user icon

Jerome D'Ambrosio: "We verliezen overal teveel tijd"

  • Gepubliceerd op 15 okt 2011 16:45
  • comments 17
  • Door: Robin Smeets
Jerome D'Ambrosio was na afloop van de kwalificatie in Zuid-Korea niet tevreden over zijn eigen prestaties. De Belgische coureur pakte de 22e plaats voor de Grand Prix, maar moest wel al anderhalve seconde toegeven op zijn teamgenoot Timo Glock.

"Op dit moment snappen we er allemaal niet veel van", verklaarde D'Ambrosio tegenover Autosport. "We hebben gewoon niet voldoende snelheid. Het is niet in één sector, maar gewoon overal. We moeten de data grondig analyseren en de situatie begrijpen. Ik heb overal een gebrek aan grip en ik denk dat er iets écht mis is."

"Ik moet er echter niet te lang over doorgaan. Ik moet me concentreren op de race en alles uit mezelf en de auto halen. Iedereen heeft wel eens slechte dagen en het belangrijkste is dat we er van leren zodra we weten wat het precies is."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • aruba24

    Posts: 640

    Rijd deze man formule1 , helejaar niets gezien of gehoord?

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 16:50
    • Ah een echte F1 fan dus....

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 17:06
    • hij is i.i.g. meer in beeld geweest dan Di Grassi, ik kwam er vorig jaar in brazilie achter dat Di Grassi in de Virgin racete.. en toen werd me ook verteld dat die het hele jaar al in die auto zat

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 17:13
    • nee is die belg met die frietkraam.:P

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 17:18
    • Fittiwrc

      Posts: 211

      @alonso: wij hebben tenminste nog een kraam. Bij jullie komt het uit de Muur. :-P Grapje he...

      Tja, het tweede deel vh seizoen valt hij wel wat tegen. Maar met beter materiaal kan hij Mss meer...

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 17:35
    • De reden dat je zo\'n debiel commentaar heeft zal te maken hebben dat je 1. een omhooggevallen hollander bent. 2. uberhaupt debiel bent en dus zowiezo ook niks van F1 kent. Innige deelneming. Blijf jullie hollanders maar aan de kant met je valse hoop en laat ons belgen maar racen in F1 en op Spa, DE referentie van circuits. :o)

      Glock is trouwens goed, en dat Jerome hem met weinig ervaring al enkele keren kon kloppen en veelal gelijkaardige tijden of beter neer zet zegt ook meer dan genoeg.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 21:30
    • Ik wil niet veel zeggen (zal ook niet verstandig zijn :P )
      Maar om nou trots te zijn op D\'Ambrosio als belg in de F1 vind ik een beetje raar

      Wij gaan gewoon netzo met belgen om als met Nederlanders.. Als ze er niks van bakken zeggen we dat

      Ik verheug mij op Max Verstappen en Nyck de Vries :D

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 22:06
    • Tja, dat weet ik nou niet helemaal.. Ten tijde van Verstappen werd echt alles opgehemeld.. In mindere mate bij Doornbos en Albers ook. Er zijn zelfs nu nog mensen van mening dat Albers het heel goed heeft gedaan.. Uiteindelijk reed die ook maar alleen om zijn centjes.

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 02:15
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Heeel, heeeeel misschien kan het komen omdat Glock gewoon een snellere coureur is?

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 17:03
    • WimJ

      Posts: 51

      Of omdat Glock met 2012 updates rijdt, waar hij gisteren al heel tevreden over was...

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 17:37
    • turbof1

      Posts: 1.804

      Jerommeke is overal trager, dus ook in de eerste sector waar je bijna alleen het gaspedaal moet indrukken.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 17:42
    • Godius

      Posts: 658

      In sector 1 heb je ook een portie tractie nodig, anders ben je alleen maar zwarte strepen aan het achter laten (burnouts).

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 18:00
    • @godius

      Dat moet je die belg vertellen :P het is een belg weetje :)

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 22:07
  • Jerome heeft iets ontdekt. :) Het is nu een echte feit, de Virgin is te traag.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 18:07
  • GPGert

    Posts: 803

    Ik denk vooral dat Jerome ontdekt heeft dat zijn stoeltje voor volgend jaar in gevaar is!

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 18:53
  • Soms heb je wel eens met een coureur, ook al is dat niet realistisch, dat je graag ziet dat ie het goed doet, gewoon omwille van het feit dat het een uiterst sympathieke kerel is, ik heb dat altijd met D\'Ambrosio.

    En laten we eerlijk zijn, die Virgin is toch om te huilen.
    Kom op Jerome, als je Liuzzi, Ricciardo en Glock achter je houd, kun je al tevreden zijn.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 21:57
  • grimi05

    Posts: 51

    \"We verliezen overal teveel tijd\"
    No shit Sherlock.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 22:18

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar