user icon
user icon

Alonso terug op plek des onheils: "Voelt een beetje ongemakkelijk"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2011 14:19
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso bewaart geen goede herinneringen aan het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. Daar verspeelde de Spanjaard vorig jaar de titel op een pijnlijke manier. Door een verkeerde strategie belandde hij achter Vitaly Petrov en dat bleek een onneembare horde.

Alonso is terug op de plek des onheils, voor de Grand Prix van Abu Dhabi 2011, en verbergt zijn teleurstelling over 2010 niet. “Ik weet zeker dat ik de meeste vragen zal krijgen over de race van vorig jaar. En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik me niet een beetje ongemakkelijk voel.”

“Maar dat gevoel verdwijnt hopelijk snel om ruimte te maken voor het heden, met als doel om het goed te doen komend weekend en in de toekomst, en zoveel mogelijk te leren voor volgend jaar. Je moet altijd vooruit kijken. Abu Dhabi 2010 was een belangrijke dag in mijn loopbaan en ondanks de slechte afloop heeft het mijn band met Ferrari alleen maar versterkt.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Zo gauw de helm op gaat is hij 2010 al vergeten!

    • + 0
    • 10 nov 2011 - 14:22
    • Inderdaad, dit zegt hij nu, maar tijdens FP1 denkt hij enkel aan zijn werk!

      • + 0
      • 10 nov 2011 - 15:26
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Hoe zal Massa zich dan wel niet voelen in Brazilië..

    • + 0
    • 10 nov 2011 - 14:44
    • Daar dacht ik ook aan. Massa was tot de laatste bocht van hamilton virtueel kampioen. Alonso zat al 20ronden vast achter Petrov.

      • + 0
      • 10 nov 2011 - 14:55
    • szixxx

      Posts: 4.753

      Tsja en zelfs al was ie er voorbij geraakt had ie nog steeds geen WK geweest want er reden er nog meer voor hem die hij ook nog had moeten inhalen..

      • + 0
      • 10 nov 2011 - 15:30
    • Godius

      Posts: 658

      Het grote verschil is dat Alonso het wereldkampioenschap verspeelde. Massa stond achter in de stand om het WK en het beste wat hij kon doen was winnen, dat deed hij ook in Brazilië.

      • + 0
      • 10 nov 2011 - 17:57
  • Robbert89

    Posts: 305

    Quote:

    \" En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik me niet een beetje ongemakkelijk voel.”

    Wat staat daar nou? Hij liegt als hij zegt dat hij zich niet een beetje ongemakkelijk voelt? Dus als hij zegt dat hij zich een beetje ongemakkelijk voelt dan liegt hij. Wat is dit? Google Translate?

    • + 0
    • 10 nov 2011 - 16:09
    • Stri

      Posts: 2.269

      Het is een rare zinsconstructie maar hij klopt wel.

      Hij liegt: ik voel me niet (een beetje) ongemakkelijk
      Hij liegt niet: ik voel me (een beetje) ongemakkelijk

      • + 0
      • 10 nov 2011 - 16:11
    • lambue

      Posts: 1

      Valt niet mee lezen he..

      • + 0
      • 11 nov 2011 - 17:56
  • Wolflegion

    Posts: 95

    deze keer is er niks om bang voor te zijn. vettel is toch al kampioen XD.

    • + 0
    • 10 nov 2011 - 16:43
  • petrov was het ook niet vergeten youtu.be/OnJlIgvQgIE

    • + 0
    • 11 nov 2011 - 01:27
  • Michael

    Posts: 1.434

    Gaat Petrov voor herhaling zorgen?

    • + 0
    • 11 nov 2011 - 01:54

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar