user icon
user icon

Massa: "Circuit van India is te vergelijken met baan in Zuid-Korea"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2011 10:11
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het Buddh International Circuit in Delhi vertoont gelijkenissen met Korean International Circuit nabij Yeongam. Die conclusie trekt Ferrari-coureur Felipe Massa aan de vooravond van de eerste Grand Prix van India. De eerste helft van het circuit bestaat uit lange rechte stukken met langzame bochten, de tweede helft bevat meer vloeiende stukken met snelle bochten.

Massa: “Ter voorbereiding op de Indiase Grand Prix heb ik een dag in de simulator doorgebracht om een indruk te krijgen van Buddh International Circuit en ik heb ook de game F1 2011 gebruikt om een idee te krijgen van waar de bochten liggen. Mijn eerste indruk is dat het een leuk circuit is dat te vergelijken is met de baan in Zuid-Korea. Het eerste deel bevat namelijk ook een paar lange rechte stukken en daarna bestaat het circuit net als in Yeongam uit veel verschillende soorten bochten, van snel tot langzaam en ook met hoogteverschil.”

“Daar eindigen verder ook alle gelijkenissen met Zuid-Korea, want in India zal het veel heter zijn en bovendien rijden we met de zachte en de harde compounds, historisch gezien niet de meest ideale keuze voor onze auto. Ik hoop dat we op dit aspect progressie hebben geboekt en zondag een mooi resultaat kunnen behalen.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Nou massa, forget it. Ik denk dat Ferrari niet op het podium komt maar dat het er zo uitziet:

    1 Webber
    2 Schumacher
    3 Button

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 10:49
  • GPGert

    Posts: 803

    Mooie voorspelling. Ik zou dat een fantastisch podium vinden!

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 11:03
    • Als we een mooi podium willen zien ga ik voor

      1. Senna
      2. Vettel
      3. Schumacher

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 11:19
    • 1. Chandhok (vervanger van Trulli die aan de diaree is)
      2. Senna
      3. Di Resta

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 14:35
  • arjanda

    Posts: 185

    1:Hamilton
    2:Alonso
    3:Button

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 11:03
    • Een meer realistische uitslag dan reaguurder 1. Alleen denk ik toch echt dat er bij de eerste 3 plaatsen zeker een RBR-etje zit....

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 11:07
    • precies, voor realisme krijgt u meer punten haha. toch zie ik plek 1 wel opgeeist worden door een red bulletje

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 17:46
  • ik denk

    1. Button
    2. Vettel
    3. Alonso

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 11:20
  • JV fan

    Posts: 1.983

    voor de Indiase fans zou DIT het best mogelijke resultaat zijn :P

    1. Karthikeyan
    2. Sutil
    3. Di Resta

    (zou ik ook wel willen, dat betekent dat het een Epische race moet zijn geweest XD )

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 12:01
  • Ik vrees:
    1. Vettel
    2. Hamilton
    3. Button

    Ik hoop (de realistische variant):
    1. Button
    2. Vettel
    3. Hamilton

    Ik hoop (de onrealistische variant):
    1. Button (hij blijft mijn favoriet)
    2. Kobayashi (hij blijft een held)
    3. Schumacher (ik gun hem een podium)

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 12:43
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Kan ik me wel in vinden al zou ik bij de onrealistische variant graag Schumacher op 1 zien, 2. Alonso, 3. Button. Schumacher omdat ik hem graag nog eens op 1 wil zien staan, Alonso omdat ie gewoon een vechter is en ik een Ferrari fan ben en Button op 3. omdat het een symphatieke gozer is. :)
      Maar dit blijft de zeer onrealistsische versie... haha

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 13:18
  • germain

    Posts: 1.748

    1.Hamilton
    2.Vettel
    3.Alonso

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:14
  • waar basseren jullie je verwachtingen allemaal op? haha

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:31
    • De één op basis van zijn persoonlijke voorkeur

      de ander op basis van euh.. geestverruimende middelen? :p

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 20:45
  • jderp

    Posts: 445

    Ok een mooi podium, hmm wat dachten jullie hiervan:

    1. Jackie stewart (ingevallen voor de met een tennisarm geblesseerde Sebastian Vettel)

    2. Emerson Fittipaldi (vervangt Felipe Massa voor onbepaalde tijd wegens teleurstellende resultaten)

    3. Sir Stirling Moss (Moet het voor Mclaren doen nadat Hamilton is opgepakt in een drugsschandaal waar ondermeer P. diddy ook bij is betrokken)

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 09:03

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar