user icon

Ecclestone: "Ik vreesde voor de Grand Prix van India"

  • Gepubliceerd op 23 okt 2011 14:39
  • comments 7
  • Door: Robin Smeets
Volgend weekend zal de eerste Grand Prix van India in de Formule 1 plaats gaan vinden. De afgelopen weken is er behoorlijk wat te doen geweest over de grond waarop het circuit gebouwd is en ook Bernie Ecclestone was er twee weken geleden nog niet gerust op. Hij vreesde zelfs dat het evenement afgelast moest worden.

"Twee weken geleden was ik nog pessimistisch", vertelde Ecclestone. "Ik kreeg foto's van het circuit opgestuurd en dacht bij mezelf: 'Jezus, dit komt nooit op tijd af'. Maar wat ze daarna hebben gedaan is echt geweldig. Ik heb nog meer foto's gekregen en ze hebben goed werk verricht."

Volgens Narain Karthikeyan zal er echter nog wel het één en ander moeten gebeuren aan het circuit. "Er moet nog gewerkt worden aan de omgeving rondom het circuit, maar iedereen werkt er 24 uur per dag en 7 dagen per week aan dat alles op tijd klaar is."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • eerst zien wat de boeren daar gaan doen....

    • + 0
    • 23 okt 2011 - 14:45
  • Beamer

    Posts: 1.069

    Dit kan zo simpel worden voorkomen. Je komt pas op de kalender als het circuit gereed is en er minimaal een x aantal races hebben plaatsgevonden.

    • + 0
    • 23 okt 2011 - 15:59
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Gelukkig is dit een privaat project. Als dit in de handen van de Indiase regering zou zijn geweest, dan hadden we waarschijnlijk volgende week geen race (enorme bureaucratie, zie de Commonwealth Games).

    • + 0
    • 23 okt 2011 - 20:34
    • mjah is dit beter dan?
      nu heb je een baan die niet af is, of iig de omgeving. Boeren die in opstand komen en bedreigd worden EN je hebt een nieuw circuit waar nog geen meter op gereden is...
      ben eens benieuwd hoe dat gaat verlopen :S

      • + 0
      • 23 okt 2011 - 21:21
  • Np-F1

    Posts: 917

    Blijf het bijzonder vinden dat de FIA dit soort risico\'s wil blijven lopen. Het hoeft maar 1 keer mis te gaan en er wordt weer gesproken over imagoschade en je hebt duizenden teleurgestelde fans, al dan wel niet uit het land waar de GP is.

    Helaas gebeurt dit meer en meer, evenementen worden lekker toegedeeld aan organisatoren die nog geen heipaal in de grond hebben geslagen.

    Ik hoop persoonlijk dat de F1 nog een keer afreist naar een land waar ze complete chaos aantreffen en het hele weekend spaak loopt. Misschien dat de teams en de FIA dan eens hun bek open durven te trekken..

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 00:43
  • arjanda

    Posts: 185

    Ik vrees er nog steeds voor!!Zal me niet verbazen als het alsnog wordt afgeblazen ivm boze boeren of in ergste geval dat de autos niet worden toegelaten!!

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 09:44
  • arjanda

    Posts: 185

    Ik nog steeds.

    • + 0
    • 24 okt 2011 - 15:31

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar