user icon

'Senna' genomineerd voor enkele prestigieuze awards

  • Gepubliceerd op 07 jan 2012 02:35
  • comments 21
  • Door: Robin Smeets
Er lijkt voorlopig nog even geen einde te komen aan het succes van de film Senna. In Engeland zijn er sinds heden meer dan 60.000 dvd's verkocht en is daarmee nu al de meest succesvolle Britse sportdocumentaire ooit. Tevens is Senna voor enkele prestigieuze awards genomineerd.

Schrijver Manish Pandey is genomineerd door de Writers Guild of America, terwijl producer James Gay Rees hetzelfde is overkomen door de Producers Guild of America. Daarnaast is Senna is maar liefst zes categorieën genomineerd voor een BAFTA-award. Over twee weken zullen de shortlists hiervan bekend worden gemaakt.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Supa

    Posts: 1.943

    Een echte aanrader als je de dvd nog niet hebt gezien.

    Btw redactie geen nieuws over J.Verstappen?

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 03:22
    • Ik zit ook te wachten op Jos Verstappen nieuws. :)

      Echt een loser die man, doe zo verder jongen, subiet moeten sponsors niets meer weten van de naam Verstappen omdat er een vies geurtje aanhangt en dan is zijn zoon het grootste slachtoffer.


      • + 0
      • 7 jan 2012 - 11:04
    • DB10

      Posts: 50

      Klinkt als een interessant documentaire, binnenkort eens kijken waar ik hem kan kopen.

      @Supa: In de Telegraaf staat dat maximaal 10 jaar celstraf kan krijgen voor poging tot doodslag.

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 11:19
    • Verwijst Supa naar deprive.nl

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 12:19
    • TJ

      Posts: 619

      Jawel: 2 weken langer in voorarrest. Wordt verdacht van poging tot doodslag.

      O(n)T: Docu is inderdaad erg goed. Je krijgt een duidelijk beeld van de man. Helemaal voor de \'jongeren\' (alsof ik 65 ben) die het oude F1 niet kennen is het erg leuk om te zien hoe het er vroeger aan toe ging.

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 12:21
    • Stri

      Posts: 2.358

      Ik kreeg hem van mijn vriendin voor kerst (Dat zijn nog eens cadeaus!). Hij staat nu in de kast bij alle jaarboeken en schaalmodelletjes. Helaas nog geen tijd gehad om te kijken ivm verhuizing maar als ik verhuisd ben is dat een van de eerste dingen die ik doe :)

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 12:56
    • De film heeft bij mij geraakt, ik heb hem 2x gezien.. mooie film, mijn respect voor Prost is er ook mee gegroeid

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 13:10
    • De film heeft mij geraakt *

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 13:11
    • GPGert

      Posts: 803

      Respect voor Prost? Terwijl die juist voordurend aan het konkelen was met Jean-Marie Balestre?

      • + 0
      • 8 jan 2012 - 20:37
    • Prost zegt mooie dingen in die film. Je kan ook niet alles op Ballestre afschuiven, Senna deed toch echt de meeste dingen zelf.

      • + 0
      • 8 jan 2012 - 21:49
  • lendy

    Posts: 6


    Verstappen ontkent opzet bij aanrijden ex-vriendinJos Verstappen ontkent dat hij zijn ex-vriendin opzettelijk heeft aangereden.
    In een persverklaring op zijn website zegt hij dat die beschuldiging \'totaal geen hout zal snijden.\'

    Het voorarrest van de oud-Formule-1-coureur werd vrijdag met twee weken verlengd. Het OM verdenkt Verstappen onder meer van poging tot doodslag.

    In de nacht van dinsdag op woensdag zou hij zijn ex-vriendin in Roermond opzettelijk hebben aangereden. De 24-jarige vrouw raakte daarbij lichtgewond. Woensdagochtend gaf Verstappen zichzelf aan, sindsdien zit hij vast.

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 10:53
  • beetje rare kop de film senna moet het zijn.
    ik moest gelijk aan die andere drol denken..

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 13:17
    • het staat tussen \' \'.. niks mis mee, precies hoe het moet zijn

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 13:23
    • @ alonso fan: Je begint wel zielig te worden met je zeiken op de redactie van deze site. De film heet Senna en in de titel staat het zelfs met \'Senna\' aangegeven. Als je te lui bent om het artikel te lezen kun je beter je commentaar voor je houden.

      • + 0
      • 8 jan 2012 - 14:09
  • Inderdaad een juweeltje, maar iedere bioscoop in Nederland was te belazerd om hem te vertonen.

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 15:54
  • Heb hem 2 keer gezien.
    de 1e kaar was na de race toen op rtl 7.
    Ik zat rond het einde wel met een brok in me keel te kijken. Ik was ook sprakeloos tijdens het kijken.
    en het raakte me. En man wat een ongelofelijke dingen deed deze man.
    Ik kende hem alleen van youtube filmpjes en tribute bij top gear.( ben 17 ) dus heb zijn tijdperk niet mee gemaakt.
    Maar zeker een aanrader voor iedereen

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 16:03
    • +1 voor Justin-Mclaren fan

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 16:25
    • Ysbrand

      Posts: 207

      +2

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 20:46
    • GPGert

      Posts: 803

      +3 Wat leuk om van iemand van jouw leeftijd te horen dat hij geraakt wordt door Ayrton Senna. Helemaal top!

      • + 0
      • 8 jan 2012 - 20:36
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Toen der tijd was ik nog niet op deze wereld, maar als echte sport liefhebber, greep deze film mij echt aan!

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 20:46
  • Ik was 14 jaar in die tijd en als meisje zijnde, keek je niet naar F1 dus die periode heb ik gemist
    Maar ik had wel in de gaten dat hij een bijzonder iemand was, omdat het nieuws heel hard bij heel veel mensen aankwam
    Een eigenaar van een snackbar had toen een grote foto van Senna in de snackbar hangen en zo wist ik hoe hij eruit zag
    Pas 11 jaar geleden ben ik echt F1 gaan volgen en toen ik youtube vond, ben ik gaan kijken hoe bijzonder hij echt was