user icon

Sam Michael: "Maldonado hoort absoluut thuis in de Formule 1"

  • Gepubliceerd op 04 okt 2011 15:03
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Williams-coureur Pastor Maldonado werd als opvolger van Nico Hülkenberg met de nodige scepsis ontvangen in de Formule 1, maar hij heeft bewezen dat hij zijn plek in de koningsklasse van de autosport verdient. Dat vindt Sam Michael, voormalig technisch directeur van Williams.

De Brit voegt zich voor 2012 als sportief directeur bij McLaren. Michael: “Hoewel Pastor een rookie is, is hij ook wel de GP2-kampioen van 2010 en hij zit al het hele jaar dicht in de buurt van Rubens Barrichello. Als je de eerste vier of vijf races wegstreept, daarin moest hij nog erg wennen en dat is normaal voor een debutant, maar zo rond halverwege een eerste seizoen kan je pas beoordelen of iemand thuis hoort in de Formule 1 en Pastor plaats ik absoluut in de categorie van rijders die thuis horen in de Formule 1. En als dat niet het geval was geweest, had hij zijn stoeltje nooit kunnen behouden. Ik voorzie een nog beter volgend seizoen voor hem. Dan kent hij alle circuits en hij bevindt zich nog in een steile leercurve.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Mwaoh, dat is volgens mij maar deels waar. Iemand die pas na vier jaar GP2 de titel weet te pakken, loopt niet over van het talent. Dat neemt echter niet weg dat er momenteel coureurs zijn, zoals D\'Ambrosio, Karthikeyan, Chandok, die over nog minder talent beschikken. Ik vrees dat Maldonado dan ook altijd het stempel \'pay-driver\' zal behouden.

    • + 0
    • 4 okt 2011 - 15:11
    • gp

      Posts: 4.321

      Ik denk dat je met D\'Ambrosio het mis hebt. Hij moet zich bewijzen naast Glock. Glock is verdomd snel en heeft alleen pech dat hij nooit in een topteam is geraakt. Hij werd, toe ze beide nog in kleinere teams zaten, hoger aangeschreven dan Vettel. Als je nu en dan sneller bent dan zo iemand in je rookie jaar doet je het volgens mij toch niet slecht.

      • + 0
      • 5 okt 2011 - 20:03
  • Ik las alleen de titel, en kan dit antwoord er op geven: Ik ben het er niet mee eens! Mensen die puur door hun centen in de F1 zitten horen niet thuis in de F1!

    • + 0
    • 4 okt 2011 - 16:38
    • Wat een onzinconclusie; dan kan je net zo goed het halve veld wegstrepen. Dat je geld meeneemt: prima. Zo lang je maar snel bent. Maldonado doet het mijns inziens niet onverdienstelijk.

      • + 0
      • 4 okt 2011 - 16:45
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Tsja waarom dan wel de moeite nemen om te reageren als je niet de moeite neemt om het artikel te lezen? Ik had dezelfde mening als jij maar moet die toch een beetje bijstellen gezien hij inmiddels regelmatig Rubens weet te verslaan. Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om enkel en alleen op \'talent\' in de F1 terecht te komen. Het klinkt natuurlijk allemaal heel mooi maar is het realistisch? Bijna geen één rijder komt de F1 zonder geld mee te moeten brengen in de vorm van sponsors o.i.d. dus in jouw optiek moet het halve veld oprotten...

      • + 0
      • 4 okt 2011 - 16:58
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Tsja waarom dan wel de moeite nemen om te reageren als je niet de moeite neemt om het artikel te lezen? Ik had dezelfde mening als jij maar moet die toch een beetje bijstellen gezien hij inmiddels regelmatig Rubens weet te verslaan. Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om enkel en alleen op \'talent\' in de F1 terecht te komen. Het klinkt natuurlijk allemaal heel mooi maar is het realistisch? Bijna geen één rijder komt de F1 zonder geld mee te moeten brengen in de vorm van sponsors o.i.d. dus in jouw optiek moet het halve veld oprotten...

      • + 0
      • 4 okt 2011 - 16:58
    • @ Fernando-Alonso - Ik weet niet welke sport jij volgt, maar dit is absoluut grote onzin! First of all, een Gp2 kampioen word je niet zomaar. Second of all, een insider als Sam Michael weet waar die over praat en beschikt ook over data die jij nooit in je leven te zien zult krijgen.

      Daarnaast is jou eigen held, begonnen als paydriver bij Minardi. Wil je hier mee dus ook zeggen dat F A niet in de Formule 1 thuis hoort?

      • + 0
      • 4 okt 2011 - 17:05
    • hahaha iemand die elke dag met die man werkt heeft er een betere kijk op dan jij die enkel op een website wat leest haha

      • + 0
      • 4 okt 2011 - 17:24
  • Eerst had ik M\'n Klachten om Maldonado omdat hij Paydriver was natuurlijk maar vooral voor z\'n fouten maar die zijn nu ook aardig verminderd

    • + 0
    • 4 okt 2011 - 17:16
  • Maximo

    Posts: 6.800

    Ik wil \'m nog wel een jaartje zien. Wie weet zet hij de stijgende lijn door.

    • + 0
    • 4 okt 2011 - 17:52
  • Dennoow

    Posts: 962

    als estrijder of wat?

    • + 0
    • 4 okt 2011 - 18:13
  • gp

    Posts: 4.321

    Het enige wat ik tot nu gezien heb van maldonado is een veel te groot ego. Hulkenberg was veel beter.

    • + 0
    • 5 okt 2011 - 20:05

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar