user icon

Boze boeren vormen nog steeds bedreiging voor Indiase Grand Prix

  • Gepubliceerd op 18 okt 2011 10:58
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van India loopt nog altijd het gevaar om verstoord te worden door protestacties van boeren. Die zijn boos vanwege de in hun ogen geringe vergoeding die ze kregen voor hun land, waarop het Buddh International Circuit is aangelegd.

Organisator Yaypee Sport toonde zich niet onder de indruk van de bedreiging, maar het is de boeren menens. De Indian Express bericht dat de boeren van plan zijn om op de zaterdag van de kwalificatie een cricketwedstrijd te houden op het circuit van Delhi en als dat geen succes heeft op zondag de race willen blokkeren.

Een woordvoerder van de groep boeren verklaarde: “We willen een sportevenement organiseren, om op ludieke wijze ons ongenoegen te tonen. We zijn niet uit op problemen, maar we moeten gehoord worden.”

Een andere boer vulde aan: “We gaan koste wat het kost proberen om de race te stoppen omdat de Grand Prix het onrecht dat ons is aangedaan vertegenwoordigt. We hebben gehoord dat de Formule 1-auto's tussen 18 en 20 oktober arriveren. Wij zijn van plan om te voorkomen dat ze het circuit bereiken.”

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Ysbrand

    Posts: 207

    laten we daar lekker niet heen gaan, en richting het circuit van Imola verkassen ofzo!

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 11:04
    • Laten we naar de Nordschleife gaan , hoewel het een droom is , zou het de F1 zéér veel goeds doen!

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 11:34
    • Michael

      Posts: 1.434

      Beter Zandvoort.

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:16
    • ja zandvoort is echt een top circuit. Bij 5000 bezoekers sta je al uren in de file!

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:33
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @mitchell

      Niet veel anders dan Spa dus....

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:55
    • niet veel anders, maar op spa kan je tenminste nog parkeren.... en rij je heerlijk door de natuur heen...

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 13:18
    • Mijn droom zou zijn als ze het TT circuit in Assen gaan verbouwen volgens de F1 regelementen. Verbreden ect.. Prachtig snel circuit zou dat zijn voor de F1.

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 18:27
  • in ons land zouden ze gewoon een tank gier los trekken. haha

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 11:05
  • stel dat deze boeren echt gruwelijk hardhandig zouden worden uiteengeslagen..waarbij dan toevallig ook nog 1 of 2 doden vallen. zou de F1 dan een standpunt innemen?

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 11:37
    • AirJan

      Posts: 1.210

      Dat ligt er aan hoeveel de organisatie betaald voor de GP...

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 11:42
  • Marcd

    Posts: 397

    Wat moet je ook in een land gaan doen met een miljoenen over de balk smijtende sport waar bijna de helft van de bevolking onder de armoede grens leeft ?

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 11:40
    • AirJan

      Posts: 1.210

      Miljoenen ophalen van de rijke minderheid in ruil voor een leuk pr speeltje voor die minderheid.

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 11:44
    • Ja, het is waar.. Wat gaan we in godsnaam in Brazilië, China, Korea, Maleisië enzo doen..

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 21:55
  • AirJan

    Posts: 1.210

    De auto\'s van de teams tegenhouden en hun tractors beschikbaar stellen aan de coureurs om de race mee te rijden :) Kunnen we eens zien wie nu echt de beste coureur is!

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 11:43
    • Michael

      Posts: 1.434

      Ik denk dat Hamilton en Alonso de beste zijn. Ze hebben al geoefend in hun huidige auto.

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:19
  • sailor

    Posts: 10.568

    Als dat gaat maar goed gaat met de race.
    Ik hoop niet dat de tijdens de race een boze boer met klompen en een hark over het circuit gaat rennen...

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 12:11
    • haha, je vergeet het strootje in de mond :P

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:32
    • AirJan

      Posts: 1.210

      Of ze laten een heilige koe los op het circuit... knappe kerel die die er af gaat jagen.

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:35
    • hahaha XD.. White/black cow vs Red Bull!

      • + 0
      • 18 okt 2011 - 12:37
  • \'\'We hebben gehoord dat de Formule 1-auto\'s tussen 18 en 20 oktober arriveren.\'\'

    Dan zou ik nu, als ik een F1 team had, zorgen dat de auto\'s met een Chinouk naar het circuit worden gebracht :P

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 12:38
  • Helemaal terrecht!! De organisatie mag die boeren best wel genoeg geld geven voor het innemen van hun landgoed ipv de boel af te kopen met een appel en ei waarnaar de boer het lekker kan uitzoeken zonder geld voor een nieuw stuk land.

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 13:53
  • GPGert

    Posts: 803

    Wat zijn die boeren van plan? Gaan ze hun heilige koeien loslaten op het circuit? ;-)

    • + 0
    • 18 okt 2011 - 14:45

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar