user icon

Heidfeld vindt het te vroeg om aan overstap naar DTM te denken

  • Gepubliceerd op 20 sep 2011 13:21
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Nick Heidfeld staat niet onwelwillend tegenover het vervolgen van zijn loopbaan in de DTM, maar eerst gaat hij nog een allerlaatste poging voor een Formule 1-stoeltje wagen. De Duitser was in Oschersleben te gast bij de toerwagenklasse en zal komend weekend in Singapore in de paddock rondlopen om zijn kansen af te tasten.

Heidfeld vertelde aan de Duitse zender ARD: “DTM is een van de hoogste vormen van autosport, maar mijn doel is om volgend jaar weer op de Formule 1-grid te staan. Er zijn niet veel plekken meer beschikbaar, maar er is nog wel wat mogelijk. Dit jaar verliep anders dan gehoopt, maar vanwege mijn prestaties uit het verleden heb ik nog een goede reputatie. Zolang de kans op een Formule 1-zitje bestaat ga ik daar voor. In Singapore zal ik een beetje rondvragen om een beeld van de mogelijkheden te krijgen. Over een mogelijke toekomst in de DTM wil ik nog niet speculeren. De contacten zijn natuurlijk nog goed, maar ik vind het te vroeg om daar aan te denken.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.094

    Prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst....

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 13:29
  • Toch vraag ik me af hoe hij zich moet voelen wanneer hij terugkijkt op zijn carriere. Een aantal gemiste kansen, ook wel pech gehad, veel races gereden, een podiumpje hier en daar maar nog nooit een enkele race gewonnen. Vind het wel een sympathieke gast, but nice guys never get laid (or win races..)

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 13:45
  • Ons Heidje toch...
    Mischien biedt ik hem nog een baan voor de wedstrijdeiding aan!

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 14:26
    • Beste Charlie,

      Ik denk dat dat een goed idee is. Onze Jedi lijkt mij daar geschikt voor aangezien hij de balans tussen een goed coureur en goede mediteerder is, laten we zeggen een Jedi Sentinal. Hij weet wat er speeld in de kop van een coureur en weet de regels daar goed op te interpreteren.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 15:52
  • Rayden

    Posts: 439

    Wanneer wil ons Heidje dan eens aan een andere klasse gaan denken want ik denk dat zijn naam in de F1 een beetje is uitgebrand, vind hem zowiezo een klassiek voorbeeld van een talent die tijdens zijn carriere verkeerde keuzes heeft gemaakt...
    En na de afgang bij Renault dit jaar zie ik hem niet snel terug komen zoweizo niet bij een (sub)topteam..

    • + 0
    • 20 sep 2011 - 15:28
    • Fittiwrc

      Posts: 211

      Akkoord dat hij beter andere oorden zou moeten opzoeken.

      Maar over een \'afgang\' bij Renault zou ik het niet hebben.
      Het is en blijft een goed piloot, niet beter dan dat.

      • + 0
      • 20 sep 2011 - 16:49
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Hij heeft nu misschien nog kans op een zitje bij BMW in de DTM ;-)

    • + 0
    • 21 sep 2011 - 16:13

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar