user icon
user icon

Texas houdt hand op de knip, Hellmund laat Austin aan lot over

  • Gepubliceerd op 16 nov 2011 09:11
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Promotor Tavo Hellmund ziet met lede ogen aan hoe het Formule 1-project in Austin zichzelf in de nesten werkt. De bouw van het Circuit of the Americas is stil gelegd vanwege betalingsachterstanden en de staat Texas is niet bereid om in te springen. Het is nu aan de baan zelf om met een antwoord te komen.

Hellmund liet via zijn bedrijf Full Throttle Productions een verklaring uitvaardigen: “Na jaren van inspanningen om Austin op de Formule 1-kalender te krijgen, hebben Full Throttle Productions, de stad, de gemeente en de staat alles gedaan wat ze konden. Het is nu de verantwoordelijkheid van het Circuit of the Americas zelf om het project over de finishlijn te brengen. We hopen voor alle betrokkenen dat ze in staat zijn een overeenkomst te bereiken met de Formule 1.”

Van de staat Texas hoeft het Circuit of the Americas geen hulp meer te verwachten. Toezichthouder Susan Combs: “Laat me duidelijk maken dat we nog geen cent in de baan hebben gestoken. Belastinggeld is alleen te gebruiken voor het runnen van het evenement, niet in de aanloop naar een eventuele Grand Prix. De staat Texas zal geen cent vooruit betalen.”

“De aankondiging voor een race in New Jersey vanaf 2013 is een zorg. Het effect daarvan kan zijn dat minder mensen een race in Austin bezoeken, waardoor de economische impact afneemt. Daarnaast is er nog de onenigheid tussen de rechtenhouder voor de Grand Prix en de ontwikkelaar van het circuit. Dat zorgt voor speculatie of de race in Austin wel plaats gaat vinden. Deze voortdurende controverse is zorgwekkend en we houden het scherp in de gaten.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ja, dit is -helaas helaas- een doodgeboren kindje. achach, wat vind ik dit itt tot velen vreselijk jammer. ik vind het ontwerp gewoon zo mooi, met die sterk naar bovenlopende start finish en dan links af steil naar beneden en daarna dat Suzuka/Silverstone achtige stuk..

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 09:17
    • smvs

      Posts: 408

      Ach ik ben er niet zo rouwig om. Wordt er in de Suzuka esses veel ingehaald? En dat is dan nog het beste stuk. De 2e helft van de baan is alleen maar saai IMO. Tilke heeft daar het stadiongedeelte van Hockenheim nagedaan. Ook al zo\'n saai stuk waar nooit veel gebeurde. Nee, het zal mij verder een zorg zijn of deze race doorgaat of niet.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 09:39
    • Copse

      Posts: 361

      Ik vind het ook wel jammer.
      In tegenstelling tot de GP in New Jersey had ik hier wel veel zin in.
      Laatst nog dat demo filmpje gezien van Coulthard in zijn Red Bull (wel heel vet gefilmd trouwens in Top Gear Style).
      En ook de lay-out met de hoogteverschillen kon me goed bekoren.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 09:43
    • Niet alleen \'inhalen\' staat voor spektakel in mijn optiek. Om de auto\'s door de \'Esses\' te zien gaan ziet er gewoon ruig uit en als er iemand de ballen heeft om \'m daar tussen te prikken is het metene legendarisch!
      Affijn, geen zin om te verdedigen waarom deze baan vet lijkt. Het ontwerp kietelt me gewoon vanaf het begin. Vanaf rechtsonder tot linksboven en daarna nog dat rechte stukje met die bobbel]..

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 09:45
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik vind dit eerlijk gezegd ook erg jammer als het op deze manier \'doodbloed\'. Ik vind het een erg mooie layout. Mochten ze het niet redden laat dan alsjeblieft een andere organisator deze layout oppikken ;-)

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 12:26
  • Jenssie

    Posts: 736

    ...\"De aankondiging voor een race in New Jersey vanaf 2013 is een zorg. Het effect daarvan kan zijn dat minder mensen een race in Austin bezoeken, waardoor de economische impact afneemt.\"...

    Wat een BS. Die circuits liggen meer dan 2700 km uit elkaar. Dat is zoiets als zeggen dat de gp van Belgie er voor zorgt dat turkije niet genoeg bezoekers heeft...

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 09:33
    • Gompie

      Posts: 4.951

      In tegenstelling tot voor Europeanen is voor Amerikanen een afstand van 2700km niets. Als je ziet hoeveel fans hun base- of basketball of ijshockyteam volgt waar ze ook spelen....

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 12:12
    • klopt Gompie, die vergelijking gaat niet op. De beleving van afstanden is daar totaal anders.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 14:18
    • Sprokkel

      Posts: 517

      @Jenssie

      Nooit in de VS geweest zeker? Neem er eens een kijkje, en praat dan nog eens over afstanden.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 16:47
    • waylon

      Posts: 2.230

      Inderdaad ze rijden bijv. op zondag rustig 400 km om bij familie koffie te gaan drinken

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 17:32
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Ja, en als ze het over \'Just around the corner\' hebben moet je er niet gek van staan te kijken als je twee uur onderweg bent.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 18:16
    • Idd.. het zou hier vreemd zijn als je voor een voetbal wedstrijd van de E\'tjes (die zijn 10 jaar ong.) 2 uur moet rijden

      Ik zag laatst een programma, en daar ging diezelfde leeftijd categorie met het vliegtuig naar de tegenstanders.. men vond het dood normaal xD en dan hebben we het nieteens over talenten ofzo, nee gewone jongetjes, het zou je buurjongen kunnen zijn met 2 linkerbenen

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 18:28

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar