user icon
user icon

Felipe Massa tevreden met vijfde startplaats

  • Gepubliceerd op 15 okt 2011 10:35
  • comments 14
  • Door: Nathan Kop
Felipe Massa wist zich tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Korea wederom voor zijn teamgenoot Fernando Alonso te plaatsen. De Braziliaanse coureur, uitkomend voor het team van Ferrari reed naar de vijfde startplek, terwijl Alonso morgen op de zesde plaats zal starten.

Massa reed in de kwalificatie met een oudere specificatie van de voorvleugel, terwijl zijn teamgenoot een nieuwere uitvoering op zijn auto had.

Tegenover de BBC reageerde Massa: "Ja het was een heel goede ronde. Ik gebruikte een oude set banden in de eerste fase van de derde kwalificatieronde. Later monteerden we een nieuwe set banden en kon ik een snelle ronde rijden, ook al had ik de nieuwe voorvleugel niet. Dit is heel positief en ik kijk uit naar de race."

Massa gaat verder: "Na de zomerstop ben ik beter gaan kwalificeren, dus dat is fijn. Ik rijd steeds snelle ronden. Maar het belangrijkste is morgen de race te rijden zonder dat er vreemde dingen gebeuren."

Felipe Massa sloot af met de overtuiging dat hij en zijn team een goed resultaat gaan neerzetten.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • george75

    Posts: 164

    Hij komt hamilton in ieder geval niet zo snel tegen

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 10:52
    • nino1108

      Posts: 43

      Klopt, vooral omdat hij ook zo snel mogelijk Alonso erdoor zal moeten laten.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 11:12
    • James

      Posts: 1.650

      In de eerste plaats omdat Hamilton eindelijk eens uit zijn auto haalt wat er al de hele tijd inzit. Button stond de laatste 5 races gewoon op het podium.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 12:03
  • terazino

    Posts: 582

    Zou me niets verbazen dat Hamilton en Massa, als Hamilton hem morgen op een ronde zet :-), alsnog weer tegenkomt.

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 11:21
  • Godius

    Posts: 658

    Ohjeej, op wie moet Massa dit keer zijn frustraties botvieren?

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 11:22
    • James

      Posts: 1.650

      Je vraagt je soms af wie er gefrustreerd is.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 12:00
  • Net als Schumacher en Sutil is ook Massa een klap beter gaan rijden in de tweede helft van het seizoen. Massa heeft alleen altijd pech, en hoe wrang het mag klinken, daar moet Massa komende winter eens goed over na gaan denken hoe dat komt.

    Volgend jaar moet Massa zich serieus gaan bewijzen dat hij aan Alonso kan tippen of beter!

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 12:57
  • vraag mij toch af of die nieuwe vleugel werkt...

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 13:27
    • In FP3 hebben ze data opgehaald en werkte het beter.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 14:18
    • @Fernando-Alonso Toen de BBC vroeg of het aan de voorvleugel ligt dat Massa voor hem start kon die geen antwoord geven...

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 15:05
    • Sorry ik bedoelde @alonso fan

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 15:06
    • De voorvleugel was een experimentele van het 2012 project, het was een idee van Fernando zelf om onderdelen van de 2012 auto uit te proberen, dus hij accepteert best dat hij dan wel eens een plekje kan verliezen.

      Zijn race pace is doorgaans bijzonder goed, ik zie hem morgen zelfs als een kanshebber voor de overwinning, zeker als de temperatuur wat hoger is.

      • + 0
      • 15 okt 2011 - 21:32
  • GPGert

    Posts: 803

    Ach, al kwalificeert Massa zich dan een keertje beter dan Alonso, voor het race-resultaat maakt het dadelijk toch weer niks uit: Massa verprutst op de een of andere manier zijn race toch weer, let maar op...

    • + 0
    • 15 okt 2011 - 18:51
    • Massa? Hamilton rijd tegen Massa Hamilton rijd tegen massa en oja Hamilton rijd tegen Massa niet te vergeten. Webber rijd tegen Massa.. En dat is hoe Massa\'s schuld?

      • + 0
      • 16 okt 2011 - 00:08

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar