user icon

Bavaria stopt per direct als hoofdsponsor van Bavaria City Racing

  • Gepubliceerd op 02 feb 2012 17:12
  • comments 28
  • Door: Robin Smeets
Bavaria zal vanaf heden geen hoofdsponsor meer zijn van de City Racing in Rotterdam, zo maakte organisator Herman Vaanholt vandaag bekend. Bavaria was al vanaf 2006 betrokken bij het evenement en gaf de laatste zes edities ook naam aan het spektakel.

Vaanholt ontkent echter dat dit het einde gaat betekenen van City Racing in Rotterdam: "Absoluut niet", antwoordde hij op de vraag of 2011 de laatste editie was. "We hebben de eerste editie ook zonder hoofdsponsor georganiseerd. We hebben in goed overleg besloten om uit elkaar te gaan en zo kunnen wij ook op zoek naar andere partners."

"De wereld is natuurlijk ook aan het veranderen. De nadruk komt, ook bij auto's en in de autosport, steeds meer te liggen op duurzaamheid. Waarschijnlijk kunnen we daarmee nog wat andere sponsoren aantrekken. Na het vertrek van Bavaria zullen we het parcours waarschijnlijk niet gaan aanpassen, want zowel het vertrekpunt, de Willemsbrug, als het einde van het rondje op het Hofplein zijn belangrijk voor het evenement."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • ThumbsUp

    Posts: 798

    Dus het wordt het \"City Racing\"! Ik wist trouwens niet dat het ooit alleen city racing is geweest. Dacht echt altijd Bavaria City Racing.. Ach ja

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 17:13
    • F1 Vogel!

      Posts: 89

      Ik heb toch ook dezelfde mening als jij. Misschien ff googlen? Of toch niet!

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 17:19
    • Nouja, de nieuwe hoofdsponsor die instapt zal z\'n naam er wel aan geven.
      Robijn Fleur & Fijn City Racing ofzo..

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 17:22
    • george75

      Posts: 164

      Veilig verkeer nederland city racing

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 17:30
    • Mirani

      Posts: 2.960

      Misschien terug naar de naam \'Monaco aan de Maas\'.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 18:10
    • Dat heette toen Monaco aan de Maas. Dat viel toen wel mee, maar de laatste editie waren meer hospitality units dan fans :)

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 18:56
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Opel City Racing. Benieuwd hoeveel autoliefhebbers er dan nog komen.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 23:38
  • Peter

    Posts: 950

    Ik zal de blauwe latex pakjes gaan missen.

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 17:35
    • Wessel

      Posts: 21

      en anders die meiden wel

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 18:34
  • Tja, geen reet aan. Het echte werk gebeurt op het circuit en niet een uitgerangeerd ventje wat even een paar donuts maakt. Nee, heeft me never getrokken om 5 rijden dik te staan gluren naar langzaam spul......reden: verpest door bezoek aan het echte werk...dus van mij mag dit evenement wegblijven. Rotterdam moet zien dat ze die air race weer krijgen, das echt werk..!

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 17:44
    • Klinkt ontzettend \'zuurpruimerig\' Bodemplaat!
      Maarre...Ben het 100% met je eens.

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 17:56
    • hahahahahahahaha, ja toch? Even speculaasje eten: zouden ze Van der Garde betalen en instappen bij HRT? Dat is in Spanje toch ook een flinke afzetgebied van Bavaria als ik me niet vergis?

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 18:08
    • Mirani

      Posts: 2.960

      We kunnen dit gewoon niet in Nederland. Of je moet al om 7 uur in de ochtend langs het parcour staan of je ziet niks. Een paar simpele, tijdelijke tribunes kennen ze niet, tenzij je de hoofdprijs wilt betalen. Jammer!

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 18:10
    • 5 rijen dik? ;) Lees jij alleen de persberichten zeker want 5 rijen valt wel mee !

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 18:57
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Eens met Bodemplaat dat het m.i. niets aan is. Niet mee eens dat het daarom maar moet verdwijnen, want er zijn er blijkbaar velen die hier plezier aan beleven. Maar nee, een paar van die donuts maken mij inderdaad ook niet wam of koud.

      • + 0
      • 3 feb 2012 - 01:19
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Waardeloos evenement, heeft niets met racen te maken, kan dus gewoon verdwijnen.

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 18:02
  • arjanda

    Posts: 185

    Heineken!!!

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 18:12
    • Ik dacht precies hetzelfde!

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 19:18
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Schültenbrau City Racing zou ook wel een interessant publiek trekken. ;-)

      • + 0
      • 3 feb 2012 - 01:21
  • Zou trouwens mij niets verbazen als het \'Red Bull City Racing\' wordt... :)

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 19:06
    • zou ook goed zijn! maar ik denk dat het dan nog eerder Monster City Racing word..

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 19:17
  • Bobster

    Posts: 43

    toch een beetje kansloos evenement. beetje in een optocht achter elkaar aanrijden en hier en daar een donut. als mensen raceauto\'s in actie willen zien moeten ze gewoon naar zandvoort. dit is meer een evenement voor zaken relaties ofzo

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 19:18
    • Precies... ik begrijp het hele evenement ook niet... ze kunnen totaal niet voluit.. racen doen ze er ook niet... en dan toch zoveel bezoekers.... die ook nog eens weinig zien....
      Als ze het volgend jaar nu gewoon in zandvoort of assen doen, is het 10 x beter...

      • + 0
      • 5 feb 2012 - 11:24
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Wordt de naam dan niet gewoon \"Rotterdam City Racing\"? ;)

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 20:29
  • Racing

    Posts: 8

    Van mij mogen ze stoppen met dit evenement.
    Zelf 2x er naar toe geweest. De eerste keer was het natuurlijk vet gaaf; dikke snelle auto\'s met veel herrie door de stad. De tweede keer begon ik me te irriteren aan de lange wachttijden tussen de verschillende demo\'s. Autootje(s) wat het rondje heen en weer aan het rijden is, ff het kippenvel van het geluid en daarna wachten, wachten en nog eens wachten.
    Soms moet je gewoon weten wanneer te stoppen met iets. Dat moment is nu! De kick is eraf.

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 20:55
  • AtteH

    Posts: 1.563

    Ik weet het, het wordt HRT City Racing jongens! Ik weet het 100% zeker, er bestaat geen twijfel meer over!

    Nee sorry, al dat gegis hier ook, we wachten rustig af wat er van komt.

    • + 0
    • 2 feb 2012 - 22:01
    • Allemaal google intoetsen en dan FW34. Bij afbeeldingen staat daar de nieuwe Williams. Weet niet of het photoshop is maar goed, neem aan dat het zo is ondanks dat at en t erop staat....

      • + 0
      • 2 feb 2012 - 23:45
    • AtteH

      Posts: 1.563

      Geen idee waarom je het als reply doet, maar het is duidelijk een soep, ook al zou het een zeer aangename livery zijn voor dit jaar!

      • + 0
      • 3 feb 2012 - 06:35

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar