Michael Schumacher: "Button is een fenomenaal talent"
- Gepubliceerd op 14 sep 2011 15:48
-
27
- Door: Robin Smeets
"Zelfs als Jenson twee procent onder zijn beste niveau rijdt, is het nog altijd een fenomenaal getalenteerde coureur. Als hij er de juiste auto voor heeft, kan hij weer voor het kampioenschap gaan strijden", aldus Schumacher.
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.570 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Heel leuk, hij heeft gelijk, maar ik denk dat de helft van het huidige veld met een dominante auto wereldkampioen KAN worden.
Posts: 211
Ik denk dat je daarvan zou verschieten F-A.
Onderschat talent en ervaring niet. Tuurlijk is een topwagen het beste wapen om een WK binnen te halen. Meer nog, het werd nog belangrijker nu veel piloten \"vollediger\" werden.
Toch twijfel ik of de helft met een RB kampioen zouden worden bijvoorbeeld.
Posts: 211
Beste reactie dat hij kon geven op de kritiek van Jenson aan zijn adres. Aan dergelijke zaken kan je zien dat Schumi vaak veel doordachter en volwassener reageert op de media en hun vragen.
Tegelijk jut hij de man dat hij ronde na ronde achter hem liet: Lewis Hamilton. Al denk ik niet dat dit zijn rechtstreekse bedoeling is.
Over Button: toegeven, hij verbaasde mij al enkele maal sinds hij zichzelf tot Mclaren-piloot omdoopte. Bij Brawn was ik één van de velen die geloofde dan JB enkel kon winnen door een superieure wagen.
Nu weet ik beter. Het is niet de snelste coureur van het pak, maar o zo slim en zéér constant. Het is bovendien een gentleman en hij gedraagt zich steeds professioneel. Chapeau.
Fan wordt ik nooit van hem. Maar je moet een uil zijn niet in te zien dat Jenson een topper is!
Posts: 10.412
zijn voordeel is goed met de banden overweg te kunnen.
Posts: 211
Klopt inderdaad. Hij rijdt zeer zuiver.
Maar hij heeft best nog wat meer in zijn mars.
Posts: 10.071
McLaren has finally given Hamilton what he\'s been begging them for, for years: a button that makes the car go faster.
Posts: 1.348
En die vind ik heel erg scherp van jou!
Posts: 9.176
lol..
Posts: 9
Chapeau.
Posts: 132
shhhiitt... Nice!
Posts: 341
haha waar heb je die gejat? :D
hij is en blijft geniaal :P
Posts: 3.592
Heb trouwens niet mee gekregen dat Button kritiek had op de rijstijl van MS... Vond het al heel wat dat Hamilton z\'n mond (wijselijk) hield. MS reed op het randje van het toelaatbare, maar ik vond het fantastisch en ik denk iedereen wel (behalve verstokte Hamilton fans).
Deze reactie vind ik mooi, niks terugzeggen, maar gewoon wat positiefs, uit dit soort reacties zie je dat MS toch wel erg anders is dan voor z\'n \'break\'.
Posts: 10.412
las net elders dat ms toch een straf had moeten hebben. volgens een steward.
Posts: 3.592
Ja, als men alles precies volgens het boekje doet kan men per race wel 20 straffen uitdelen... Maar men moet \'in de geest van de wedstrijd fluiten\' en dat hebben ze in principe gedaan. Dat ie het achteraf misschien verdient had, tja...
Posts: 1.016
Button is niet zo snel als Hamilton, maar onder aan de streep een stuk beter.
Posts: 10.412
button lijkt meer met zijn verstand te rijden.
Posts: 584
Ja, je hebt helemaal gelijk jongen...
Posts: 1.052
Ik vind Button misschien wel de beste coureur van dit jaar en ik vind hem absoluut beter dan Hamilton.Erg knap wat hij in zijn tweede jaar bij dit team presteert t.o.v. Lewis zijn 5e jaar.
Posts: 10.089
ik vind Button ook helemaal top.. wel jammer dat in zijn jonge jaren, er zo\'n dominante duitser rond reed in de F1
Posts: 9.253
En het feit dat Button zich in zijn jonge jaren als een luie playboy gedroeg. Zijn beste seizoen voordat hij WK werd was 2004, maar toen hij er bij Renault uitgetrapt werd om plaats te maken voor Alonso gaf de hele wereld Flavio gelijk.
Posts: 10.071
Dat heeft niet zoveel met die dominante duitser te maken, het net zoals Rogerzzz zegt, Button had een nogal extravagante lifestyle tijdens zijn Benetton periode, Fisichella waste hem echt zijn oren.
Geloof me Briatore heeft meer geduld met button gehad dan met wie dan ook, toen Benetton Renault werd ging het iets beter, maar de keus tussen Alonso of Jenson was niet moeilijk.
kennelijk liggen zijn wilde jaren achter hem,(hij zal zich best vermaakt hebben;)) want nu presteert hij boven verwachting.
Posts: 9.253
Button heeft me bij McLaren positief verrast. Ik had voorspeld dat Lewis hem helemaal zoek zou rijden en dat is niet het geval. Maar om nou meteen te gaan stellen dat Button \'een stuk beter\' is dan Hamilton lijkt mij lichtelijk overdreven. Button staat dit jaar 9 punten voor op Hamilton maar het seizoen is nog lang en vorig jaar had Hamilton aan het eind van de rit 36 punten meer dan Button. Jenson heeft dus nog een lange weg te gaan. Dit is het minste seizoen uit de carriere van Hamilton en hier komt hij alleen maar sterker uit, zelfs als hij het dit jaar aflegt tegen Button.
Posts: 962
Button is een beetje de \"super-Heidfeld\". Zoals velen al hebben opgemerkt hier is hij een echte denker op de baan, een echte racer. Ik denk dat hij qua snelheid over een rondje ook tekort komt op Hamilton, maar als ie dat gewoon goedmaakt in de race dan is dat niet echt een probleem. Dat lijkt hem aardig te lukken momenteel!
Posts: 1.653
Alle piloten die hun zitje niet hebben gekocht zijn sowieso fenomenaal getalenteerd.
Posts: 19.803
Button is een coureur die altijd al is onderschat, en daarom lijkt het nu misschien opeens zo alsof hij heel goed is.
Vergeet niet dat zijn debuut op 20-jarige leeftijd al prima was. Na een flopjaar heeft hij altijd zijn teamgenoten verslagen of zelfs compleet afgemaakt. Bij Renault in 2002, en in de jaren bij BAR/Honda reed hij al ontzettend goed! Wellicht zijn vele mensen dat vergeten.
Dat hij in 2009 compleet inkakte in de Brawn kwam wellicht door de zenuwen. Maargoed, nu hij 1 titel achter zijn naam heeft staan voelt hij zich relaxter dan ooit.
Bij McLaren voelt hij zich uitstekend en dat komt ook weer tot uiting in zijn prestaties. Button is wellicht niet zo snel als Hamilton maar daardoor niet persee minder. Button is een uitstekende coureur die met name excelleert in lastige race condities.
Posts: 2.714
Het is gewoon een vies spelletje van Schumacher..
Posts: 9.505
In ieder geval een stuk volwassener dan Button niet?