Zuid-Korea moet vrezen voor Grand Prix wegens forse verliezen
- Gepubliceerd op 27 okt 2011 20:41
-
13
- Door: Robin Smeets
"Het heeft al lang geduurd voordat we er in eerste instantie uit waren met het huidige contract", vertelde Ecclestone vanaf het Buddh International Circuit in India. "Het waren vreemde onderhandelingen. Ze stonden er niet met z'n allen achter. Dat was al een teleurstelling, want het koste al moeite genoeg om de gesprekken in eerste instantie op gang te krijgen."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 1.503
Het is een leuk circuit, maar daar houdt het ook mee op, jammer, want het plan was leuk... Maar als de GP van Amerika de vervanger word voor deze GP, zou ik dat totaal niet jammer vinden!
Posts: 1.748
Zal het circuit zeker niet misssen.
Posts: 1.175
Nog nooit zoveel lege tribunes gezien!
Posts: 227
Er is niet zoveel mis met het circuit.. het ligt alleen in een betonnen jungle, geen uitstraling, geen sfeer, niks.
Posts: 243
Van Tilke\'s hand vind ik dit toch het mooiste circuit.
Zou het jammer vinden als deze nu alweer verdwijnt.
Beste meneer Ecclestone luister nou eens naar de mensen die hier naar kijken en haal bijvoorbeeld Valencia van de kalender!
Posts: 18.535
Inderdaad, Turkije was waarschijnlijk nog mooier, Singapore ook. Maar dit circuit was best goed. Jammer
Posts: 4.805
Dit is gewoon Bernies manier van zakendoen: harde uitspraken via de media.
Posts: 4.499
Als een GP in Zuid-Korea verlies draait met de huidige economische situatie in Zuid-Korea ten opzichte van de rest van de wereld...., dan moet de organisatie in eerste insatntie naar zich zelf kijken en niet na 2 GP\'s bij Ecclestone aankloppen!
Posts: 3.077
Ik vind het een leuk circuit, zeker als je bedenkt dat het van de hand van Tilke komt. Alleen moet er denk ik een keer worden nagedacht over of de plaatselijke bevolking wel op een GP zit te wachten. Leuk dat de regering het wilt, zodat wij in het westen ook weer weten dat Zuid-Korea bestaat. Maar daar trek je geen volle tribunes mee. Dat kost tijd, dat kost een investering en daarvoor is een programma nodig met nationale autosport klasses.
Uiteindelijk zijn al die lege tribunes geen reclame voor F1 en moeten we van een aantal van die landen afscheid gaan nemen. Doe dan een 2e Grand Prix in Japan en landen als Argentinië of Mexico kunnen ook een GP organiseren. Dan krijg je Japan (2x), Canada, Amerika (2x), Brazilië, Argentinië/Mexico, Australië en Europa (8x) waar F1 thuishoort. Dan kan je nog 4 GP\'s houden in landen waar de bevolking geen idee heeft van wat autosport inhoud. Misschien verdien je op korte termijn dan wat minder geld, maar op langere termijn is het alleen maar beter.
Posts: 405
Juist!
En wat is er mis met reeds bestaande circuits? Iedereeen hier kan 10 Formule 1 waardige circuits opnoemen waarvan er 5 op plaatsen liggen waar je niet direct aan een Formule 1 race denkt.
Kortom: Stop de Formule 1 te gebruiken om steden/industriele sectoren uit te bouwen! Het kost alleen maar geld.
Posts: 5
Haal het gewoon naar europa.
Bv: Imola, A1-ring, Oude Hockenheim, enz.
Posts: 4.951
Ach, zo kun je nog wel wat circuits bedenken die veel te veel moeten betalen. Ik moet ook nog maar zien dat de F1 in de USA aanslaat. Tot nu toe zijn alle pogingen daar jammerlijk mislukt. Simpelweg omdat het veel minder spectaculair is dan oval-racing. Maar wat mij betreft schrappen we Korea, China, Nürburgring, Valencia en zelfs het optochtje in Monte Carlo. Hoe dan ook moeten blijven Spa, Silverstone en Monza. De rets kan me niet echt boeien.
Posts: 83
Interlagos en Villeneuve mogen wat mij betreft ook blijven.