user icon

Lotus Renault volgend jaar Lotus, Team Lotus wordt Caterham in 2012

  • Gepubliceerd op 03 nov 2011 19:01
  • comments 13
  • Door: Robin Smeets
De Formule 1-bazen hebben toestemming gegeven aan drie teams om hun naam voor volgend seizoen te veranderen. Lotus Renault GP zal worden omgedoopt naar Lotus, Team Lotus heet vanaf 2012 Caterham en Virgin Racing zal haar naam wijzigen in Marussia. Dit is vandaag besloten tijdens een bijeenkomst in Geneve.

De wijzigingen moeten nog officieel worden goedgekeurd door de World Motor Sport Council (WMSC), maar dit lijkt een formaliteit te zijn. Hiermee komt meteen ook een einde aan de rel tussen Lotus Renault en Team Lotus over het gebruik van de naam Lotus. Waarschijnlijk zal pas op 7 december, wanneer de volgende WMSC-vergadering staat gepland, een veklaring naar buiten worden gebracht.

Dit betekend ook dat Team Lotus nog geen jaar nadat het Caterham kocht gebruik zal maken van deze naam. Het huidige Lotus Renault-team zal alleen nog maar Lotus worden genoemd, terwijl Team Lotus zich Caterham gaat noemen en Virgin Racing overstapt naar de naam Marussia, partner van het team en Russische sportwagenfabrikant.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Mirani

    Posts: 2.962

    Het is beter zo. We kunnen niet Lotus en Lotus op de grid hebben. Al gunde ik het Team Lotus wel meer om de naam Lotus te hebben, is het logisch dat zij afstand van de naam hebben gedaan. Eindelijk een einde aan de soap.

    Marussia vind ik dan weer helemaal niks voor een team naam. Klinkt als een hobby project van een te rijke rus. Maar dan kan je ook zeggen over Force India en die naam is uiteindelijk ook gaan wennen.

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 19:18
    • Marussia is dan ook de naam van een Russisch sportauto merk.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 19:20
    • Mirani

      Posts: 2.962

      Weet ik en ook die auto\'s zien eruit als een hobby project. Tenminste, ik kan ze niet mooi vinden. Vooral de B2 ziet er te overdreven uit.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 19:23
    • vind het juist een hele toffe wagen.
      <a href=”http://www.google.nl/imgres?q=marussia+b2&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1440&bih=738&tbm=isch&tbnid=mE6t_ebCuZFr4M:&imgrefurl=http://jalopnik.com/5360581/marussia-b2-russias-second-super-car&docid=7y7YCJeevh4fpM&imgurl=http://cache.gawkerassets.com/assets/images/12/2011/10/2009_09_16_Marussia-TOP_2.jpg&w=800&h=600&ei=wQWzTtCgN47o-gae-Mn-Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=201&vpy=198&dur=2968&hovh=194&hovw=259&tx=112&ty=78&sig=105437879353529039750&page=1&tbnh=159&tbnw=221&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:0,s:0” target=”_blank”> link B2 </a>

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 22:24
    • Laurens: sohee, die zou ik toch graag voor mn deur hebben staan. zelfs al zou er geen engine inhangen, dan kan ik er altijd nog gewoon naar kijken. Gruwelijk brute bak hoor!

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 12:19
  • @ redactie:

    Lees het artikel nog eens door. Sommige stukken staan er twee keer in en er staan veel te veel typfouten in...

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 21:11
  • zijn ze er eindelijk uit :D jammer want vond het team lotus wel een aanwinst voor de lotus status, ben benieuwd naar de livery volgend jaar dan. ben ook benieuwd voor de stijgende lijn (met heikki enzo)
    om nog eerlijker te zijn, ik vind dit team stabieler ogen dan het huidige renault....

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 21:59
    • Helemaal met je eens. Ik als Lotus fan heb veel meer met Team Lotus als Lotus Renault. Caterham zal dan ook een favoriet team van me blijven. Ik vrees dat ze volgend jaar Lotus om de oren gaan rijden, nu zijn ze qua racepace eigenlijk al gelijkwaardig. Ik hoop eigenlijk wel dat Lotus die lelijke zwart gouden livery weg doet (waarom gratis reclame maken voor een cigarettenmerk) en terug gaat naar het echte groen / geel van Lotus. Veel mooier kijk naar team Lotus (ook al vind ik het voor hen dan wel weer sneu) of de indycar van KV Racing technology.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:25
    • Ergens denk ik dat Caterham volgend jaar in het BRG rondrijdt, dus gewoon dezelfde basiskleur als nu. Waarom? Caterham is ook Brits, dus in de basis rijden die ook met Britsh Racing Green. Misschien met wit in plaats van met geel, en het schema zal moeten worden aangepast, maar ik vind het groen ook wel mooi.

      Jammer, ik had liever gehad dat Team Lotus gewoon Team Lotus zou blijven en Lotus Renault gewoon weer Renault... Maar ja. Het zij zo.

      Marussia vind ik persoonlijk wel kunnen, ik ben alleen benieuwd naar hún kleurenschema!

      • + 0
      • 5 nov 2011 - 05:34
  • aruba24

    Posts: 640

    Het heeft PROTON veel geld gekost deze zaak , team lotus heeft niet zomaar de naam laten gaan , tony fernandez is echte zaken man.

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 22:33
    • Eh, denk je dat of weet je dat. Ik denk eerder dat Tony Fernandez liever zijn eigen merk (Caterham dus) wil promoten ipv zonder iets terug te zien van Lotus Cars (alleen een hoop leugens van Danny Bahar) reclame voor Lotus te maken.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:18
  • winti

    Posts: 1.348

    Prima zo, alhoewel het Marussia verhaal me doet denken aan het Spyker debacle en ik me afvraag of de 500e GP die Team Lotus vierde nu ook opnieuw door Lotus Renault wordt gevierd...

    • + 0
    • 4 nov 2011 - 18:03
    • Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat team Lotus het dit jaar nog wel een keer zou doen. Vorig jaar als 500e race met een Lotus, dit jaar als 500e race van Team Lotus. Alleen al om Danny Bahar te stangen.

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 19:49

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar