user icon

Martin Brundle verhuist naar Sky Sports voor 2012

  • Gepubliceerd op 27 nov 2011 11:26
  • comments 12
  • Door: Robin Smeets
Martin Brundle zal vanaf volgend seizoen geen commentaar meer geven voorde BBC. De voormalige Britse Formule 1-rijder zal de overstap maken naar Sky Sports, die als enige zender in Engeland alle twintig Grands Prix live zulen uitzenden.

"In 2012 zal ik bij Sky Sports F1 Television werken", schreef Brundle vandaag in zijn column voor de Sunday Times. "De sleutel in mijn beslissing was de feit dat Sky vanaf 2012 een apart Formule 1-kanaal heeft zonder advertenties en natuurlijk dat ze elke race live gaan uitzenden. Opgenomen en later uitgezonden sporten geven me niet de adrenaline die ik er nu wel van krijg."

Vanaf 1997 is Brundle al actief als commentator, eerst bij ITV en vanaf 2009 bij de BBC. Dit seizoen werd hij voor het eerst de belangrijkste commentator met David Coulthard aan zijn zijde. Brundle maakte tevens bekend dat hij volgend seizoen terugkeert naar de 24 uur van Le Mans. Samen met zijn zoon Alex bestuurt hij een Greaves Zytek-Nissan in de LMP2-klasse.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • jammer dat het volgend jaar niet meer BBC is wat mijn zondag op leukt,met alle respect voor Olaf Mol en zijn omstandigheden maar ik kan er niet meer naar kijken met al die reclame en toch dikwijls geen accurate kijk op de situatie op de baan.
    Maar aan de andere kant weer een goede reden om een paar races extra te gaan bekijken op het circuit zelf.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 11:52
  • Erg jammer dit, vanmiddag dus de laatste keer BBC kijken denk ik. Het was natuurlijk te verwachten dat de kwaliteit achteruit zou gaan. Ben benieuwd wie het commentaar gaat doen straks. Ik vrees dat ik volgend jaar weer naar RTL ga kijken.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 11:59
    • Ik vrees het ook, als de fan moet gaan betalen voor de race op TV, dan haak ik zoiezo af om F1 te kijken. Waarom draait tegenwoordig toch altijd om die klote centen?

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 23:29
  • Je zal Sky wel kunnen ontvangen via een stream waarschijnlijk. Als die nou van goede kwaliteit is en een beetje gelijk loopt met de live beelden dan is dat ook nog een optie eventueel. Ik kijk bvb ook alle wedstrijden van Ajax via meestal een Eredivisie Live stream, bijna altijd hele goede beeldkwaliteit zonder haperingen en geheel gratis. Met me 24 inch PC scherm is dat zeker genieten! Dus ga het zeker overwegen om dat ook zo met F1 te doen in 2012. Sopcast is trouwens het programma wat ik altijd gebruik voor de geinteresseerden en dat is overal gratis te downloaden op het internet.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 12:21
    • je gaat toch niet achter de pc zitten voor een f1 race, dat moet je zien op een groot tv-scherm, met een mooie geluidinstallatie, lijkt mij toch.....

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 12:29
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Ik kijk al mijn nascar/indycar races via een site uit Amerika die alle sporten in HD uitzend (ook f1). Betaal er 10 dollar per maand voor, maar de kwaliteit die je krijgt is subliem, dus het kan wel.

      En BTW je kan je computer (of iig de mijne) via een HDMI kabel aansluiten aan je tv scherm, dus dan merk je dat verschil niet.

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 12:41
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Welke site is dat? Ga ik daar is voor kijken, klinkt wel aantrekkelijk.

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 13:21
    • @ VDS21 zeker jtv? ik kijk veel op veetle.com en op justin.tv heel veel goede streams voor van alles.

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 14:44
  • Ach, ik ga de bbc missen. De taal maakt mij niet zoveel uit, maar voor volgend jaar wil ik gewoon een zender zonder reclame tijdens de races.

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 12:41
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Ben Edwards word waarschijnlijk de nieuwe commentator van de BBC, en dat is echt een genot om aan te horen.

    www.youtube.com/watch?v=T3advlniIMY
    www.youtube.com/watch?v=sZQZ6MjtGPQ

    Voor de weinige Verstappen fans
    www.youtube.com/watch?v=yuKiQsL3xik

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 12:58
    • Dat 2de filmpje vanaf 3:20!! hahah, gruwelijk! Ik zie het al voor me als Hamilton,Vettel & Alonso zo close met elkaar om de overwinning strijden in de laatste ronde.. Dan krijg je als fan zijnde bijna een hartaanval :D

      • + 0
      • 27 nov 2011 - 13:53
  • Ik hoop echt dat er een alternatief gaat komen voor de uitzendingen, want dit slaat nergens meer op natuurlijk. Ze verdienen al zat geld in de F1, en dan zouden de thuiszittende mensen ook nog moeten gaan betalen om een race te zien, belachelijk!

    • + 0
    • 27 nov 2011 - 23:31

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar