user icon

Wickens aast na World Series by Renault-titel op Formule 1-debuut

  • Gepubliceerd op 12 okt 2011 09:13
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Robert Wickens hoopt in 2012 zijn debuut in de Formule 1 te beleven. De 22-jarige Canadees veroverde afgelopen weekend de World Series by Renault-titel en richt zich nu op de stap naar de koningsklasse van de autosport. Hij is al reserverijder bij Virgin Racing.

Bij dat team is Wickens ook een gegadigde voor een stoeltje voor volgend jaar. De Morgen berichtte eerder al dat hij meer miljoenen inbrengt dan Jerome D'Ambrosio. “De Formule 1 is altijd mijn doel geweest en nu ben ik dichterbij dan ooit. Ik ga zeker proberen om een plek op de grid voor 2012 te bemachtigen. Met de steun van de Canadese zakenwereld kan ik mijn droom uit laten komen”, aldus Wickens in de Globe and Mail.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • ik vind dat Jerome waardig rijd voor zijn eerste seizoen. Neemt echter niet weg dat het bij dit team vooral draait om het geld dat de coureur meeneemt...

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 09:26
    • Beamer

      Posts: 1.119

      Jerome doet het idd wel aardig in vergelijking met Glock, maar het probleem bij dit team is dat je eigenlijk niks kunt laten zien omdat het verschil met de rest veel en veel te groot is.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 09:38
    • daar heb je gelijk in, maar ik vond glock bij toyota altijd wel een redelijke coureur

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 09:57
  • Ik zie Wickens graag debuteren in de F1 aangezien ik denk dat hij een behoorlijk portie talent heeft.
    Het 2e stoeltje naast Glock is zeker een optie.

    Mensen die continu roepen dat je je bij een minder goed team niet kunt bewijzen is niet helemaal waar. We hebben in het verleden genoeg mooie voorbeelden gezien van goede coureurs die zich in een slechte auto bewijzen. Wat dachten we van Alonso bij Minardi!
    En nu bij HRT laat Ricciardo ook echt wel mooie dingen zien, en hij lijkt Liuzzi gewoon in de knip te hebben! Daarmee bewijs je jezelf, met name in de rechtstreekse confrontaties met (eventueel meer ervaren) teamgenoten.

    Jerome doet het overigens redelijk moet ik zeggen. Af en toe kan hij Glock pakken. Maar als hij zich écht in de kijker wil rijden zal hij Glock frequent moeten pakken, in zowel kwalificatie als race.

    Maar nogmaals, ik Wickens graag debuteren, evenals Vergne.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 09:54
    • Stri

      Posts: 2.398

      Toch zet ik vraagtekens bij het niveau van Glock. Bij Toyota was het niet echt slecht, maar was hij wel een grijze muis (waar overigens niets mis mee is). Het wordt echter al zijn derde seizoen in die tegenvallende virgin, en hij heeft al vaker zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken. Is Glock niet een beetje ingekakt?

      Ik weet ook niet waarom ik dat gevoel heb, en echt onderbouwen kan ik het ook niet... Maar toch krijg ik die indruk.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 10:13
    • Ook ik vind Glock niet geweldig hoor. Niet heel slecht, maar ook niet echt heel goed. Beetje categorie Heidfeld of Fisichella gevoelsmatig.

      Glock had afgelopen jaren veel beter kunnen krijgen dan een Virgin stoeltje en ik ben net als jij van mening dat hij hier zijn loopbaan aan het vergooien is en inkakt. En tot slot denk ik ook echt dat een Wickens of Vergne na enige ervaring Glock gewoon frequent om de oren kan rijden omdat ze wellicht meer talentvol zijn dan Glock.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 11:01
  • Ik heb zelden zo\'n onzichtbaar team meegemaakt in de moderne F1 als de Virign in 2011... Jammer hoor.. Heb het idee dat je met een HRT jezelf nog beter \'in the picture\' kunt rijden dan met de Virgin...Ik zie D\'ambrosio niet of nauwelijks..Alleen in de statistieken.

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 10:47
    • george75

      Posts: 164

      Hrt komt ook alleen maar in de picture omdat ze bij de start over het gras inhalen en dan het hele middenveld eruit crashen.Tijdens de races zie ik ze verder net zo vaak als de virgins als ze weer eens op een ronde gezet worden.

      • + 0
      • 12 okt 2011 - 15:01
  • pitufo

    Posts: 110

    vind het wat zonde van talent om in zo\'n bolide te kruipen. Mss moet er op termijn wel gekozen worden voor B teams van de gevestigde waarden, ipv kansloze renstallen als virgin en hrt. Neem nu dat zowel fer, mclaren, redbull (die heeft er al 1), Mercedes elk een B team heeft. Dan kunnen ze jongeren die aan hun gebonden zijn, of waar er toch enige connectie is, toch al wel wat ervaring opdoen binnen het f1 circuit. Ik denk maar aan Bianchi-Perez voor Ferrari, Bird voor Mercedes, welke jongere gelinkt is aan McL weet ik niet meteen, ma tis maar een idee

    • + 0
    • 12 okt 2011 - 11:15

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar