijdens een recente test al kennis met het weer. In regen en zelfs sneeuw reed hij een aantal rondjes in zijn Mercedes-AMG GT3. Hij zal deze auto tijdens de race delen met Jules Gounon, Daniel Juncadella en Lucas Auer.

Gt2, GT3 had natuurlijk makkelijker geweest, maar eigenzinnige Duitsers hanteren een eigen klasse-aanduiding. Gebaseerd op zwei-und-halb kubieke bratwurst, denk ik. Dus voor wie geen wijs meer wordt uit al die malle klassen (uh... ik), hier een lijstje:

SP11 – GT2-auto’s volgens SRO-regels.... [Lees verder]

  • 2
  • 12 mei 2026 - 10:50
Foto's Max Verstappen GT Nurburgring

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Je zal daar maar in je tentje zitten in je korte broek en Max t-shirtje.
    Smorgens vorst en smiddags sneeuw en savonds.....vorst èn sneeuw.

    Ja, je moet er wel wat voor overhebben toch?

    • + 0
    • 12 mei 2026 - 10:12
    • F1jos

      Posts: 5.368

      Mijn meisje is een adoring-fan van Max en als ik koud heb liggen we warm onder de Max deken. Hier hebben we alles voor over.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 10:39
    • Zo'n meisje wil ik ook wel.
      Niet de Max adoratie, maar wel samen onder de deken.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 12:28
    • Lekker aanmodderen onder de dekens is het leukste dat er is....

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 13:24
    • En als je stevig aanmoddert komt die poel er vanzelf wel....

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 13:39
    • Dan moet je het wel fel doen met korte slagen zijn schwantz.
      Dan valt Snailer af....die zegt altijd dat hij lange slagen moet maken.
      Geloof ik dat???...welnee!

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 15:17
  • F1jos

    Posts: 5.368

    “No mud no glory”.

    • + 1
    • 12 mei 2026 - 10:32
  • Gt2, GT3 had natuurlijk makkelijker geweest, maar eigenzinnige Duitsers hanteren een eigen klasse-aanduiding. Gebaseerd op zwei-und-halb kubieke bratwurst, denk ik. Dus voor wie geen wijs meer wordt uit al die malle klassen (uh... ik), hier een lijstje:

    SP11 – GT2-auto’s volgens SRO-regels.
    SP9 – GT3-auto’s volgens FIA-reglementen (snelste klasse).
    SP10 – GT4-racewagens.
    SP-X – Speciale of experimentele auto’s die niet in andere klassen passen.

    SP3 t/m SP7 – Klassen op basis van cilinderinhoud (hoe groter de motor, hoe hoger de klasse).
    SP3T / SP2T / SP4T – Turbo-auto’s in verschillende motorcategorieën.
    SP8 / SP8T – Grote motoren, met of zonder turbo.
    SP-Pro – Speciaal aangepaste raceauto’s met krachtige motoren boven 3000 cc.

    VT2 / VT3 – Bijna standaard productieauto’s met beperkte aanpassingen.
    Cup-klassen – Merkspecifieke competities, bijvoorbeeld Porsche Cup- of BMW Cup-auto’s.
    H-klassen – Historische racewagens.
    AT-klassen – Alternatieve aandrijving, zoals hybride of elektrische auto’s.

    Zo is er grote kans dat Coronel gaat winnen: in zijn klasse doen nl maar 2 auto's mee.

    • + 2
    • 12 mei 2026 - 10:50
    • The Wolf

      Posts: 997

      Was für eine Scheiße? Geen touw aan vast te knopen. By the way, die andere is Tim. Dus Tim óf Tom gaat winnen. Of Rocco

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 11:01
    • Joeppp

      Posts: 8.658

      Wel balen als er maar 2 auto's meedoen en je wordt niet eerste.

      • + 1
      • 12 mei 2026 - 11:04
    • vosje1991

      Posts: 471

      Maar in welke klasse zit Coronel dan?

      • + 2
      • 12 mei 2026 - 11:14
    • Kan me herinneren dat we ooit een sport tournooi wonnen (onze klas.)

      De judo finale zou de beslissing brengen. En 1 van ons was een judoka. De strijd ging over de volle duur. Mijn klasgenoot scoorde een ninimaal punt direct de eerst epaar tellen. Daarna was eigenlijk die andere gewoon beter, maar kreeg nergens punten voor. Met die overwinning wonnen we het totale sporttournooi. Net.

      En o ja. Volle mep aan punten. 2 deelnemers.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 14:06
    • O ja. dat vergat ik. Niet bagateliseren. De helft hier is een ornaje supporter. Wie weet houdt Coronel straks de eer hoog.

      • + 0
      • 12 mei 2026 - 14:07
  • Dikkedop

    Posts: 793

    Och wat heb ik daar fantastische tijden gehad op de campings tijdens de gp's ... beetje blubber hoort er bij!

    • + 0
    • 12 mei 2026 - 13:54
  • Ijsheiligen ----> van 11 tot en met 15 mei! Ik zou het vel van de beer toch maar kopen.

    • + 0
    • 12 mei 2026 - 17:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.488
  • Podiums 128
  • Grand Prix 239
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar