user icon

Michael Schumacher: "Button is een fenomenaal talent"

  • Gepubliceerd op 14 sep 2011 15:48
  • comments 27
  • Door: Robin Smeets
Jenson Button heeft alles in zich om nogmaals wereldkampioen te worden in zijn carriére, dat is de mening van Michael Schumacher. Button liet zich na de Grand Prix van Italië ietwat negatief uit over de rijstijl van de Duitser, maar desondanks blijft Schumacher erg complimenteus over de McLaren-rijder.

"Zelfs als Jenson twee procent onder zijn beste niveau rijdt, is het nog altijd een fenomenaal getalenteerde coureur. Als hij er de juiste auto voor heeft, kan hij weer voor het kampioenschap gaan strijden", aldus Schumacher.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Heel leuk, hij heeft gelijk, maar ik denk dat de helft van het huidige veld met een dominante auto wereldkampioen KAN worden.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 15:52
    • Fittiwrc

      Posts: 211

      Ik denk dat je daarvan zou verschieten F-A.

      Onderschat talent en ervaring niet. Tuurlijk is een topwagen het beste wapen om een WK binnen te halen. Meer nog, het werd nog belangrijker nu veel piloten \"vollediger\" werden.

      Toch twijfel ik of de helft met een RB kampioen zouden worden bijvoorbeeld.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 16:01
  • Fittiwrc

    Posts: 211

    Beste reactie dat hij kon geven op de kritiek van Jenson aan zijn adres. Aan dergelijke zaken kan je zien dat Schumi vaak veel doordachter en volwassener reageert op de media en hun vragen.

    Tegelijk jut hij de man dat hij ronde na ronde achter hem liet: Lewis Hamilton. Al denk ik niet dat dit zijn rechtstreekse bedoeling is.

    Over Button: toegeven, hij verbaasde mij al enkele maal sinds hij zichzelf tot Mclaren-piloot omdoopte. Bij Brawn was ik één van de velen die geloofde dan JB enkel kon winnen door een superieure wagen.

    Nu weet ik beter. Het is niet de snelste coureur van het pak, maar o zo slim en zéér constant. Het is bovendien een gentleman en hij gedraagt zich steeds professioneel. Chapeau.

    Fan wordt ik nooit van hem. Maar je moet een uil zijn niet in te zien dat Jenson een topper is!

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 15:56
    • zijn voordeel is goed met de banden overweg te kunnen.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 16:06
    • Fittiwrc

      Posts: 211

      Klopt inderdaad. Hij rijdt zeer zuiver.

      Maar hij heeft best nog wat meer in zijn mars.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 16:13
  • McLaren has finally given Hamilton what he\'s been begging them for, for years: a button that makes the car go faster.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 16:08
    • ThumbsUp

      Posts: 799

      En die vind ik heel erg scherp van jou!

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 16:29
    • lol..

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 20:11
    • Ediejo

      Posts: 9

      Chapeau.

      • + 0
      • 15 sep 2011 - 09:22
    • JGA

      Posts: 132

      shhhiitt... Nice!

      • + 0
      • 15 sep 2011 - 09:54
    • haha waar heb je die gejat? :D
      hij is en blijft geniaal :P

      • + 0
      • 16 sep 2011 - 21:50
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Heb trouwens niet mee gekregen dat Button kritiek had op de rijstijl van MS... Vond het al heel wat dat Hamilton z\'n mond (wijselijk) hield. MS reed op het randje van het toelaatbare, maar ik vond het fantastisch en ik denk iedereen wel (behalve verstokte Hamilton fans).
    Deze reactie vind ik mooi, niks terugzeggen, maar gewoon wat positiefs, uit dit soort reacties zie je dat MS toch wel erg anders is dan voor z\'n \'break\'.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 16:51
    • las net elders dat ms toch een straf had moeten hebben. volgens een steward.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 16:59
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ja, als men alles precies volgens het boekje doet kan men per race wel 20 straffen uitdelen... Maar men moet \'in de geest van de wedstrijd fluiten\' en dat hebben ze in principe gedaan. Dat ie het achteraf misschien verdient had, tja...

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 18:51
  • Button is niet zo snel als Hamilton, maar onder aan de streep een stuk beter.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 16:56
    • button lijkt meer met zijn verstand te rijden.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 17:21
    • pokerface

      Posts: 584

      Ja, je hebt helemaal gelijk jongen...

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 17:49
  • Ik vind Button misschien wel de beste coureur van dit jaar en ik vind hem absoluut beter dan Hamilton.Erg knap wat hij in zijn tweede jaar bij dit team presteert t.o.v. Lewis zijn 5e jaar.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 18:39
  • ik vind Button ook helemaal top.. wel jammer dat in zijn jonge jaren, er zo\'n dominante duitser rond reed in de F1

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 19:48
    • En het feit dat Button zich in zijn jonge jaren als een luie playboy gedroeg. Zijn beste seizoen voordat hij WK werd was 2004, maar toen hij er bij Renault uitgetrapt werd om plaats te maken voor Alonso gaf de hele wereld Flavio gelijk.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 20:20
    • Dat heeft niet zoveel met die dominante duitser te maken, het net zoals Rogerzzz zegt, Button had een nogal extravagante lifestyle tijdens zijn Benetton periode, Fisichella waste hem echt zijn oren.

      Geloof me Briatore heeft meer geduld met button gehad dan met wie dan ook, toen Benetton Renault werd ging het iets beter, maar de keus tussen Alonso of Jenson was niet moeilijk.
      kennelijk liggen zijn wilde jaren achter hem,(hij zal zich best vermaakt hebben;)) want nu presteert hij boven verwachting.

      • + 0
      • 14 sep 2011 - 21:39
  • Button heeft me bij McLaren positief verrast. Ik had voorspeld dat Lewis hem helemaal zoek zou rijden en dat is niet het geval. Maar om nou meteen te gaan stellen dat Button \'een stuk beter\' is dan Hamilton lijkt mij lichtelijk overdreven. Button staat dit jaar 9 punten voor op Hamilton maar het seizoen is nog lang en vorig jaar had Hamilton aan het eind van de rit 36 punten meer dan Button. Jenson heeft dus nog een lange weg te gaan. Dit is het minste seizoen uit de carriere van Hamilton en hier komt hij alleen maar sterker uit, zelfs als hij het dit jaar aflegt tegen Button.

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 20:15
  • Dennoow

    Posts: 962

    Button is een beetje de \"super-Heidfeld\". Zoals velen al hebben opgemerkt hier is hij een echte denker op de baan, een echte racer. Ik denk dat hij qua snelheid over een rondje ook tekort komt op Hamilton, maar als ie dat gewoon goedmaakt in de race dan is dat niet echt een probleem. Dat lijkt hem aardig te lukken momenteel!

    • + 0
    • 14 sep 2011 - 23:12
  • James

    Posts: 1.652

    Alle piloten die hun zitje niet hebben gekocht zijn sowieso fenomenaal getalenteerd.

    • + 0
    • 15 sep 2011 - 00:53
  • Button is een coureur die altijd al is onderschat, en daarom lijkt het nu misschien opeens zo alsof hij heel goed is.

    Vergeet niet dat zijn debuut op 20-jarige leeftijd al prima was. Na een flopjaar heeft hij altijd zijn teamgenoten verslagen of zelfs compleet afgemaakt. Bij Renault in 2002, en in de jaren bij BAR/Honda reed hij al ontzettend goed! Wellicht zijn vele mensen dat vergeten.
    Dat hij in 2009 compleet inkakte in de Brawn kwam wellicht door de zenuwen. Maargoed, nu hij 1 titel achter zijn naam heeft staan voelt hij zich relaxter dan ooit.

    Bij McLaren voelt hij zich uitstekend en dat komt ook weer tot uiting in zijn prestaties. Button is wellicht niet zo snel als Hamilton maar daardoor niet persee minder. Button is een uitstekende coureur die met name excelleert in lastige race condities.

    • + 0
    • 15 sep 2011 - 08:54
  • Supa

    Posts: 2.040

    Het is gewoon een vies spelletje van Schumacher..

    • + 0
    • 15 sep 2011 - 20:09
    • In ieder geval een stuk volwassener dan Button niet?

      • + 0
      • 16 sep 2011 - 09:27

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar