user icon
user icon

'Vitantonio Liuzzi's contract afkopen kan HRT veel geld kosten'

  • Gepubliceerd op 25 nov 2011 16:44
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Ondanks dat Vitantonio Liuzzi nog in het bezit is van een contract bij Hispania Racing voor 2012, is de Italiaan nog niet zeker over zijn positie binnen het team. HRT is op zoek naar een betalende coureur die naast de ervaren Pedro de la Rosa kan gaan racen. Mocht HRT daardoor het contract van Liuzzi moeten afkopen kan ze dat veel geld gaan kosten.

Dat meldt het Italiaanse magazine Autosprint vandaag. "Liuzzi heeft een driejarig contract en als HRT de overeenkomst wil afkopen is dat in zijn voordeel. Als ze besluiten hem te laten gaan, zal HRT dat veel geld gaan kosten", aldus Autosprint.

Tevens staat de positie van Daniel Ricciardo daarmee nog verder onder druk. Als HRT hem moet laten gaan zullen ze echter ook het geld van Red Bull moeten missen. "Sommigen van ons weten nog niet wat er volgend jaar gaat gebeuren. Hopelijk kan ik Helmut Marko tevreden houden en dan zien we wel waar het gaat eindigden voor volgend jaar."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • JV fan

    Posts: 1.984

    Hrt heeft zich toch een beetje in de nesten gewerkt lees ik wel :P

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 16:48
    • F1-2009

      Posts: 562

      Ik verwacht dat ze hier echt wel rekening mee gehouden hebben. Zo niet, dan is het echt een onprofessioneel team.

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 17:01
  • Koop Luizzi uit om jezelf in te kopen... Dat zal het dan wel worden denk ik voor die coureur.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 18:08
  • GPGert

    Posts: 803

    Meneer Boekhoorn mag dus extra in de buidel tasten om dit zelfvoldane Italiaanse mannetje weg te krijgen....

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 20:25
    • Meneer Boekhoorn moet gewoon zijn centen in z\'n zak laten zitten, en vd Garde moet gewoon de eer aan z\'n eigen houden en niet het talent in de weg zitten om te debuteren! Wegblijven uit de F1 dus!

      • + 0
      • 25 nov 2011 - 20:44
    • ben

      Posts: 292

      Liuzzi is blijkbaar slim genoeg geweest om ook de kleine lettertjes in zijn contract zzer goed op te maken,daar kunnen veel managers en zakenmannen nog wat van leren,en als ze dit alles wisten waren ze blijkbaar overtuigd van zijn kunnen???

      • + 0
      • 26 nov 2011 - 07:22
  • We zullen zien wie het stoeltje krijgt naast Pedro, lang zullen we wel niet meer hoeven wachten.

    • + 0
    • 25 nov 2011 - 20:51
  • Dit kleurloze mannetje heeft niets toe te voegen aan de F1. In de tijd was het samen met Doornbos een popie jopie maar dat is niet genoeg. Hij bakt er niets van vind ik en moet zijn plek maar gewoon afstaan aan bijvoorbeeld Van der Garde. En niet weer een RedBull afgevaardigde want dat wordt linke soep dan.

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 02:07
  • GPGert

    Posts: 803

    Go Giedo, go!

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 11:52
  • HRT zal echt wel een ontsnappingsclausule ingebouwd hebben...bijvoorbeeld dat als Liuzzi te vaak verslagen is door zijn teamgenoot dan mag hij gaan...

    • + 0
    • 26 nov 2011 - 13:41

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 825
  • Podiums 21
  • Grand Prix 111
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel