user icon

Button neemt geen genoegen met podium in India: "Alleen winst telt"

  • Gepubliceerd op 28 okt 2011 09:21
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-coureur Jenson Button is gemotiveerd tot op het bot om in India sterk te presteren. De Brit gelooft dat zijn MP4-26 uitermate geschikt is voor het nieuwe Buddh International Circuit en met minder dan de eerste plek op zondag neemt hij geen genoegen.

Button: “Alleen de winst telt. Het podium alleen is niet genoeg, ik ben alleen blij met een zege. We hebben een geweldige auto en in Suzuka viel alles op zijn plaats. Zuid-Korea was dan weer het tegenovergestelde, maar gaat vaker wel goed dan niet. Ik hoop weer op de hoogste trede te staan in India, dat is het doel. Het zou geweldig zijn als ik de boeken in ga als eerste winnaar van een Grand Prix in India, ik kijk er al naar uit.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Laten we voorop stellen dat Button een fenomenaal seizoen aan het rijden is... maar!!.. ik denk dat Hamilton op de weg terug is en we weten allemaal dat Hamilton in de basis sneller is dan Button. Ik verwacht dan ook eerder van Hamilton een overwinning dan van Button.

    We gaan geen knotsgekke regenraces krijgen of bizarre strategische situaties ofzo. Ik verwacht geen SC, maar gewoon een normale race zonder gekke incidenten. Ik schat de kans eerder in op 60% kans dat Vettel wint, en 40% kans voor Hamilton.

    • + 0
    • 28 okt 2011 - 09:35
    • ThumbsUp

      Posts: 799

      Maar nu kan het wel lukken voor Button, aangezien Hamilton nu een 3 plaatsen grid penalty heeft. Helaas eingeschuld dikke bult. Maar had hem toch graag vooraan gezien. Hamilton moet nu wel voor pole gaan. Anders wordt het helaas niets deze race. Maak er maar 25% van. ;)

      • + 0
      • 28 okt 2011 - 10:34
    • Ja, ik lees het net inderdaad. Dat maakt de zaken totaal anders. Ik zeg 80% Vettel, 15% Button en 5% voor Hamilton.

      • + 0
      • 28 okt 2011 - 11:08
    • Gutierrez

      Posts: 114

      @ Thumpsup, precies op dat moment stonden de lichten op groen kerel, dus waarom de kinderachtige opmerking eigen schuld dikke buld?

      • + 0
      • 28 okt 2011 - 11:08
    • ThumbsUp

      Posts: 799

      @Gutierrez, Sorry heb het zelf niet gezien. En even voor de duidelijkheid ik ben ook voor Hamilton. Het was niet kinderachtig bedoeld of zo. Maar als er wel mensen op de baan stonden zoals in het andere bericht staat dan is het toch geen misplaatste reactie?! Niet meteen zo op je teentjes getrapt dan hè!

      • + 0
      • 28 okt 2011 - 11:40
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Thumbs Up:

      Ach zo reageren veel Hamilton fans als het er maar een beetje op lijkt dat je hem aanvalt want hoe haal je het in je hoofd de grote Hamilton te bekritiseren. /Sarcame modus uit

      • + 0
      • 28 okt 2011 - 15:49
    • szixxx

      Posts: 4.754

      In bovenstaand bericht kun je de naam \"Hamilton\" trouwens naar eigen wens verwisselen met een coureur naar keuze ;-)

      • + 0
      • 28 okt 2011 - 15:53
  • Wie had dat gedacht dat Jenson far out beter is dan Lewis,gotta hurt fanboyssss

    • + 0
    • 29 okt 2011 - 07:43

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar