user icon

Massa: "Circuit van India is te vergelijken met baan in Zuid-Korea"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2011 10:11
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Het Buddh International Circuit in Delhi vertoont gelijkenissen met Korean International Circuit nabij Yeongam. Die conclusie trekt Ferrari-coureur Felipe Massa aan de vooravond van de eerste Grand Prix van India. De eerste helft van het circuit bestaat uit lange rechte stukken met langzame bochten, de tweede helft bevat meer vloeiende stukken met snelle bochten.

Massa: “Ter voorbereiding op de Indiase Grand Prix heb ik een dag in de simulator doorgebracht om een indruk te krijgen van Buddh International Circuit en ik heb ook de game F1 2011 gebruikt om een idee te krijgen van waar de bochten liggen. Mijn eerste indruk is dat het een leuk circuit is dat te vergelijken is met de baan in Zuid-Korea. Het eerste deel bevat namelijk ook een paar lange rechte stukken en daarna bestaat het circuit net als in Yeongam uit veel verschillende soorten bochten, van snel tot langzaam en ook met hoogteverschil.”

“Daar eindigen verder ook alle gelijkenissen met Zuid-Korea, want in India zal het veel heter zijn en bovendien rijden we met de zachte en de harde compounds, historisch gezien niet de meest ideale keuze voor onze auto. Ik hoop dat we op dit aspect progressie hebben geboekt en zondag een mooi resultaat kunnen behalen.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Nou massa, forget it. Ik denk dat Ferrari niet op het podium komt maar dat het er zo uitziet:

    1 Webber
    2 Schumacher
    3 Button

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 10:49
  • GPGert

    Posts: 803

    Mooie voorspelling. Ik zou dat een fantastisch podium vinden!

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 11:03
    • Als we een mooi podium willen zien ga ik voor

      1. Senna
      2. Vettel
      3. Schumacher

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 11:19
    • 1. Chandhok (vervanger van Trulli die aan de diaree is)
      2. Senna
      3. Di Resta

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 14:35
  • arjanda

    Posts: 185

    1:Hamilton
    2:Alonso
    3:Button

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 11:03
    • Een meer realistische uitslag dan reaguurder 1. Alleen denk ik toch echt dat er bij de eerste 3 plaatsen zeker een RBR-etje zit....

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 11:07
    • precies, voor realisme krijgt u meer punten haha. toch zie ik plek 1 wel opgeeist worden door een red bulletje

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 17:46
  • ik denk

    1. Button
    2. Vettel
    3. Alonso

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 11:20
  • JV fan

    Posts: 2.050

    voor de Indiase fans zou DIT het best mogelijke resultaat zijn :P

    1. Karthikeyan
    2. Sutil
    3. Di Resta

    (zou ik ook wel willen, dat betekent dat het een Epische race moet zijn geweest XD )

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 12:01
  • Ik vrees:
    1. Vettel
    2. Hamilton
    3. Button

    Ik hoop (de realistische variant):
    1. Button
    2. Vettel
    3. Hamilton

    Ik hoop (de onrealistische variant):
    1. Button (hij blijft mijn favoriet)
    2. Kobayashi (hij blijft een held)
    3. Schumacher (ik gun hem een podium)

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 12:43
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Kan ik me wel in vinden al zou ik bij de onrealistische variant graag Schumacher op 1 zien, 2. Alonso, 3. Button. Schumacher omdat ik hem graag nog eens op 1 wil zien staan, Alonso omdat ie gewoon een vechter is en ik een Ferrari fan ben en Button op 3. omdat het een symphatieke gozer is. :)
      Maar dit blijft de zeer onrealistsische versie... haha

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 13:18
  • germain

    Posts: 1.748

    1.Hamilton
    2.Vettel
    3.Alonso

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:14
  • waar basseren jullie je verwachtingen allemaal op? haha

    • + 0
    • 26 okt 2011 - 14:31
    • De één op basis van zijn persoonlijke voorkeur

      de ander op basis van euh.. geestverruimende middelen? :p

      • + 0
      • 26 okt 2011 - 20:45
  • jderp

    Posts: 445

    Ok een mooi podium, hmm wat dachten jullie hiervan:

    1. Jackie stewart (ingevallen voor de met een tennisarm geblesseerde Sebastian Vettel)

    2. Emerson Fittipaldi (vervangt Felipe Massa voor onbepaalde tijd wegens teleurstellende resultaten)

    3. Sir Stirling Moss (Moet het voor Mclaren doen nadat Hamilton is opgepakt in een drugsschandaal waar ondermeer P. diddy ook bij is betrokken)

    • + 0
    • 27 okt 2011 - 09:03

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar