user icon
user icon

Ecclestone zet vraagtekens achter Grand Prix-toekomst Barcelona

  • Gepubliceerd op 30 nov 2011 10:20
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-race op het Circuit de Catalunya is mogelijk het eerste slachtoffer van de uittocht van de koningsklasse van de autosport uit Europa vandaan. Bernie Ecclestone liet gisteren in Marca optekenen dat Europa in de toekomst waarschijnlijk met vijf, zes Grands Prix over blijft.

Spanje heeft met Barcelona en Valencia twee races, onhoudbaar voor de toekomst. Ecclestone wederom in Marca: “Ik weet het niet, we zullen zien. Ik denk niet dat het kan, maar we zullen zien. In Barcelona klagen ze dat ze moeite hebben om de financiële balans op orde te houden. Ze hebben een contract tot en met 2013 en dat blijft van kracht. Althans, dat hangt af van het feit of Barcelona zelf wel door wil.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • niet de meest enerverende races gehad de laatste jaren.... is helaas te veel gebruikt als testcircuit, en gaan daarom aan haar eigen succes ten onder. Daarom is spanje geen autosport land vind ik (ookal hebben ze alonso en HRT), dus persoonlijk vind ik 1 race in spanje meer dan genoeg!

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 10:22
    • Koen

      Posts: 277

      Spanje geen autosport land? You must be kidding!

      Carlos Sainz en Nani Roma in Dakar?
      Alonso, De La Rosa, Gene, Alguersuari in F1?
      verschillende teams in Formula Renault 2 en 3
      Dani Sordo en WRC
      4 f1 circuits: Jerez (valencia), Jerez (Andalucia), Montmelo (Barcelona) Valencia
      Kijkcijfers F1: gemiddeld 3,3 miljoen. Share: gemiddeld 33%
      ga even naar de website van sportkranten Marca en ElMundoDeportivo: wat is de 2de sport in de lijst ná voetbal?

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 13:14
    • Koen

      Posts: 277

      Spanje geen autosport land? Carlos Sainz? Nani Roma? Dani Sordo? Marc Gene? Pedro De La Rosa? Jaime Alguersuari?
      F1 circuits in Jerez, 2 in Valencia, 1 in Barcelona + Motorland Aragon...
      Ik kan het lijstje nog een stuk langer maken met GP2 en Formule 2 en 3 teams. Wat kunnen belgië en Nederland daar tegenover zetten?

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 13:32
    • szixxx

      Posts: 4.753

      @Koen:

      Spanje was iig geen F1 land (ondanks de GP die er al was) voordat Alonso echt ging strijden om het kampioenschap. De autosport en vooral F1 waren helemaal niet zo populair. Hetgeen je opnoemt is een hoop maar wat heeft Spanje nou echt voor historie op het gebied van autosport? Van NL kan je iig nog zeggen dat we een verleden hebben en autosport hier al decennia populair is. In verhouding kijkende naar de grootte van ons land doen we het niet eens zo slecht ;-)

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 14:46
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @Szinxx: Autosport in NL populair? Al eens gezien hoe weinig publiek er is op zandvoort bij die flutraceklasses hier te lande? Kon effe zeg, NL heeft los van Lammers, van Lennep, Hezemans en Verstappen toch ook niets gebracht?
      Geloof mij nou maar, het interesseert Eikelstein in principe geen reet waar hij een race heeft, als er maar flink betaald wordt. Het enige wat hem interesseert is zijn portemonnaie!

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 21:53
  • Bernie kan dan beter Valencia er uit gooien. Maar aangezien ze in Barcelona klagen over de financiën kunnen ze beter daar ophouden met racen.

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 10:24
  • szixxx

    Posts: 4.753

    Ok haal zowel Valencia als Barcelona maar van de kalender. Doe maar racen op Jerez

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 10:36
  • Beide GP\'s mogen voor mijn part geschrapt worden. Het zijn saaie banen met vaak even saaie races. Zolang Spa, Monaco, Silverstone, Hockenheim en Monza maar overblijven in Europa.

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 10:40
    • Inderdaad, deze 5 GP\'s zijn meer dan voldoende voor West-Europa. Dan nog 1 a 2 in Oost-Europa, 1 in het Midden-Oosten en 1 in Zuid-Afrika, dan heb je toch de helft van de kalender in \'onze\' tijdzone...
      In Azië/Oceanië heb je sowieso Australië, Japan, China en India. Waarschijnlijk blijft Zuid-Korea en Singapore en Maleisië kunnen om beurten.
      In de America\'s heb je sowieso Canada, NY, Texas en Brazilië. Wie weet Mexico binnenkort weer...

      Zit de kalender al weer vol!

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 11:40
    • szixxx

      Posts: 4.753

      Die Bernie is zo gek nog niet ;-) Ik denk niet dat hij zo snel aan de klassieke races in W-Europa zal zitten. Daar zal hij zich totaal niet populair mee maken.

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 12:36
    • szixxx

      Posts: 4.753

      Hoewel... Bernie Eccle$tone geeft natuurlijk geen fuck om populariteit... ;-P

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 12:37
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @Heinz Harald Frentzen: Als je het oevr circuits hebt waar ook daadwerkelijk geraced kan worden moet je Monaco ook schrappen.Los van de tv-shots van vaak buitengewoon fraai vrouwvolk is er geen reet aan. Ieder ander circuit waar zulke gevraalijke barriers etc. zouden zijn zou onmiddelijk geschrapt worden. \'Monaco\' bestaat alleen maar vanwege de glamour.

      • + 0
      • 30 nov 2011 - 21:58
  • Koen

    Posts: 277

    Het was gewoon belachelijk om dat stratencircuit van Valencia aan te leggen. Mede aangezien er al een goed circuit in Valencia bestaat, wat mits wat simpele aanassingen perfect kon worden aangepast voor F1. Valencia voegt dan ook niets toe aan de F1 kalender. Het verschil tussen beide circuits is echter dat Montmelo zelfbedruipend moet zijn terwijl Valencia miljoenen Euro\'s belastingsgeld verslind. Als belastingbetaler in Spanje en inwoner van Barcelona weet ik wel welke van deze 2 races ik liever zie verdwijnen.

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 13:27
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Het kan best, als de firma Eikelstein & Co. maar genoeg tegen die tijd waardeloze pleuro\'s krijgt toegeschoven :)

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 21:49
  • Die mafkees wil minder races in Europa, dus deze GP zien we over een paar jaar niet meer terug. Helaas!

    • + 0
    • 30 nov 2011 - 23:33
    • Alsof de races op Catalunya altijd boeiend zijn.. Niet dus, er gebeurt nauwelijks wat, ik ga het niet missen.

      • + 0
      • 1 dec 2011 - 00:18

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar