user icon
user icon

Vettel in de knoop met eigen ritueel: "Nieuw helmdesign nodig"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2011 14:39
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel is een beetje de dupe van zijn eigen succes. De Duitser heeft een ritueel dat hij de helm waarmee hij een race wint opbergt in een persoonlijke collectie. Alleen wint hij dit jaar zo vaak dat hij steeds nieuwe helmdesigns moet bedenken.

De ideeën raken een beetje op, zo onthulde de tweevoudig wereldkampioen in Auto Motor und Sport. “Ik heb geen nieuwe helmen meer. Ik heb met spoed een nieuw helmdesign nodig, want ik wil niet met een design rijden waarmee ik al eens heb gewonnen”, aldus Vettel.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Leonhart

    Posts: 270

    Schrijf een prijsvraag uit. Ik zou eraan meedoen :)

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 14:42
  • Stoppen met winnen lijkt me een aardige oplossing.

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 14:50
    • Hahaha zeg jij het em even? XD

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 15:08
    • GPGert

      Posts: 803

      Uitstekende oplossing! Ik zie graag twee andere winnaars bij de laatste twee races van dit jaar.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 15:59
    • Heb hem een mailtje gestuurd, seb@sebastianvettel.de , maar nog geen reaktie gezien....

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 14:33
  • VDS21

    Posts: 1.265

    De één heeft privéproblemen de andere heeft luxeproblemen...

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 14:51
  • Vroeger reden coureurs nog hun hele carriere met hetzelfde helmdesign. En dat was eigenlijk best makkelijk.

    Goede ouwe tijd... :P

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 14:54
  • een grote vinger erop misschien?

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 15:04
  • Gewoon bovenop het SV logo..
    Zijkant: Naast en omheen het redbull logo.. die mooie donker rode kleur van Monza :P

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 15:23
  • Westchello

    Posts: 99

    Als we het nu toch over helmen hebben.

    Hoevaak ververst een coureur zijn helm? Gaat hij een heel raceweekend mee of meerdere?

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 15:26
    • Ik denk dat dat deels ook van het team afhangt. Ik denk dat het bij Red Bull niet veel uitmaakt, al zal een helm wel het hele weekend meegaan daar, maar dat je bijvoorbeeld bij HRT best wel eens meerdere races met een helm zou kunnen moeten doen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wie de helm financiert, normaal is dat het team.

      Ik weet dat ze bij Prost jaren geleden niet gelukkig waren dat Alesi zijn helm in Canada in het publiek gooide nadat hij 5de was geworden.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 15:56
  • Marcd

    Posts: 397

    Neem een helm waarmee je een keer bent uitgevallen en maak er een winnende helm van :)

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 15:29
    • Kan niet want die zou hij dan de races daarna gebruikt hebben tot hij er mee won. Elke helm die vettel heeft gebruikt is nu een winnende helm buiten die van komend weekend(en die zal er dan wellicht ook een worden)

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 19:14
  • een cartoon van Vettel zelf erop en dan De Vinger

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 15:36
  • Zoals hierboven al gemeld, gewoon een prijsvraag uitschrijven en voor volgend jaar maar indekken met reserve designs.

    Natuurlijk kan ie ook minder winnen als al gemeld, vind ik ook niet erg :P

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 16:07
    • nee zou ook liever een duim naar beneden op zijn helm zien.:P

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 16:13
  • sailor

    Posts: 9.912

    Gewoon zonder helm rijden , Vettel maakt toch nooit fouten dus heeft die helm niet nodig.

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 16:18
    • Marcd

      Posts: 397

      maar als hij Massa op een rondje zet kan hij toch beter een helm opzetten ;).

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 16:27
  • shyboy18

    Posts: 219

    Rijd met helmdesigns van oud-coureurs. kan hij ze nog eren ook!

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 17:06
  • organiseer een wedstrijd voor je Helmdesing van brazilie
    de winaar krijgt zijn eigen ontworpen helm gratis en jij win er in brazilie even mee

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 17:47
  • Ondanks dat hij het goed doet dit jaar, vind ik hem wel vreselijk irritant worden.
    En deze zin vind ik echt vreselijk klinken.
    En dat vingertje mag ook wel eens stoppen :Ik heb geen nieuwe helmen meer. Ik heb met spoed een nieuw helmdesign nodig, want ik wil niet met een design rijden waarmee ik al eens heb gewonnen

    Verder heb ik wel respect voor hem maar zo arrogant doen hoeft niet

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 18:28
    • Als dat een ritueel is? Wat is er dan arrogant aan?

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 18:33
    • hun zeggen dat zelf niet.
      ECHT ALLES WAT HIER GEPLAATST WORD IS NIET DOOR HUN ZELF GEZEGD.
      er is waarschijnlijk naar gevraagd in een interview en dan alles verdraait.

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 18:50
    • Vettel kennende is dit gewoon met sarcasme gezegd..

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 21:16
  • dinvo

    Posts: 26

    Graag een nieuwe regel: max één design per seizoen, dan zijn de twee auto\'s van elk team beter uit elkaar te houden dan met de steeds wisselende helmen.

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 19:29
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Goh, laten we de coureurs nog meer betuttelen...

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 21:43
  • pokerface

    Posts: 584

    Waarom niet een foto van Adrian Newey erop spuiten? Dankzij hem win je zo vaak.

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 20:45
    • hamilton heeft zijn winst in china dus door paddy lowe behaald net als button?
      en alonso door aldo costa?
      sorry hoor maar het is bij lange na niet aleen andrian newey want waarom heeft webber dan neit de races gewonnen die vettel niet won

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 21:10
    • hahaha

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 21:17
    • JeePee

      Posts: 395

      Niet echt origineel pokerface. Z\'n helm van afgelopen weekend niet gezien?

      • + 0
      • 3 nov 2011 - 21:29
    • nar

      Posts: 74

      het kan iets te maken hebbenmet dat vettel veel beter is met deze banden, want als redbull de snelste auto is waarom zijn alonso en button dan steeds webber de baas.
      Kan ook zijn dat vettel zo goed is en de auto minder sterk dan wij denken, dan hebben we veel saaie seizoenen in de f1

      • + 0
      • 4 nov 2011 - 18:28
  • Vettel kan trouwens ook nog een keer gek doen en met een rode helm op komen dagen

    • + 0
    • 3 nov 2011 - 21:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 112
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar