user icon

Organisatie Valencia wil ander contract voor huidige overeenkomst

  • Gepubliceerd op 06 jan 2012 13:43
  • comments 15
  • Door: Robin Smeets
De organisatie van de Grand Prix in Valencia wil haar contract met Bernie Ecclestone aanpassen. De stad zegt dat de kosten voor het organiseren van de race te hoog zijn opgelopen en dat er in tijd van crisis niet veel meer kan worden uitgegeven voor dit soort evenementen.

Het contract met Valencia voor een Formule 1-race loopt nog enkele jaren door nadat men in 2009 een verlenging voor vijf seizoenen had getekend. "De grote evenementen worden nauwkeurig bekeken", vertelde Jose Ciscar, vice-president van Generalitat Valenciana. "Ze zijn van grote waarde geweest tot nu toe, maar de huidige omstandigheden dwingen ons om prioriteiten te stellen."

Jose Ciscar weigert te zeggen dat de Grand Prix onder druk staat en misschien kan verdwijnen, maar vertelt tegelijkertijd dat er niks kan worden uitgesloten. "We hebben de contracten getekend, dus als we daar onder uit willen komen kost het ons nog meer geld. We zullen een goede oplossing moeten vinden."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Laat maar lekker verdwijnen die race!

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 13:44
  • Men kan beter in het zwembad bij die meiden gaan liggen dan naar die oersaaie race kijken. Deze baan heeft op zijn minst een sprinkler installatie nodig om het nog een beetje interessant te maken.

    Schrappen is het beste, en laat dan b.v. de A1-Ring maar weer terugkeren.

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 13:54
  • AndreasF1

    Posts: 816

    Als ie verdwijnt is dat het beste nieuws van het jaar!

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 16:15
  • Patavo

    Posts: 73

    Gewoon contract laten aflopen in 2014 en dan strik eromheen en weg ermee.. Dit circuit is in mijn ogen een grote flop, en de GP van Europa hoort toch echt wel beter te zijn.

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 16:20
  • Lekker laten verdwijnen die GP!

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 16:22
  • laat verdwijnen! Laten we naar een andere zandbak gaan! Dat willen we zien! En dat jullie miljoenen hebben geinvesteerd maakt niks uit, gewoon pech.

    5 jaar geleden gingen we weg uit oostenrijk omdat alles slecht was, en nu moeten we weer terug! Laten we elk jaar naar andere circuits toe gaan, dan zijn ze tenminste allemaal failliet over een paar jaar! Geweldig idee, lekker naar rijke oliestaten of andere rijke landen als rusland!

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 16:25
    • GPGert

      Posts: 803

      Vijf jaar geleden? We reden daar voor het laatst in 2003 hoor, dus het is alweer veel langer geleden.
      Maar je hebt gelijk: liever Oostenrijk dan Valencia!

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 14:06
  • Geen idee of er iets aan de lay-out van het circuit veranderd kan worden, waardoor er meer plekken zijn die uitnodigen tot inhalen, want ik persoonlijk vind Valencia wel een mooie locatie.

    Valencia is wel een stad met het sporthart op de juiste plek, Formule 1, Moto Gp, America\'s cup, behoren allen tot de meest prestigieuze evenementen in hun soort, en worden in Valencia gehouden, gaat me iets te ver om ze dan zo af te schrijven.

    Ik zou zeggen, inventariseer de klachten en kijk of je er iets mee kan, historische locaties in Europa waar je als F1 met open armen ontvangen word, en bovendien een schitterende stad om een Gp te bezoeken, krijgen van mij wel een beetje meer credits.

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 16:58
  • Ik ik ben deze GP liever kwijt dan rijk.
    Maar waar het mij om gaat, dit is de zoveelste GP waar men het zat is om de kleine dictator te spekken.
    De historische Europese circuits hebben geen van allen de centen om Bernie te betalen. In de VS blijkt het lastig e.e.a. rond te krijgen. Korea krabbelt terug en ik denk niet dat er nu nog veel oliestaatjes of opkomende Aziatische economieën zijn die bereid zijn een hoop te investeren in Bernies circus. Bernie zal zijn beleid (of positie?!) moeten heroverwegen...

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 17:47
  • TJ

    Posts: 619

    Ik wil ook een ander contract voor Valencia: een 2 jarig contract (vanaf 2009)

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 19:16
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Ik denk dat menig papierversnipperaar graag het contract wil aanpassen... die van mij in elk geval wel. Ik vind deze baan persoonlijk niks, heb liever een oude baan weer terug.

    • + 0
    • 6 jan 2012 - 23:17
  • vinkiesss

    Posts: 15

    circuit mag inderdaad van mij van de kalender.. Maar als Bernie zijn centjes niet gaat krijgen gaat dat wel gebeuren.

    Heb wel een aantal goede vervangers!
    1. le mans (lekker slipstreamen!)
    2. Hockenheim herstellen in zijn oude format!
    3. Spa vastleggen als de Europese GP
    4. Estoril

    Eigenlijk is elk circuit beter dan Valencia.. Zelfs magnycours..

    • + 0
    • 7 jan 2012 - 13:00
    • jep nr 3 springt er toch echt uit

      • + 0
      • 7 jan 2012 - 19:59
    • 1. Dat circuit voldoet lang niet aan de F1-eisen, naast het feit dat het F1-racen daar gewoon vrij saai zou zijn, omdat er met een F1wagen nauwelijks valt in te halen. Alleen op de rechte stukken is er kans, en zelfs dan..

      2. Niet mogelijk, daar mag niet meer gereden worden, iets met natuur ed. Het is trouwens ook weggehaald tegen veilighed.

      3. Het is natuurlijk een mooie droom en het idee is goed, jammer dat Spa de financiën niet op orde heeft.

      4. Estoril vind ik niet echt het mooiste circuit. Heeft nogal wat weg van Barcelona.

      • + 0
      • 8 jan 2012 - 01:09

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar