user icon

Maria de Villota ziet reële mogelijkheden op kans in de Formule 1

  • Gepubliceerd op 20 okt 2011 09:20
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-grid bevat volgend jaar wellicht weer eens een vrouwelijke coureur. Maria de Villota heeft haar zinnen gezet op toetreding tot de koningsklasse van de autosport. De 31-jarige Spaanse testte in augustus met een Renault uit 2009. Ze vertelde aan Europa Press dat een stoeltje in de Formule 1 voor 2012 steeds dichterbij komt.

De Villota: “De eerste test in augustus verliep zo goed dat het hielp om meer mogelijkheden in een stroomversnelling te brengen. Mijn doel voor de korte termijn is om in 2012 in de Formule 1 rond te lopen. Ik heb veel respect voor de mannelijke rijders, maar ik geloof niet dat het een ongelijke strijd is. Fysiek moet ik misschien meer arbeid leveren, maar als atleet en coureur voel ik dat ik met de juiste training en ervaring het goed zou kunnen doen.”

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Vrouwen kunnen niet rijden.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 09:26
    • GPGert

      Posts: 803

      Maar ze weten wel wat gepast is om te zeggen en wat niet. En jij weet dat duidelijk niet!

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:01
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Zei Charlie Whiting verdedigend omdat hij stiekem een zei is.

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 11:30
    • Sprokkel

      Posts: 517

      Voor degenen die het niet snappen... nadenkertje!

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 11:31
    • @ Sprokkel,

      Bedoelt u echt zei? Of bedoelt u zij?
      Als het namelijk zei is snap ik hem niet.

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 17:56
  • Steff

    Posts: 405

    Haar lange blonde haren passen naadloos bij het zwart-goud van Lotus Renault ...

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 09:30
  • Alsjeblieft, schei uit zeg!
    Het laatste wat we nodig hebben is een publiciteitstunt, die de doorstroom van jong talent nog meer blokkeert, Maria heeft in augustus al een test gedaan bij Renault, gefinancierd door Ecclestone.

    Weten we ook direct hoe serieus wij dit moeten nemen, maar misschien is Renault bereid zich hiervoor te lenen, als er een zakje geld van hand wisselt uiteraard.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 09:44
    • Kevin

      Posts: 4.950

      Het is niet bepaald een hoogvlieger nee..

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 09:48
    • Stri

      Posts: 2.398

      Tel daar bij op dat ze al 31 jaar is, dat is vrij oud voor een debutant.

      Ik geloof niet dat omdat het een vrouw is, dat ze niet thuishoort in de F1, maar ik geloof wel dat deze vrouw gewoon niet het benodigde talent heeft om in de formule 1 te rijden. Je zet een willekeurige middelmatige mannelijke coureur uit de superleagua formula toch ook niet in een F1 wagen om hem een seizoen te laten rijden?

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:31
    • Precies, we moeten nu niet ineens de eisen gaan verlagen alleen maar omdat ze een vrouw is.
      Wat is de laatste vrouw die zich uberhaubt maar heeft weten te kwalificeren voor een race?

      Katherine Legge, kwam niet verder dan een test,
      Giovanna Amati, na een keer of drie/vier gaf ze het op.
      En zo zijn er nog wel een paar op te noemen, de Italiaanse Lombardi is bij mijn weten de enige vrouw die ooit punten heeft gescoord in de F1, het overweldigende aantal van 0,5 (een half ja).

      Kansloos verhaal dit, als je het mij vraagt.

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:44
    • Kevin

      Posts: 4.950

      Ik had liever Danica Patrick een paar jaar terug zien toetreden tot de F1.

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:48
    • @mr.Monza:

      Idd. Een man met haar palmares zou niet eens als pay-driver in overweging genomen worden. Maar anders dan jij denk ik dat de Villota met \'reële mogelijkheden\' op HRT doelt, en ik het reilen en zeilen van dat stuk pitlane-garbage interesseert me helemaal niets. Laat Kolles die stoeltjes maar lekker aan Yamamoto en de Villota verkopen en nog een jaartje blauwe vlaggen verzamelen dan zijn ze eind 2012 weg.

      @Bas:
      Wat ik Danica Patrick na moet geven is dat ze serieus lef heeft, maar ook van haar denk ik dat ze tekort komt voor de F1.

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 15:08
    • @Bas=@Kevin

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 15:22
    • @RogerZzz,

      Denk dat je gelijk hebt qua HRT, vergiste me in Renault omdat ze daar die test heeft gedaan.

      Las overigens op een andere site dat Señorita de Villota overtuigd raakte van het feit dat ze het goed zou doen in de F1, omdat ze het, volgens eigen zeggen, zeer goed deed tegen haar Superleague collega\'s en oud F1 coureurs, Antonio Pizzonia en Enrique Bernoldi.....

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 16:52
    • Als dat je referenties zijn.. nouja

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 17:36
  • Rubber

    Posts: 120

    Hoe vaak hebben we zoiets niet gehoord, uiteindelijk gebeurt het toch niet, de vrouwen blijken of niet getalenteerd genoeg, of kunnen zich fysiek niet meten met de mannelijke coureurs.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 09:49
  • GPGert

    Posts: 803

    Hier kun je een foto van haar zien in een Lotus-overall: seguroautofacil.com.br/blog/2011/09/page/5/

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 10:03
    • Ik val niet op blond, maar ze is zeker aangenamer om tegen aan te kijken dan Petrov!

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:38
    • och die mag hier wel komen racen.:P

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 12:40
  • Als je dan zo graag een vrouw in de F1 wilt om goede sier te maken, dan iemand die tenminste een potje kan sturen, zoals Anna Beatriz of Simona de Silvestro. Aan een laagvlieger uit de Superleague Formula die alleen maar een zak geld zou kunnen overleggen heb je weinig, zie Milka Duno in de IRL

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 10:15
    • VinniKaoz

      Posts: 42

      Yup, die 2 dames zullen het beter doen, vooral Simona heb ik hoog zitten wat betreft Road/Streets, op Ovals bakt ze er niets van en durft ze niet, dus ze kan beter F1 gaan proberen binnen enkele jaren. Beatriz kan ook, ze zullen beide kunnen laten zien dat vrouwen weldegelijk kunnen sturen, zie Simona/Kanaan gevecht voor P3 tijdens St. Pete afgelopen jaar!

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 16:53
  • Ik kan me niet voorstellen dat F1-Teams voor deze mevrouw kiezen, als er ook nog keuze is uit: Vergne, Ricciardo, Hulkenberg/sutil/di Resta (1 van de 3 komt \'\'vrij\'\'), Bird, Wickens en ga zo maar even door

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 10:21
  • AirJan

    Posts: 1.210

    Danica Patrick lijkt de beste keuze voor een vrouwelijke rijder, maar die gaat never nooit weg uit de US, die is veel te populair en geliefd daar.
    Maar (hoewel ik het er niet mee eens ben) als teams puur kiezen voor geld of publiciteit zie ik liever een vrouw aan de start staan dan bijvoorbeeld een Khartikeyan.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 10:26
    • F1joris

      Posts: 398

      Ik zie ook liever Maria de Villota dan Khartikeyan, maar dat is meer op het uiterlijk gebaseerd.

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:32
  • Ista87

    Posts: 121

    Misschien bedoelt ze wel dat ze volgend jaar voor HRT wil gaan rijden, dat is een Spaans team plus die doen alles om aan geld te komen.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 10:28
  • Plekje bij HRT naast de la Rosa :P

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 10:33
    • Misschien is dat nu net wat De La Rosa nodig heeft!

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 10:40
    • Misschien krijgen we dan voor het eerst een teambattle op basis van relatieproblemen!

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 17:37
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Lekker negatief allemaal, alsof er nu alleen maar manlijke toppers rondrijden in de F1. Dacht het toch niet.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 11:15
  • Beri

    Posts: 3.491

    Als je toch een Spaanse in een wagen wilt zetten, zet dan Carmen Jordá er in..

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 12:45
    • Die ziet er wel beter uit! Kan ze ook een potje racen?

      • + 0
      • 20 okt 2011 - 17:56
  • Tony

    Posts: 989

    Misschien wilt ze alleen pitbabe worden:

    \"Mijn doel voor de korte termijn is om in 2012 in de Formule 1 rond te lopen.\"

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 13:10
  • Doe mij maar coureurs met talent.

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 13:19
  • oke waarom zouden vrouwen niet in de formule 1 kunnen OOOH WACHT DE MANNEN WORDEN DAN VERSLAGEN DOOR DE VROUWTJES
    BOEJA DIE ZIT

    • + 0
    • 20 okt 2011 - 17:31

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar