user icon
user icon

HRT in tijdnood om nieuwe bolide voor eerste test klaar te krijgen

  • Gepubliceerd op 13 dec 2011 12:09
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Het team van HRT spant zich in om de nieuwe F112 op tijd in gereedheid te brengen voor de eerste voorbereidingstest die op 7 februari 2012 begint. De Spaanse renstal geeft tegenover BBC Sport echter toe dat de wagen mogelijk niet op tijd klaar is.

In dat geval debuteert de nieuwe auto op 21 februari in Barcelona. HRT hanteert zodoende mogelijk dezelfde tactiek als Mercedes GP. Alleen is het bij die renstal een bewuste keuze om de nieuwe bolide pas bij de tweede test voor het eerst in te zetten. Bij HRT is het dan uit nood geboren.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • hoe moelijk kan het zijn. De hydrauliek en versnellingsbak komen van Williamsf1 en de motor van Coshworth. Dit scheelt enorm veel tijd en als je dan ook de auto van dit jaar als basis neemt denk dat het toch prima te doen is? Ik ben van mening kan je iets zelf niet goed, koop het dan in en probeer niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 12:18
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Déjà vu...

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 12:28
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Dat is een schitterende LP van Crosby, Stills, Nash & Young :)

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 13:45
    • szixxx

      Posts: 4.753

      @Gompie uit Zoetermeer(737) Vandaag om 13:45:

      Tering, daaran kan je wel zien dat jij nog uit het fossiele tijdperk stamt! No offense ;-)

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 14:05
    • Stri

      Posts: 2.269

      @szixxx
      Hoeft niet, ik stam uit \'87 en ik ben een groot Crosby fan ;p
      Maar goed, ik heb ook zowat alle LP\'s van Glenn Miller thuis ;)

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 21:24
  • What\'s new...

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 12:31
  • AtteH

    Posts: 1.517

    Eerste test maakt niks uit, zolang ze maar voor de 2e test klaar hebben, anders wordt het inderdaad een déjà vu moment...

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 12:36
  • szixxx

    Posts: 4.753

    Tsja ik vind het al heel knap van HRT als ze de wagen ook echt de 2e test kunnen testen. Toch ondanks dat ze achteraan rijden, respect voor dit team dat ze er nog steeds zijn. Begin van het jaar waren er hier een hoop die riepen dat ze verwachtten dat HRT het einde van het jaar niet zou redden.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 12:37
    • Begin van het jaar riepen er ook mensen dat HRT nog steeds niet vooruit op de grid zou komen, en raad eens? Respect zou ik pas hebben wanneer er daadwerkelijk veranderingen bij hun zouden plaats vinden en ze wel de bij de eerste test zouden rijden. Wat is trouwens het verhaal rondom die zogenaamde investeerder met 200 miljoen gebeurt?

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 12:53
    • szixxx

      Posts: 4.753

      DutchF1: Volgens mij is die ook nog steeds ingestapt maar je denkt toch werkelijk waar niet dat die 200 miljoen voor 1 seizoen zijn en dat ze direct de volledige 200 miljoen ter beschikking hebben? Ze zullen nog steeds op de kleintjes moeten letten en als jij geen veranderingen ziet bij HRT dan heb je of het nieuws rondom HRT niet gevolgd of je bent blind, één van die 2 ;-)

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 14:07
    • Nou, heel eerlijk zie ik geen veranderingen. Ze staan nog steeds op gemiddeld 5 tot 6 seconden in de kwali, auto\'s vallen uit en voor het derde jaar op rij halen ze niet de eerste trainings sessie. Heeft niets met mijn eventueel blind zijn te maken. Trouwens een blinde ziet dat er geen gang zit in team.

      • + 0
      • 13 dec 2011 - 18:35
  • Het is maar hoe je het leest. RB en Mercedes hebben hem misschien en Mercedes zeker, ook nog niet af. So what. HRT is goed/beter bezig met de budgetten.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 13:04
  • Ik had niet anders verwacht... Ik denk trouwens wel dat ze een betere auto gaan bouwen als dat slechte Virgin team.

    • + 0
    • 13 dec 2011 - 13:57

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar