user icon

Lewis Hamilton verslaat teamgenoot Button met 0.009 seconden

  • Gepubliceerd op 12 nov 2011 15:26
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Lewis Hamilton leek even op weg naar een mooie pole position in Abu Dhabi. De Brit ging in zijn allerlaatste ronde 0.009 seconden sneller dan teamgenoot Jenson Button, maar uiteindelijk was Sebastian Vettel toch de snelste coureur. Na afloop toonde Hamilton zich gematigd tevreden.

"Het was een goede sessie en eigenlijk hebben we hier al goede dagen gehad", vertelde Hamilton in de persconferentie. "We hebben onszelf flink verbeterd ten opzichte van de laatste race. We waren snel vandaag, de auto voelde goed aan, maar ik kon niet sneller dan dat ik nu heb gedaan."

"Het was geen geweldige laatste ronde, mijn beste rondje uit Q2 was beter, maar het is niet anders. Sebastian heeft een goede ronde gereden, maar de race is morgen pas. Dat is het belangrijkste gedeelte van het weekend."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik ben benieuwd hoe de racepace is tov RBR morgen. Hoop niet dat Vettel alweer zo kan wegrijden want dat hebben we al genoeg gezien.. Ik hoop dat de verhoudingen tussen Mclaren en RBR morgen net zo klein zijn als vandaag in de Q! Dan voorspel ik een hele mooie strijd tussen 3 coureurs die voor de overwinning vechten.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 16:03
    • pokerface

      Posts: 584

      Mijn glazen bol voorspeld dat Vettel gewoon wegrijd. En bijna het hele veld op een ronde zet. Dankzij zijn superieure talent. En dat heeft niets maar dan ook niets met de auto te maken.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 18:57
    • Supa

      Posts: 2.090

      Mijn glazenbol zegt in lap 3 en 6 Hamilton en Button voorbij aan Vettel, beide in de DRS-zones.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 19:30
    • Mijn gevoel zegt dat Mclaren in het eerste uur beter is, maar zodra het kouder word zal de Redbull sterker worden.. als dit klopt, en de mclaren coureurs weten Vettel te passeren in het begin.. kan het nog heel spannend worden de laatste 10 a 15 ronden!

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 19:35
    • Supa

      Posts: 2.090

      Moge de beste winnen.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 20:22
    • Stri

      Posts: 2.420

      Mijn gevoel zegt dat Schumacher een supersterk heeft en schiet naar p1 en dat Rosberg Vettel torpedeert bij de start. Vervolgens krijgen de twee het aan de stok waarbij Vettel Rosberg neerhoekt. Hamilton, Alonso, button en Massa maken er botsautootjes van waarbij alle vier de heren de zwarte vlag krijgen en al hun punten afgenomen worden. Ook Vettel\'s punten worden afgenomen. Schumacher zet het hele veld op 6 ronden en word kampioen! Hoera.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 23:01
    • Ik vind het schitterend dat in heel dat verhaal er eigenlijk maar één ding compleet onmogelijk is, dat is dat Schumacher kampioen wordt :p Wat is F1 toch mooi?

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 02:17
    • haha nou als de hele top 6 de punten word afgepakt, en Schumacher wint.. staat die wel 1e in het kampioenschap :P

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 13:16
  • Supa

    Posts: 2.090

    Jammer voor Lewis, hij heeft de Pole laten liggen. Het zal geen gemakkelijke race worden voor Vettel.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 19:25
  • Michael

    Posts: 1.434

    2de plek een mooie opsteker voor Lewis.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 19:38
  • Godius

    Posts: 658

    Leuke opsteker maar ik zie de Ferrari\'s na bocht 1 toch echt voor de Mclarens komen en de race van HAM en BUT verstoren.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 22:48

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar