Voetbalcoach Klinsmann: "Fenomenaal hoeveel arbeid coureurs verrichten"
- Gepubliceerd op 18 sep 2011 01:35
-
31
- Door: Robin Smeets
"Het is echt fenomaal als je bekijkt hoeveel de Formule 1-coureur trainen en wat ze ervoor moeten doen", vertelde Klinsmann. "Daar tegenover is ons trainingsritme in het profvoetbal echt een eitje. Wij voetballers kunnen daar zelf nog van leren. De hoeveelheid discipline, concentratie en focus."
Trending nieuws
-
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Heb je wel eens gezien hoeveel een bokser moet trainen voor 1 rondje van 3 minuten? Voetballers hebben een relatief mooi leven t.o.v. veel andere sporters.
Posts: 390
Over boksen kan Irivine trouwens ook een aardig woordje spreken ;-)
Althans, hij stond aan de ontvangende kant van een puike rechter van Senna...
Posts: 7.033
boksen,wielrennen en turnen zijn de top3 zwaarste sporten waarvoor je het meeste moet doen denk ik zo.
Posts: 10.089
idd, je zal maar 100x hangend aan een stok in de rondte moeten gek... pfff, en turners moeten dan ook nog meer kunnen dan alleen dat.
Posts: 646
Voila! Laat het eens door een voetballer gezegd worden.....
Posts: 2.263
En toch verdienen voetballers soms veel meer dan 2x zoveel... ergens zit iets mis.
Posts: 533
Tja, 90 minuten (Twee keer 45 met een break van 15) rondrennen of 2,5 uur constant G krachten op je nek...
Ik zou zonder Klinsmann ook wel geweten hebben wie er harder moet trainen om zichzelf niet te bleseren.
Niets tegen voetballers ofzo, maar die hebben een lui leventje tegenover menig andere sporters.
Posts: 10.089
2 en half uur constant G-Krachten op je nek? welke training of Race bekijk jij wel niet :P
Posts: 2.418
Ja, de hoeveelheid die iemand moet trainen om op professioneel niveau te racen wordt best vaak onderschat. Veel mensen denken dat je gewoon rustig zit en een beetje naar links en naar rechts stuurt, maar het is behoorlijk zwaar. Vooral races als Maleisië zijn erg zwaar natuurlijk. Een vrij zwaar circuit voor de coureur, met ook nog eens extreem hoge temperaturen, waardoor ze behoorlijk veel vocht verliezen.
Posts: 333
Wel gebruik je je spieren in F1 veel minder explosief dan bij voetbal of tennis, daardoor geeft F1 minder blessures en kunnen rijders veel langer doorgaan, denk ik. Maar concentratie is veel belangrijker, bij voetbal ben je niet altijd aan de bal.
Posts: 1.508
Als een voetballer één trapje tegen de enkels krijgen vallen ze al de grond alsof ze een doodsschop gekregen.Dan komt er verzorger het veld op met een waterzak.Even een natte spons erop,en ze lopen weer als kievietten! De aanstellers!
Valentino Rossi heeft wel eens met een gebroekn enkel geracet,en Kimi Räikkönen heeft een keer met een nekblessure geracet.Zij gaan gewoon door.Om nog maar over de G-krachten te zwijgen.Zet maar eens een voetballer in een F1 auto.Ik weet zeker dat ze naar een paar meter al een kotszak nodig hebben.
En bij racen gebruik je op een andere manier spieren zonder dat je het beseft.En je overal het koppie erbij houden.Als een voetballer de bal weggetrapt heeft kunnen ze hun broek ophalen of hun schoenveter vastmaken.daar krijg je bij racen de kans niet voor.En dan heb ik het nog niet gehad aan de hoeveelheid aan vocht die ze verliezen.
Posts: 2.418
\"Zet maar eens een voetballer in een F1 auto.Ik weet zeker dat ze naar een paar meter al een kotszak nodig hebben.\"
Je moet ook geen voetballer in een F1 auto zetten, ze trainen namelijk totaal andere spiergroepen. Het is best logisch dat ze het dan niet lang uithouden. :-)
Posts: 10.089
zet een wielrenner maar eens in een F1 auto, word die ook kots misselijk na 2 rondjes
wil dat dan zeggen dat Wielrenners watjes zijn... nee natuurlijk niet, Wielrennen is mss nog wel het zwaarst
Posts: 18.535
Ja dat is natuurlijk een manke vergelijking. Laat een F1 rijder de tour rijden, wedden dat ie na 2 bergetappes met zijn benen omhoog ligt?
Posts: 1.508
Wielrenners hebben het ook heel zwaar.Honderden kilometers fietsen binnen een bepaalde tijd.En die bergen op en af.En vooral de Mont Ventoux.Dat is heel zwaar.Ik heb daar ook grote bewondering voor.
Posts: 19.803
@Vettellinnetje,
Klopt, en heb je wel eens gekeken hoevaak Pedrosa met fysieke klachten op die motor gezeten heeft? Hoe vaak die jongen wel niet iets gebroken heeft en binnen no-time weer op die motor klimt. Hulde daarvoor.
Posts: 1.508
Inderdaad Damon Hill.
Posts: 517
Ja, en het ergste is dat voetballers voor het overgrote deel van die over het paard getilde types zijn die zichzelf helemaal geweldig vinden.
Niet dat er in vergelijk geen coureurs van dat kaliber rondlopen, maar algemeen zijn die een stuk meer down to earth.
Kijk nou naar Wesley Sneijder met zijn \'mooie\' Yolante, echt hoor... een en al egostrelerij.
Posts: 1.508
Jasses Wesley Sneijder!
Van die knul nek ik van.Wat een engerd en over het paard getilt rotventje.En dan dat huis van hun.
Posts: 322
Dat je al weet in wat voor huis ze wonen zegt mij al genoeg. Het is niet alleen hun te verwijten hoor. Al die nederlanders willen het ook graag weten stom genoeg. Kijk alleen maar naar sbs6, met hun shownieuws, slaat toch helemaal nergens meer op. Laat die mensen in hun waarde. Ik vind het ook nergens op slaan, maar het nederlandse volk vind zoiets waarschijnlijk interessant vreemd genoeg
Posts: 10.089
Wesley Sneijder is cool.. of moet hij tegen Internationale zeggen \'\' neeeeeee ik wil niet zoveel verdienen, doe me maar 25euro per uur, zat genoeg!\'\'
je moet de spelers er niet op aankijken dat ze zoveel verdienen
en als Sneijder arrogant overkomt? dan heeft die daar alle recht op, 1 van de beste middevelders op deze wereld en zal 100x meer presteren, en 100x meer mensen blij maken dan de meeste op deze site bij elkaar
Posts: 2.418
Tja, maar de nieuwe trainer van Inter wil Sneijder gebruiken als aanvaller, dus nu loopt het nog niet lekker. :P
Hij had trouwens naar Man Utd kunnen gaan, maar hij wou geen salaris inleveren. Op zich wel logisch natuurlijk, maar aan de andere kant: hij verdient al zo veel.
Posts: 10.071
Kijk met verbazing naar de comments boven mij.
@Vettelinnetje, nieuw dieptepunt voor jou.
Posts: 10.089
haha, idd
Posts: 2.852
Ik vroeg me al af of ik de enige was die dat vond.
Gepaste smiley :\')
Posts: 9.253
Idd, de afgunst druipt ervan af.
Posts: 9.253
Idd, de afgunst druipt ervan af.
Posts: 3.146
Is ook best lastig om in een auto een schwalbe te maken...lol..
Maar hij heeft gelijk, een hoop voetballers mogen harder trainen, zou goed zijn voor het voetbal.
Posts: 646
Persoonlijk vond ik de reactie van Vettelinnetje super!
Nadat ze de bal wegtrapten kunnnen ze \'hun broek ophalen of hun veters binden\'... lol!
En dan vergeet je nog dat ze er een nationale sport van maken om zich te LATEN vallen... Dat ze handtassen kopen, dat ze op de grond liggen met krampen als ze één minuut langer dan 90 minuten moeten rondhangen..
Maar er zijn bij mijn weten toch geen voetballers die zo veel verdienen als een Räikkönen of een Alonso.
Posts: 19.803
Persoonlijk vind ik F1 veel mooier, ook omdat men sportief is naar elkaar (met een enkele uitzondering daargelaten, maar dat valt in het niet bij het goede sportieve gedrag).
Als ik naar voetbal kijk, en de doodschoppen die iedereen te voorduren krijg. Sommige tackels zijn complete moordaanslagen. Met 2 gestrekte benen er vol in.
Dit weekend weer, Lucio die Stekelenburg van AS Roma een rotschop geeft. En waarom? Is dat nou allemaal nodig? Moet iedereen nou elkaar persee blesseren?
Ik vind het soms walgelijk. Of een Rivaldo die jaren geleden opeens in elkaar zakt en doet alsof hij geschopt en geslagen is. Het gespuug naar de grond steeds, en de fans in het stadion die niet eens 2 minuten stilte op kunnen brengen bij het herdenken van een overleden persoon.
Voetbal is qua spel een supersport maar ik walg van de manier waarop iedereen en alles met elkaar omgaat.
Het is niet helemaal on-topic, mijn excuses ervoor, maar ik wilde toch even mijn ei kwijt.
Bij F1 en Moto GP zitten de fans van concurrenten gewoon naast elkaar. Biertje erbij en genieten. Bij voetbal zou je dat nooit kunnen zien.
Ik durfde vroeger nooit te zeggen als kind van welke club ik fan was, omdat ik bang was voor een vuist in mijn gezicht, dat zegt genoeg.
Bij F1 had ik de grootste lol met Schumacher fans, we zaten met Schumacher en Hill fans gewoon door elkaar en genoten van de races.
Posts: 1.508
Met een partijtje voetbal onder elkaar is niks mis.Maar inderdaad de manier waarop met het prof-voetbal omgegaan wordt nek ik van! Ze \"verdienen\" miljoenen zelfs als ze alleen op de abnk zitten.Ook de vanzelfsprekendheid waar men van uit gaat dat iedereen van voetbal houdt.En dan de rellen.Ze hebben het altijd over een kleine groep waar een groot peloton aan ME aan te pas moet komen,want de belastingbetaler (wij dus) betalen wel.Ja,lekker makkelijk! maar die bobo\'s in die luxe skyboxen vertikken het om een cent aan openbare veiligheid uit te geven.Wel de centjes vangen.En \"supporters\" van beide clubs moeten apart gezet worden.De \"supporters\" van de bezoekende club mogen pas het stadion uit als de bezoekers van de thuisclub weg zijn.Hetzij onder politiebegeleiding.Bij de DTM in Zandvoort hoef er tenminste geen ME aan te pas komen,en kunnen de Mercedes en Audifans gewoon bij elkaar zitten en beide het circuit verlaten.Geen rellen tussen de fans zodat bushokjes,treinstellen,en auto\'s heel blijven.