user icon
user icon

Lewis Hamilton verslaat teamgenoot Button met 0.009 seconden

  • Gepubliceerd op 12 nov 2011 15:26
  • comments 11
  • Door: Robin Smeets
Lewis Hamilton leek even op weg naar een mooie pole position in Abu Dhabi. De Brit ging in zijn allerlaatste ronde 0.009 seconden sneller dan teamgenoot Jenson Button, maar uiteindelijk was Sebastian Vettel toch de snelste coureur. Na afloop toonde Hamilton zich gematigd tevreden.

"Het was een goede sessie en eigenlijk hebben we hier al goede dagen gehad", vertelde Hamilton in de persconferentie. "We hebben onszelf flink verbeterd ten opzichte van de laatste race. We waren snel vandaag, de auto voelde goed aan, maar ik kon niet sneller dan dat ik nu heb gedaan."

"Het was geen geweldige laatste ronde, mijn beste rondje uit Q2 was beter, maar het is niet anders. Sebastian heeft een goede ronde gereden, maar de race is morgen pas. Dat is het belangrijkste gedeelte van het weekend."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik ben benieuwd hoe de racepace is tov RBR morgen. Hoop niet dat Vettel alweer zo kan wegrijden want dat hebben we al genoeg gezien.. Ik hoop dat de verhoudingen tussen Mclaren en RBR morgen net zo klein zijn als vandaag in de Q! Dan voorspel ik een hele mooie strijd tussen 3 coureurs die voor de overwinning vechten.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 16:03
    • pokerface

      Posts: 584

      Mijn glazen bol voorspeld dat Vettel gewoon wegrijd. En bijna het hele veld op een ronde zet. Dankzij zijn superieure talent. En dat heeft niets maar dan ook niets met de auto te maken.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 18:57
    • Supa

      Posts: 1.637

      Mijn glazenbol zegt in lap 3 en 6 Hamilton en Button voorbij aan Vettel, beide in de DRS-zones.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 19:30
    • Mijn gevoel zegt dat Mclaren in het eerste uur beter is, maar zodra het kouder word zal de Redbull sterker worden.. als dit klopt, en de mclaren coureurs weten Vettel te passeren in het begin.. kan het nog heel spannend worden de laatste 10 a 15 ronden!

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 19:35
    • Supa

      Posts: 1.637

      Moge de beste winnen.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 20:22
    • Stri

      Posts: 2.269

      Mijn gevoel zegt dat Schumacher een supersterk heeft en schiet naar p1 en dat Rosberg Vettel torpedeert bij de start. Vervolgens krijgen de twee het aan de stok waarbij Vettel Rosberg neerhoekt. Hamilton, Alonso, button en Massa maken er botsautootjes van waarbij alle vier de heren de zwarte vlag krijgen en al hun punten afgenomen worden. Ook Vettel\'s punten worden afgenomen. Schumacher zet het hele veld op 6 ronden en word kampioen! Hoera.

      • + 0
      • 12 nov 2011 - 23:01
    • Ik vind het schitterend dat in heel dat verhaal er eigenlijk maar één ding compleet onmogelijk is, dat is dat Schumacher kampioen wordt :p Wat is F1 toch mooi?

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 02:17
    • haha nou als de hele top 6 de punten word afgepakt, en Schumacher wint.. staat die wel 1e in het kampioenschap :P

      • + 0
      • 13 nov 2011 - 13:16
  • Supa

    Posts: 1.637

    Jammer voor Lewis, hij heeft de Pole laten liggen. Het zal geen gemakkelijke race worden voor Vettel.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 19:25
  • Michael

    Posts: 1.434

    2de plek een mooie opsteker voor Lewis.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 19:38
  • Godius

    Posts: 658

    Leuke opsteker maar ik zie de Ferrari\'s na bocht 1 toch echt voor de Mclarens komen en de race van HAM en BUT verstoren.

    • + 0
    • 12 nov 2011 - 22:48

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar