Michael Schumacher feliciteert landgenoot Vettel met tweede titel
- Gepubliceerd op 09 okt 2011 16:26
-
23
- Door: Robin Smeets
"Ik wil Sebastian bij deze feliciteren en het hele seizoen heeft hij uitzonderlijk gepresteerd", vertelde Schumacher. "Het is erg emotioneel om hem opnieuw het wereldkampioenschap te zien winnen. Ik ben erg blij voor hem en zelfs wel een beetje trots."
Over zijn eigen race, die hij als zesde afsloot, vertelde Schumacher: "Ik ben ook erg blij met wat wij hebben kunnen bereiken vandaag in Suzuka. We hebben het maximale uit de auto gehaald en een goede race gereden. Het team heeft goed werk verricht dit gehele weekend en we hadden geen beter resultaat dan dit kunnen halen denk ik. De pitstops verliepen perfect en alles ging volgens plan."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.170 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 2.852
Ik was weer heel tevreden na deze race. Hij laat duidelijk een stijgende lijn zien dit seizoen. Als hij de kleine foutjes nu achterwege laat en zich iets beter kwalificeert dan kan hij volgend jaar wellicht een podium pakken mits de Mercedes dat ook toelaat.
Ik denk in ieder geval dat hij wel heeft laten zien op zijn leeftijd nog aardig mee te kunnen en dat zijn comeback geen fiasco is.
Posts: 18.535
Vandaag gehoord dat Schumacher de oudste man was die een GP heeft geleid sinds Jack Brabham.. Ook al was het door pitstops etc. Het zegt toch ook wel weer iets. Klasserace van hem en Brawn vandaag. Prachtig hoe ze hem voor Massa hebben gekregen.
Posts: 1.745
Schumacher en Mercedes hebben deze week zeker goed werk geleverd.
Dat hij voor Massa weet te eindigen komt natuurlijk wel voornamelijk doordat Ferrari Massa weer eens opoffert voor de nummer 1 van het team.
Posts: 9
Wellicht een podium pakken? Wellicht? Als die knakenbak wat harder had gelopen de afgelopen 2 jaar dan had ie op zeker al de nodige podiums gepakt.
Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat als hij naast Vettel in de Red Bull zat dat Vettel nu nog geen kampioen geweest was.
Die man kan echt echt echt nog wel een potje sturen hoor.
Hij zit gewoon in een slechte auto die P5 maximaal heeft. En dat maximale haalt ie er meestal wel uit :)
Posts: 1.434
Dit stond op Internet:
\"Niet sinds de jaren \'70 reed er een coureur van 42 aan de leiding van een Formule 1-race.\"
Posts: 176
Wel een goede race van schumacher. hij komt weer terug op zijn oude niveau
Posts: 577
Beste Charlie,
Na het zien van de race van vandaag ben ik enigszins teleurgesteld dat Hamilton nog steeds rond rijd in de F1. De man flikte vandaag wederom een slechte move en mag lekker doorrijden. Daar moet een keer wat aan gedaan worden.
Verder heb ik genoten van het ijzersterke optreden van Schumacher. Ik denk dat hij dit jaar Heidi gaat verslaan en volgend jaar meestrijd om de wereldtitel. Ik heb al het een en ander van de MGP WO3 gezien en dat ziet er veelbelovend uit.
Gegroet
Jackie,
Posts: 1.308
Ik neem aan dat je Britney bedoeld? Heidfeld doet al een tijdje niet meer mee en staat al ruim achter Der Meister.
Posts: 577
Nee ik bedoel Rosberg. Rosberg is een Heidi look a like (niet naamtechnisch gezien) en rijdt ook zo rond.
Heidfeld is meer een Obi Wan Kenobi look a like en ik noem hem daarom weleens Jedi. Daarnaast heet zijn kind ook gewoon Yoda.............
Posts: 577
Schumacher zou je qua uitstraling ook met iemand kunnen vergelijken, maar ik denk dat ik die vergelijking niet mag maken op deze site.......
Posts: 1.434
Hé JS ben toch benieuwd met wie je hem wilt vergelijken.
Posts: 2.115
W03 WO3
vind het belachelijk dat de redactie deze loser nog toe laat.
Mercedes duid zijn auto\'s niet aan met termen die uit de oorlog stammen.
kansloos dat f1today dit toe laat.
Dit zeker voor een site met doorgaans een imago van weldoeners met een giro 555 banner.
Kan me niet indenken dat mensen deze site serieus nemen terwijl aan de ene kant promotie voor GIRO 555 word gemaakt en aan de andere kant er een loser met een paar accounts infantiel op zijn favoriete duitse coureur zit te geilen met termen over een 3e wereld oorlog.
met 100 reacties voor je mag vrijposten kun je toch wel wat beter filteren?
Posts: 1.308
Ik weet niet wat jij zit te bazelen, maar de huidige auto heet gewoon de WO2, en de opvolger gaat waarschijnlijk de WO3 heten.
Posts: 577
@ getuige x,
Wat is uw probleem? Mercedes duidt haar autos toch met W en dan het volgnummer aan? neem aan dat het volgend jaar W 03 is als het dit jaar W02 is. Jammer dat u de oorlog erbij moet halen.
Voor meer informatie betreft mercedes-gp:
nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Grand_Prix
Voor meer informatie over opeenvolgende nummers:
nl.wikipedia.org/wiki/Tellen
Kunt u uw pinda pijnigen door het lezen van deze teksten. Stakker.
PS. Ik wist niet dat er internet is in de Federal Bureau of Prisons Administrative Maximum facility in Florence, Colorado.
Posts: 893
Beste Jack,
Als eerste zie mijn post bij onderdeel \"Massa boos op Hamilton\" u bent van harte uitgenodigt om deel te nemen in vergadering waar ik een verzoek indien om Hamilton te \"FIA-nationaliseren\".
MVG,
Charlie Whiting
Posts: 1.434
Beste JS, Maak je niet druk over Getuige X die knaap zoekt overal iets achter. Er zijn hier nog een aantal die daar ook goed in zijn als je hun mening niet deelt.
Posts: 2.115
michael,Henry en de profielen....
als jullie het verschil niet zien tussen een O (otto) en een 0 dan zijn jullie zoals het er nu naar uitziet dezelfde idiote verschijning.
Proficiat daarmee.
Overigens had ik het tegen de redactie van F1today.
En niet tegen de personen die zich met loser aangesproken voelen
Posts: 69
Op deze site komt de term trol wel eens naar voren. Volgens mij mag Getuige x nu ook deze titel dragen. Deze persoon doet niets dan trollen bij dit nieuwsbericht.
Posts: 2.115
haha je backup profiel voor als de andere profielen het niet meer aankunnen.
Gary Hartstein.
Wel grappig als jij \'s ochtends de deur uit gaat dat je jezelf steeds af moet vragen wie je ook weer bent.
Toch F1today die zo\'n figuur toch weer door het filter laat.
Posts: 577
@ getuige x
Ik heb geen backup profielen nodig. Personen zoals u lust ik rauw. U kunt mij wel een loser noemen, maar wie is de grotere loser? De loser of de loser die de loser volgt?
Verder wil ik het opnemen voor de F1today redactie. Zij doen goed werk en verblijden vele sitebezoekers met de mogelijkheid om een bericht te posten. Gelukkig mag je hier doen en laten wat je wilt (tot op een zekere hoogte), aan een censuur cultuur heb je niets.
Posts: 2.115
fijn dat u en uw profielen mij rauw lusten.
maar vraag me wel af wie dat nu tegen mij zegt.
U en uw accounts maken maar een verwarde indruk.
Overigens was mijn commentaar gericht aan de redactie en niet aan jullie/jou
Maar kies a.u.b. even een vaste account,andere mensen willen ook een gebruikersnaam en leuk reageren op dit forum.
U bent net zo\'n toolbar waar ik nooit om gevraagd heb.
Dan heet ie weer toolbar dan heet ie weer shopassisstant. maar het is het zelfde virusje
Posts: 10.089
Ik vond het ook mooi van Schumacher, dat hij bijna de hele out-lap achter Vettel bleef rijden
Dat zal veel emotionele waarde hebben bij Vettel, zoals hij na de race ook al zei
Posts: 3.091
Ja het is wel apart dat Vettel als klein jochie gefeliciteerd werd door de destijds 2-voudig wereldkampioen Schumacher en nu, 16 jaar later, rijden ze tegen elkaar en wordt Vettel 2-voudig wereldkampioen.