Felipe Massa: "Ik behoor tot de beste in de Formule 1"
- Gepubliceerd op 16 okt 2011 00:57
-
30
- Door: Robin Smeets
In Zuid-Korea vertelde een journalist tegen Massa dat 2012 een belangrijk jaar voor hem zal worden. "Dat denk ik inderdaad ook", vertelde Massa zelf. "Het zal cruciaal worden om een goed seizoen te draaien om mijn toekomst bij een topteam veilig te stellen. Ik ben daardoor gemotiveerder dan ooit."
"Als ik Ferrari na 2012 moet verlaten ga ik naar een ander team. Er is geen andere optie mogelijk! Ik zal blijven racen en doen wat het beste is voor mijn toekomst. Ik weet dat 2012 alles kan veranderen. De jaren erna zullen worden bepaald door de resultaten van komend seizoen."
"Ik denk dat ik tot de beste coureurs in de Formule 1 hoor", aldus Massa.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.763 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 584
Ik denk wel dat wanneer je een keer vice-wereldkampioen bent geweest. Dat je dan inderdaad tot de beste behoort.
Echter ben ik wel van mening dat Felipe na zijn zware crash minder is gaan presteren.
En natuurlijk werkt het feit dat hij aan de kant voor Alonso moest vorig jaar. Niet echt mee natuurlijk aan zijn motivatie.
Posts: 859
Gelukkig maar dat hij zelf zoveel vertrouwen heeft dat hij niet ziet dat hij een beetje aan het dromen is.
Posts: 10.412
moet zeggen dat hij veel pech heeft gehad maar dit jaar beter gaat dan 2010. en natuurlijk is het een topper anders zat hij niet in de f1,maar in het rijtje van de toppers in de f1? nee!
Posts: 941
Leuke en vooral geen zeikerige reacties, maar die zullen ongetwijdeld wel komen.
Posts: 123
klopt felipe! je bent vice-kampioen geweest nota-bene tegen een volledige hamilton dus je bent een zware topper, de zaken liggen nu even anders er is veel tegenstand om je heen ontstaan en de zaken zijn de afgelope seizoenen niet echt de goede kant op gegaan, ik gun deze man van harte een kans in een snelle rbr, maar denk dat hij vanzelf richting de middenmoot zal zakken als hij nu niet wat spectakel gaat bezorgen in die dikke ferrari, we weten allemaal dat 2e rijder bij ferrari niet de plek is die je bij dat team moet hebben.
Posts: 32
Het is Felipe meer dan gegund, echter werd hij altijd zoek gereden door Schumi. Nu dacht ik als vervent Schumacher fan dat dit geheel aan de kwaliteiten van \'der Michael\' te danken was en daarna kwam Kimi die hem redelijk overklaste maar niet extreem, ook Kimi had ik hoog zitten, dus had ik nog hoop dat \'t de klasse van Kimi was. Helaas is ook Alonso,(waar ik iets minder voorkeur voor heb, maar wel zeer veel respect voor zijn snelheid), veel en veel sneller. Conclusie: hoe zeer ik het de sympatieke Massa ook gun, hij heeft in ieder geval niet de klasse om compentatief te zijn tegen deze drie helden. Ook vrees ik dat hij dezelfde achterstand of meer heeft op een Hamilton (zonder rare fratsen) en zeker Vettel. Dat houdt voor mij in dat hij (helaas) niet tot de top der top behoord.
Posts: 339
Helemaal mee eens!
Hij is gewoon geen killer en laat vaak emoties de overhand nemen wat zijn prestaties geen goed doen.
Posts: 359
Felipe Massa hoort bij de beste 100 f1 coureurs uiteraard.
Is minder gaan presteren na zijn ongeluk helaas.
Als 2e rijder kan hij uitstekende diensten bewijzen, nog steeds.
Maar voor een team als Ferrari wil je een toch wat meer charismatische rijder naast topper Alonso.
Massa is wel laatste in het rijtje van andere Braziliaanse toppers zoals Emerson Fittipaldi,Ayrton Sennna en Nelson Piquet.
Posts: 4.499
Dan wil ik nog wel enkele Brazilliaanse coureurs hoger plaatsen dan Massa:
Rubens Barrichello
Cristiano da Matta
Hélio Castroneves (welliswaar nooit F1, maar toch...)
Posts: 1.434
Vandaag hebben wij toch weer gezien dat hij Alonso behoorlijk aantal ronden achter zich hield. Tot bij de 38 ronde de bandenwissel plaatsvond. Toen lag Alonso opeens voor Massa. Het bekende trucje van Ferrari om Alonso niet af te laten gaan.
Posts: 18.535
Wat heeft Barrichello meer laten zien dan Massa? Of Da Matta in hemelsnaam? Da Matta had best al heel wat moeite met Mika Salo, die het toch moest afleggen voor Irvine, laat staan dat hij een Massa aan zou kunnen.
Over Castroneves heb je helemaal geen enkel vergelijkingspunt, misschien flopt die compleet in de F1.
Posts: 47
Inderdaad, zo lost ferrari het dan op. Alonso heeft er inderdaad lang achter gereden, juist na die laatste pitstop was hij sneller. Wat zou het geweest zijn als ze Alonso eerst hadden binnen laten komen op die moment en dan Massa, dan zag het er wel wat anders uit toch. Dit is niet de eerste keer. Ze steken alonso serieus voor. Aan alle Massa-haters, kijk daar is naar voor je hem weer is afbreekt. Wat niet wegneemt dat hij beter zal moeten rijden volgend eizoen, als ze hem gelijke kansen geven lukt dat zeker wel.
Posts: 1.551
Het is natuurlijk vrij logisch dat ie dat denkt. Een F1 coureur die denkt dat ie niet tot de besten hoort moet direct stoppen met racen op dit niveau.
Verder denk ik niet dat ie gelijk heeft, hij verloor van Schumacher, Kimi, nu van Alonso. Maar dat ie erg goed is staat als een paal boven water, anders hou je het geen jaren uit bij Ferrari.
Posts: 1.653
Je moet wel volledig zijn natuurlijk, zo versloeg hij ook 2 wereldkampioenen, Villeneuve en Raikkonen.
Posts: 650
Als hij daar niet van overtuigd was waren zijn resultaten waarschijnlijk nog slechter geweest. Vandaar deed hij lekker mee, eerlijk gezegd. Ik denk dat hij een enorme trap onder zn kont moet hebben en een team waar hij niet naast Alonso, Vettel, Hamilton of Button moet rijden. Dit zijn mannen waar hij, naar mijn mening, alleen maar last van heeft. Op een of andere manier lijkt het of hij zich relatief makkelijk in de bijrijdersrol laat drukken. Als hij echt vrijuit kan rijden ben ik benieuwd wat hij weer kan laten zien. Tot nog toe vond ik hem dit seizoen nog niet veel toevoegen, anders dan de vermakelijke momenten met Hamilton.
Posts: 4.951
Als je bij het enige échte F1-team mag racen heb je uiteraard wel kwaliteit. Maar ik denk dat hij na die crash psychisch niet meer zo goed kan jakkeren als voorheen, niet echt onbegrijpelijk lijkt me. Ik vrees dan ook dat 2012 zijn laatste jaar bij Ferrari is en dat hij daarna of voor heel veel muntjes bij een achterhoedeteam kan ridjen of overstapt naar single seaters in de USA.
Posts: 47
Massa weer te vroeg binnengeroepen, was aan het naderen op Button. Dan roepn ze hem binnen, Alonso laten ze dan nog wat doorgaan zodat die ervoor beland. Zo is het weer, precies of ferrari zelf gunt het hem niet.
Posts: 932
Felipe :
Alonso, Hamilton, Vettel, Button, Rosberg, Schumacher, Kubica zijn beter. Tot de beste ? Hij eindigt altijd ACHTER de beide Mclarens, Red Bulls wordt zo nu en dan verslagen door de Mercedessen en is in de race altijd trager (en behoorlijk) dan Alonso. Hoe goed is Massa ?
Posts: 2.091
Heb zelden zo gelachen om een uitspraak van een coureur...
Massa is een prima coureur, maar tot de beste in de F1.. haha
Posts: 144
Massa is een heel beperkte coureur, die slechts één jaar heeft uitgeblonken. Kijk naar het puntenaantal van Alonso en dat van hem met hetzelfde materiaal, lijkt me helder. Hij heeft het nog nooit echt laten zien. Als ik leidinggevende bij Ferrari was zal ik er iemand inzetten die met alle plezier 2de coureur wil zijn voor 1 of 2 jaar.
Posts: 1.052
Ik mis de Felipe Massa van voor Hongarije 2009...
De Massa die goed kon kwalificeren... die race dan kon domineren... waarvan iedereen vervolgens zei dat hij dat alleen van pole kon... en alleen maar op \'massa-baantjes\'.
De Massa die volgens velen niet in de regen kan rijden... maar het onder de moeilijke, wisselende omstandigheden van Brazilië 2008 subliem deed op het moment dat het echt moest.
De Massa die in gevecht ging met Hamilton.... en dan niet om P5 omdat Lewis een off-day heeft.
De Massa die het niveau van Raikkonen aan kon.
De Massa die onbezonnen en agressief reed en meer fouten maakte...
Dit is niet meer de Massa waarvoor ik vaak op het puntje van mijn stoel zat.
Posts: 696
\"De Massa die onbezonnen en agressief reed en meer fouten maakte...\"
Die rol had Lewis Hamilton tijdelijk op zich genomen. Het beviel hem niet, dus wie weet komt die \'onbezonnen\' Massa in 2012 weer terug?
;-)
Posts: 18.535
Hij heeft zich in 4 van de laatste 6 races voor Alonso gekwalificeerd, dus dat goed kwalificeren zit er echt nog wel in.
Posts: 4.951
Dank, ben het 100% met je eens!
Posts: 803
Massa was vandaag anders weer hard bezig met \'achteruit racen\'. Terwijl Alonso op het eind nog wist aan te haken bij de strijd om de tweede plaats, moest Massa juist afhaken en zat er een gat van meer dan 6 seconden tussen Alonso en hem. Nee, dan behoor je niet tot de toppers in de Formule 1.....
Posts: 770
op het eind zelfs 10 seconden. dan maar een teamorder maar het heeft Alonso het podium gekost!
Posts: 4.935
vandaag hebben we gezien waar hij thuishoort.Gelukkig is Alonso wat slimmer dan Hamilton en wacht geduldig zijn kans af. Anders hadden we weer zo\'n crash gezien waar iedereen aan schuldig is behalve Massa. Dan Zou Alonso eens met zijn vader moeten gaan praten,hahaha! Maar effe serieus, Hij behoort totde beste racers maar dat zijn alle F1 coureurs. In de f1 zijn er enkele die daar ook nog uitblinken en Massa hoort daar zeker niet bij!
Posts: 47
Massa ook nog is 3 seconden kwijtgespeeld in de pits, de zoveelste keer. Als we eerlijk zijn is het toch wel verdacht. Veel zin om te presteren zou ik dan ook niet meer hebben. Moesten ze zulke stoten uitsteken met Alonso het zou wat zijn. Ben al enkele jaren fan van ferrari maar dit vind ik niet zo proper.
Posts: 803
2012 wordt dan ook het jaar van Massa\'s afgang.
Posts: 5.746
Ik behoor tot de beste in de F1(= op dit moment Vettel)? Of ik behoor tot de besten in de F1 (= ik zit in het groepje met de beste coureurs)? Of ik behoor tot het beste in de F1(= ik ben onderdeel van al het beste dat F1 te bieden heeft)? Wat zou hier bedoeld worden? ;)