user icon

India maakt plannen voor tweede Formule 1-circuit nabij Mumbai

  • Gepubliceerd op 24 okt 2011 17:29
  • comments 14
  • Door: Robin Smeets
Ondanks dat volgend weekend pas voor het eerst in de geschiedenis van de Formule 1 een Grand Prix in India wordt verreden, maakt het land nu al plannen voor de bouw van een tweede circuit. Het zou gebouwd moeten worden in de buurt van Mumbai en moet voldoen aan de Formule 1-standaards.

Het plan is om een circuit te maken die aan de hoogste eisen voldoet om zowel auto- als motorraces te organiseren. Het bedrijf dat de bouw van het circuit op zich gaat nemen was ook betrokken bij de bouw van het olympisch stadion in Londen.

"Wij willen een nieuwe generatie van circuits gaan leveren, die garant staan voor geweldige races, goede inhaalmogelijkheden en faciliteiten van wereldklasse. We willen echter vooral een duurzaam circuit bouwen die niet altijd afhankelijk zal zijn van financiële steun."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Haha, ik snap niks van dit land. Wie zit daar nou op te wachten...

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 17:35
    • Godius

      Posts: 658

      Om en bij 1 miljard mensen.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 17:41
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Jij zit te wachten op nog een race in India?

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 19:46
    • Hij bedoelt waarschijnlijk de inwoners van India.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 20:53
    • AtteH

      Posts: 1.550

      Wie zegt dat er nog een race in India komt? Er zijn zoveel circuits die een F1 wedstrijd kunnen organiseren en die hebben toch ook geen GP?

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 21:20
  • Eerste baan is al niks voor wat ik heb gezien... En dan willen ze nog een 2e... ugh

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 17:47
    • Kevin

      Posts: 4.812

      Circuit ziet er juist geweldig uit.

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 21:31
    • Nou veel rechte stukken simpele aan elkaar gebracht bochten die niet echt origineel zijn... En eigenlijk best standaard.. En veel te veel lange rechte stukken erg saai...

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 23:53
    • Godius

      Posts: 658

      Tegenwoordig draait alles om de veiligheid, banen zoals Spa en het circuit van San Marino zijn ook niet meer wat het ooit waren.

      • + 0
      • 25 okt 2011 - 09:39
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Er moet goed gelezen worden wat er staat: ze willen een nieuw circuit aanleggen die aan F1-standaarden voldoet. Nergens in het ganse artikel staat dat ze een 2de F1 race willen.

    Dat vind ik echt, maar dan ook echt hatelijk aan F1today. Soms lijkt het alsof ik de The Sun lees: enkel en alleen gericht op sensatie. Het originele artikel is, in ware tabloid-stijl, compleet uit zijn context gerukt. Dus hierbij een zeer dringende vraag aan de redactie om aub eens een wat correctere berichtgeving te doen.

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 17:47
    • Ach, zo onderscheiden we tenminste de mensen die wel en niet het artikel lezen ;)

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 20:54
    • TJ

      Posts: 619

      In principe klopt het wel wat er staat. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je onder een Formule 1-circuit verstaat: is dat een circuit waar een formule 1 race op wordt verreden, of een circuit dat aan de eisen voldoet.

      En daarbij: een kop is alleen maar om lezers te trekken, en een artikel om mensen te informeren (behalve dan bij de Telegraaf. Wat daar het doel van is...)

      • + 0
      • 24 okt 2011 - 23:14
  • Vuvuzela

    Posts: 103

    Doe maar niet.

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 18:11
  • precies, het gaat om een circuit bouwen ni de hoogste categorie. nergens staat dat ze een 2e F1 race willen binnenhalen, al is de kop van dit artikel idd misleidend.
    en achja, een circuit erbij... liever een circuit dan een .....(vul in naar wens)

    • + 0
    • 25 okt 2011 - 11:43

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar