user icon
user icon

Manager Petrov naar Enstone voor gesprek met Lotus Renault GP

  • Gepubliceerd op 29 nov 2011 14:41
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Oksana Kossachenko, de zaakwaarnemer van Vitaly Petrov, is naar Enstone afgereisd om de toekomstperspectieven van haar cliënt bij Lotus Renault GP af te tasten, zo meldt Russia Today. De Britse renstal legde ondertussen Kimi Raikkonen vast voor 2012.

Petrov had al een contract voor volgend jaar, maar Lotus Renault GP rept nergens over een afgeronde line-up voor het volgende seizoen. Daardoor is de toekomst van de Rus bij het team van Eric Boullier twijfelachtig. Petrov haalde zich recent de woede van Lotus Renault GP op de hals met een zeer kritisch interview. Daarin gaf hij zelf al aan dat getekende contracten tegenwoordig niet zoveel meer waard zijn.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • winti

    Posts: 1.305

    Ik hoop op Senna of Grosjean...

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 14:48
  • Kimi en Buemi hoop ik. Zodat Jaime en Ricciardio STR doen en Vergne naar CaterhamF1 kan.

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 14:50
    • Nee niet Buemi, Dan heb ik een Lotus Renault Team poster (naast de Redbull team poster) hangen, en dan staat Buemi erop.. dan nog liever Petrov :P

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 14:58
    • F1-2009

      Posts: 562

      Red Bull fan?

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 15:00
    • ja :P was u dat nog niet opgevallen ?

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 15:03
  • Bobster

    Posts: 43

    hoop gewoon dat ze hem eruit gooien, hij heeft nu 2 seizoenen de tijd gehad om zich te bewijzen en dat heeft ie mijns inziens niet gedaan. Grosjean heeft een super GP2 seizoen achter de rug maar dat betekend niet dat ie het ook in de F1 goed doet. in 2008 reed hij ook een goed GP2 seizoen maar viel hij ook tegen toen hij in 2009 Piquet verving.
    Hoop dat Kubica gewoon terug komt en samen met Kimi het team weer naar voor weet te krijgen. Als dat niet doorgaat zou ik senna in de auto laten zitten. met veel minder kilometers in de auto doet hij niet onder voor Petrov

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 15:01
    • Zo slecht heeft Grosjean het helemaal niet gedaan in 2009. Hij was idd nog niet helemaal klaar voor de F1, maar wat verwacht je; hij was verwikkeld in een felle strijd om de titel met Hulkenberg in de GP2, en moet dan, als donderslag bij heldere hemel instappen in de Renault. Niet echt een stabiele werkplek, maat alle perikelen die toen speelde (crash-gate met alle gevolgen van dien) Met als teamgenoot Fernando Alonso, die al het hele seizoen ervaring met de auto had. Dan is het geen schande om helemaal zoek gereden te worden.
      Nu heeft hij twee GP2-kampioenschappen (normale en Asia) op rij gewonnen. Dan heb je je plek op de grid gewoon verdiend, hoe schaapachtig je ook overkomt. Of dat ook bij Renault moet zijn, daar heb ik mijn twijfels over. Jonge coureurs zijn daar disposable, zoveel mag duidelijk zijn. Aan de andere kant heeft hij misschien niet zoveel te kiezen als hij F1 wil rijden.
      Hamilton had wat dat betreft een veel betere voorbereiding op zijn F1-avontuur. Helemaal klaargestoomd door McLaren, en daarbij hij wist al dat in mocht stappen op het moment dat Montoya schreeuwend het McLaren Technology Centre verliet.
      Petrov mag van mij wel in de F1 blijven, want op zijn tijd rijdt hij best vermakelijk, maar dan in een achterhoede-team. Ik vind het altijd fijn als hij een blauwe vlag krijgt om Alonso erlangs te laten :)

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 15:39
  • die voelt nattigheid. Maar dit is dus precies waarom ik zeg dat je niet bij Lotus zou moeten willen rijden. Nu is Raikkonen binnen en begint dit weer. Ik denk dat 2012 voor lotus een problematisch jaar gaat worden. Het Ajax van de formule1, het is meer met politiek bezig dan de core business.

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 15:15
    • Gelukkig hebben ze dan i.i.g. 1 coureur die wel verstandig zijn mond houd :P

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 15:18
    • idd en wat hij zegt verstaat toch niemand.haha

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 15:45
  • Renault heeft al aangegeven dat ze Kubica nog niet uit willen sluiten voor 2012. Wat een combo! Ik vraag me alleen af hoe ze Raikkonen in godsnaam kunnen betalen, als ze de hele tijd crisis hebben. Raikkonen zal wat, $15.000.000 verdienen? Misschien hebben ze eindelijk die deal met MasterCard geland. Dan kunnen ze kiezen tussen de roebels van Petrov, het geld en de exposure van Senna in de kleuren van zijn oom, het potentieel van Grosjean of de gok nemen met Kubica, die als ik hem een beetje ken nog gratis gaat rijden als hij maar een halve kans krijgt zich weer te bewijzen. Ik heb Renault sinds het vertrek van Flavio voor van alles en nog wat uitgemaakt door hun merkwaardige bedrijfsvoering, maar dit is doen ze best netjes.

    Toch had ik Kimi liever naar Williams zien gaan, samen met Kubica, maar ik voelde al nattigheid toen ze over aandelen begonnen. Hebberige Robertsons :S. But I don\'t give a crap :)

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 15:26
  • aruba24

    Posts: 640

    Lotus group betaalt Kimi raikkonen , Gemini Capital Investments van Eric Boullier moeten ze gauw mogelijk dumpen zo lang die man daar blijft wordt het niks met deze team , laat Eric Boullier maar jonge coureurs begeleiden , waar ze goed in zijn.

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 17:31
    • Is nergens bevestigd dat dit daadwerkelijk ook zo is, dus benieuwd hoe jij dit weet? Volgens mij is het onzin wat je hier verkondigd.

      • + 0
      • 29 nov 2011 - 18:20
  • Ik zeg, Petrov is OUT!

    • + 0
    • 29 nov 2011 - 23:30

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar