user icon
user icon

Di Resta zwijgt over toekomst bij Force India: "Ik kan niets zeggen"

  • Gepubliceerd op 13 dec 2011 13:55
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Paul di Resta heeft een sterk debuutseizoen in de Formule 1 achter de rug, maar de Schot is officieel nog niet zeker van een plek op de grid voor 2012. De verwachting is dat hij bij Force India blijft, maar het is nog altijd wachten op bevestiging. Teambaas Vijay Mallya heeft de aankondiging over de line-up voor 15 december gepland, maar hij lapte al eerder deadlines aan zijn laars.

Di Resta houdt zich ondertussen gedeisd. “Ik kan niets zeggen. Het enige dat ik kan melden is dat ik nog steeds nauw samenwerk met het team en help bij de totstandkoming van de nieuwe wagen. Ik doe deze week wat werk in de simulator en hopelijk hebben meneer Mallya en het bestuur de knoop over de coureurs voor 2012 dan doorgehakt. Een noodscenario is niet iets waar je als coureur aan wil denken, maar je moet wel iets achter de hand hebben. Gelukkig heb ik daarvoor mijn manager Anthony Hamilton, die doet dat voor me.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Hij is gewoon zeker van zijn stoeltje, geen twijfel over mogelijk! Hij is duidelijk de beste rookie sinds jaren, en het zou stom zijn om hem te laten gaan! Geld ook voor Sutil trouwens, die moet ook gewoon blijven vind ik! Die Hulkenberg heeft niks gedaan aan de prestaties van Force India dit seizoen, en dus zou het een mooie beloning zijn voor Sutil om ook komend seizoen bij Force India te mogen rijden.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 14:01
  • Ik vind het op zijn zachts gezegd geen nette actie van meneer Mallya.

    Eerst zeggen dat je pas aan het eind van het seizoen beslist, dan onder druk van je coureurs zeggen dat je het eerder gaat doen en dat dan uiteindelijk toch niet doen.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 14:06
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Lijkt me sterk dat ze Di Resta laten gaan maar wie weet. Hij heeft nu een jaar ervaring op zak dus als we Di Resta zelf moeten geloven gaat ie volgend jaar Sebastian Vettel om de oren rijden ;-)

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 14:09
  • GPGert

    Posts: 803

    Wat een mazzel toch dat meneer Mallya zijn beslissing steeds weer uitstelt. Zo heeft F1today elke dag wel weer een artikeltje. Is het niet over di Resta, dan wel over Sutil of over de Hulk....

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 14:11
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Ook een manier om in de media te blijven voor FI ;-).

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 14:35
  • .Henry

    Posts: 1.308

    Ik snap niet waarom het team er zo lang over doet om een beslissing te maken. Aangezien er op dit moment toch geen nieuw vergelijkingsmateriaal bijkomt.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 14:41
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik snap wel waarom hij er zo lang over doet hoor. Is allemaal politiek en het gaat alleen maar om geld. Want laat je Sutil gaan dan verlies je een grote sponsor. Hulkenberg, geen idee of hij iets meeneemt aan geld is natuurlijk geen zekere factor.

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 16:19
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Dus ze zijn nu nog aan het vechten voor een sponsor voor Hulkenberg?

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 21:41
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Geen idee maar het gaat in deze sport toch altijd om geld dus waarom zou het nu anders zijn? :-)

      • + 0
      • 14 dec 2011 - 10:06

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar