user icon

Testupdate: Vettel voert veld aan op eerste dag in Barcelona

  • Gepubliceerd op 21 feb 2012 13:07
  • comments 16
  • Door: Danny Sosef
De eerste ochtend van de test in Barcelona is al achter de rug en het is wereldkampioen Sebastian Vettel die voorlopig het tempo aangeeft. De Duitser noteerde een 1:23.343 als beste tijd en dat is ongeveer een tiende beter dan Nico Hulkenberg op plek twee.

De sessie is even onderbroken na een spin van Heikki Kovalainen in bocht 16. De Fin gleed met de Caterham CT01 zijwaarts en liet de auto afslaan nadat hij tot stilstand was gekomen. Kovalainen is nadien ook niet meer op de baan geweest.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Go Seb!

    • + 0
    • 21 feb 2012 - 13:22
    • oebidoebi

      Posts: 632

      ja en go
      hammie
      butje
      fertje
      phlipje
      sjuutje
      pet
      kimi
      pffffft

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 18:34
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      pfffft ken ik niet. Is dat een koosnaampje voor Petrov?

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 22:41
    • oebidoebi

      Posts: 632

      Paffet

      • + 0
      • 22 feb 2012 - 08:45
  • Heb zo\'n gevoel dat RBR er weer het beste voor staat. Maar niet meer zo\'n groot verschil als vorig seizoen tov de concurrentie.. Ik heb een slecht gevoel bij Ferrari. Iets zegt me dat die wagen flink gaat tegenvallen. Niet zozeer gebasseerd op de tijden die toch niet veel zeggen. Maar ze zijn zo stil en wat er gezegt is is niet bepaald positief. Kan me de mooie woorden van Domenicali nog wel herinneren tijdens de voorstelling van deze nieuwe wagen... Als ik een gokje moest wagen over de top6 zou ik zeggen:

    1. RBR

    2. McLaren

    3. Ferrari

    4. MercedesGP
    5. Lotus
    6. Force India

    Ik denk dat ik dicht in de buurt ga zitten. Ik verwacht dat MercedesGP, Lotus en Force India heel erg aan elkaar gewaagd zullen zijn.. Daarna volgt een kloofje naar de top 3 waar vervolgens ook kloofjes zitten tussen Ferrari, McLaren en RBR. Heb het aangeduid in het lijstje hierboven. Spreek over een kloofje van 1 a 3 tiende. Verwacht dat het na een paar races heel erg aan elkaar gewaagd gaat zijn bovenin en we een spannend kampioenschap gaan meemaken! Hopelijk.

    • + 0
    • 21 feb 2012 - 13:27
    • rafael

      Posts: 2.149

      Vanaf deze test kunnen we pas wat gaan kijken naar de rondetijden. Ben heel erg benieuwd, maar nogmaals de rontijden zegt totaal niet!!!!!!!!!!

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 13:39
    • Stri

      Posts: 2.362

      Ik heb erover nagedacht, en ik vind je lijstje op zich wel realistisch. Echter, over de top 4 kan ik totaal geen uitspraken doen.

      Zelf denk ik wel dat de top 4 bestaat uit dezelfde vier teams als vorig jaar, maar wellicht in een andere volgorde. Ergens heb ik een gevoel dat de Mercedes een flinke stap gemaakt heeft, maar dat baseer ik alleen op de rust die het team uitstraalt in vergelijking tot vorig jaar. Ik denk ook dat RB de dominantie zoals vorig jaar niet meer gaat hebben. Lotus gaat zich niet kunnen meten met de top 4.

      Misschien krijgen we iets meer duidelijkheid aan het eind van deze testweek!

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 13:42
    • @Stri

      Het zou kunnen dat MercedesGP aansluiting gaat vinden met de top maar dat geldt ook voor Lotus en Force India die ook weer stappen voorwaarts hebben gemaakt naar mijn verwachting. Maar toch ga ik van de standaard top3 uit tot zover. Misschien krijgen we wel een top 5 ofzo te zien? :) Er is veel mogelijk dit seizoen kwa verhoudingen. De verschillen worden steeds kleiner tussen de teams.

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 13:54
    • Kan mij vinden in jouw lijstje en dan minder gebaseerd op gevoel, maar meer op alle feiten die ik hoor. Ik kan alleen Mercedes nog niet plaatsen, aangezien ze vandaag pas voor het eerst meerijden. Overigens denk ik dat Ferrari aan het begin van het seizoen wellicht nog achter bijvoorbeeld Lotus staat.

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 13:57
    • neor

      Posts: 41

      Ferrari durf ik niks over te zeggen; de reden is simpel:

      De afgelopen jaren kwamen ze de wintertests uit met het gevoel dat ze een solide en winnende auto hadden gemaakt. Toch viel het uiteindelijk weer tegen en bleek dat ze tijdens de tests te hoog van de toren hebben geblazen.

      Juist door nu stil te zijn en niet te veel positieve geluiden te laten horen krijg ik het idee dat ze de verwachtingen niet te hoog willen maken. De teleurstelling is dan minder groot als er niet wordt gewonnen, en aan de andere kant hebben ze nog kans om voor een verrassing te zorgen.

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 14:06
    • Dan denk ik eerder aan het volgende lijstje:

      1. RBR

      2. McLaren en Lotus

      4. Ferrari

      5. MercedesGP

      6. Force India

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 14:12
    • @Johan,

      Denk ook idd dat de beschikbare testdagen te weinig zijn voor Ferrari om in Melbourne full force op de grid te staan, Alonso zelf zei ook al dat we het volledig potentieel waarschijnlijk pas na 3 Gp\'s te zien kregen, maar goed, da\'s nog ruim op tijd om er een interessant seizoen van te maken.

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 14:14
  • rafael

    Posts: 2.149

    Vorig jaar reed de Top 5 in de 1.21 tijdens de test in Barca. Daar zitten ze nu dus nog zo\'n 2.5 sec vanaf.Vettel en Webber waren heel sneller!!

    • + 0
    • 21 feb 2012 - 13:41
    • vorig jaar waren de technische regelementen ook anders.... denk aan vleugelhoogte, andere banden, diffuser enz enz

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 13:52
  • Redbull speelt pokertje bluf ?

    Ne, het wordt keer op keer gezegd, tijden zeggen momenteel niks. We hebben geen info over de benzine inhoud, bandenkeus, technische onderdelen wel of niet erbij etc etc.

    Ben meer benieuwd naar de opinies van de teambazen, die allemaal ongewtijfeld zullen zeggen dat ze een positieve dag hebben gehad, behalve Lotus dan met hun chassis.

    • + 0
    • 21 feb 2012 - 14:16
    • Vergeet KERS gebruik ook niet. Is naar mijn mening weinig gebruikt in Jerez.

      • + 0
      • 21 feb 2012 - 14:43

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 123
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar