Eddie Irvine begrijpt helemaal niets van comeback Schumacher
- Gepubliceerd op 12 sep 2011 17:03
-
42
- Door: Robin Smeets
"Schumacher is goed, maar niet meer goed genoeg. Dat was hij in 2005 en 2006 bij Ferrari eigenlijk ook al niet", vertelde Irvine. "Ik heb geen enkel idee waarom Mercedes GP zoveel investeert in zo'n oude coureur. Zijn prestatiecurve kan alleen maar een dalende lijn gaan vormen. Hij is te oud om topcoureurs zoals Nico Rosberg te kunnen verslaan."
Trending nieuws
-
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.502 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (42)
Login om te reagerenPosts: 9.176
Ik begrijp niet dat Eddy Irvine zich bemoeid met de comeback van MSC. Ook al wordt hij er naar gevraagd.
Posts: 6.198
Hij heeft ook nooit begrepen, waarom hij niet 7 x WK geworden is. Afgelopen weekend toont toch wel het ongelijk van Irvine aan. Daar kon je zien, dat als Schumi weer in een goede auto zit, hij nog steeds fantastische dingen kan laten zien. Daar had Hamilton toch niet van terug van zo\'n koekje van eigen deeg maar dan toch net iets beter. Men ahd die beiden dat mijns inziens op de baan moeten laten uitvechten en niet zoals nu dat uiteindelijk na bijna interventie van de stewards, Schumi aan de kant moest. Hamilton is zelf ook altijd net over het randje bezig, dus hij moet ophouden met janken, als hij er racend niet voorbij kan. Zo ik heb gezegd wat ik er van vind en ik heb genoten om Schumi zo weer bezig te zien. Geweldig!
Posts: 5.792
Shumacher is nu nog beter dan Eddy Irvine in zijn ,,goede tijd\'\'
Posts: 10.089
geef mij eens 1 reden, waarom shumie in 2005 en 2006 niet meer goed genoeg was??
Posts: 18.535
Ja die zin snap ik ook niet echt.. Hij was nog steeds ruim de beter van Massa.
In 2005 had Schumacher denk ik wel zijn slechste F1seizoen in zijn eerste carrière, maar hij heeft in 2006 best bewezen er nog te staan en gelijkwaardig te zijn aan Alonso.
Dat hij nu in een dalende lijn zit snap ik ook niet. Hij heeft net twee prestaties gegeven die bij de beste van zijn comeback horen denk ik, naast die vierde plaats in Canada en de goede race in Catalunya vorig jaar.
Posts: 3.592
In de laatste race van z\'n carriëre, op Interlagos heeft heeft Schumacher wat mij betreft laten zien toen nog een van de beste te zijn.
Posts: 650
Dat was inderdaad een zeer interessante race. Verder maar geen aandacht aan besteden aan die Eddie. In mijn ogen nooit een bijzondere coureur geweest anders dan een brokkenpiloot. Roste hij Verstappen in zn allereerste race niet op gras waarna hij ging rollen?
Posts: 18.535
Eerder dat jaar toch ook al? Op Monaco, op Shanghai, Op de Nurburgring, op Imola, ... Waren allemaal nog klasseraces.
Posts: 1.278
In 2005 en 2006 was ie nog op de top van zijn kunnen. 2004 domineerde hij en was WK, dat verlies je niet op die paar maanden winterstop. Zowel Barichello als Massa kwamen er niet aan.
Soms vraag ik me ook af waarom hij die comeback maakte. Maar dan zie ik hem op de startgrid staan lachen in Monza en een knaller van een race rijden. Of in Spa vanachter terugkomen en zich alsnog naar een 5e plek knokken.
En dan weet je het. Schumacher houdt gewoon nog gigantisch van het racen. Hij heeft niet de beste wagen, maar dat deert hem momenteel niet. Hij kan relaxed van zijn passie genieten om de 2 weken. En wat criticasters mogen zeggen, interesseert het niemand meer dat hij niet meer zo succesvol was als in z\'n eerste carrière. Dan onthouden we gewoon zijn 7 wereldtitels en het feit dat hij de beste piloot aller tijden was. Tenzij volgend jaar de Mercedes ineens een stap voorwaarts maakt, want dan denk ik dat Rosberg toch niet zo gemakkelijk zal krijgen als iedereen denkt. Schumacher heeft die ervaring van voor de winst en het WK te vechten, Rosberg nog niet.
Posts: 1.152
En ik begrijp niets van het commentaar van Eddy Irvine....
@ ivies: zo is het, hij hoeft niets meer te bewijzen en kan het nog steeds!!
Posts: 1.434
Eddie drank maakt meer kapot dan je lief is.
Posts: 14
haha ik heb eddy nooit helemaal begrepen. hoe vaak had de man geen brokken na de start? en de ruzie\'s na de race (o.a. met senna) en als je het mij vraagt zou ik denken dat hij niet vaak beter heeft gereden als dat schummi nu doet.
als je zo gaat kijken dan kan het halve veld wel inpakken.
massa delft vaak het onderspit,
en rubens?
webber (dit jaar)
Niet doen eddie.niet meer reageren op zulke vragen haha niet slim!
Posts: 3.471
Zou je in het vervolg hoofdletters en spaties willen gebruiken? Dat leest een stuk prettiger.
Posts: 75
Ufft.. Bespeur de nodige jaloezie weer bij de Eddie.
MS kreeg in ieder geval nog een race contract. Eddie daarentegen werd door de F1 achter deur eruit gezet en werd door geen enkel teammeer terug gevraagd.
En eerlijk waar, MS . 7 x kampioen, besloot zelf te stoppen ipv tevergeefs om een contract te bedelen, hij rijdt in de snelste auto\'s op de mooiste circuits en heeft er blijkbaar nog zin in.
Wie zou dat nou niet willen, 42 jaar en met 320 KM/U door Monza crossen :)
Posts: 75
en ik bedoelde niet dat MS moest bedelen voor een contract maar genoeg andere rijders die het wel deden ......... tevergeefs :P
Posts: 16
Tja die Irvine toch.
Toen Schumacher in 1999 z\'n comback maakte reed hij rondjes om Irvine.
Misschien gunt hij Schumacher daarom zijn plezier niet.
Posts: 866
Irvine is altijd zo uitgesproken geweest,prima coureur....zonde dat hij in 1999 geen kampioen is geworden. wel zijn eigen schuld bij de gp van europa dat hij toen 7e werd.
Was wel de minst waardige f1 kampioen allertijden geweest.
Schumacher laat wel verbetering zien, en hij heeft de f1 weer op plaats 1 staan in zijn leven en heeft afgelopen races toch wel knappe dingen laten zien.
Ach ja Irvine zal zich wel vervelen.
Posts: 10.071
Eddie is Japan 1999 nog niet vergeten denk ik, Schumacher verprutste daar zijn polesart en de Ferrari pitcrew presteerde ondermaats, waardoor Hakkinen won en WDC werd.
Eddie heeft altijd gedacht dat er een complot tegen hem was omdat niemand anders dan Schumacher na al die tijd en dat harde werk WDC mocht worden, en kennelijk denkt ie dat nog steeds.
Posts: 1.753
Ik denk dat ook, anders hadden ze er wel wat meer moeite ingestopt. Constructeurskampioen waren ze wel.
Hetzelfde voor Mclaren in 2007. Was niet wenselijk na dat spygate schandaal om een Mclaren WK te hebben. Maar diskwalificatie net als bij het team zou het einde van de competitie betekenen.
En doe het nou niet af als complotdenken. Deze gedachten zijn naar mijn mening realistischer dan dat alles er eerlijk aan toe gaat.
Kijk naar het crashgate verhaal. Als zoiets kan gebeuren kijk ik hier niet meer van op. De Italiaanse voetbal competitie in 2006, ook doorgestoken kaart. Het Olympisch comite... Sport is politiek en draait om geld en macht...
Posts: 10.071
Denk ook dat Eddie met z\'n complottheorie wel gelijk heeft, ik denk niet dat Schumacher amused was als Irvine voor het eerst sinds 1979 toen de WDC zou behalen, daar werd een spelletje gespeeld zoveel is wel duidelijk.
Posts: 30
Toch beu, telkens die reacties van mensen die negatieve commentaar spuien op Schumacher omdat ze jaloers zijn of hem niet aan konden...
Zo vervoegt Irvine zich dus bij het Coulthard en Brundle. Jordan is ook nog steeds verbitterd dat hij zo\'n kans misgelopen heeft om hem vast te leggen. In al hun commentaren kun je het nog steeds horen... erg triest!
Posts: 197
Ik geef je volkomen gelijk :)
Coulthard ook altijd met zijn commentaar op Schumacher. Coulthard zijn laatste seizoen vond ik echt schandalig hoe vaak hij brokken reed, maar als Schumi eens zijn vleugel eraf rijdt krijgt hij de volle lading.
\'De Duitser legt het telkens af tegen zijn teamgenoot Nico Rosberg en heeft nog geen podiumplaats gescoord. \'
Dat van die podiumplaats is waar, maar al de rest van die zin?
Posts: 2.115
JA die krijgen betaald om hun mening te geven.....
Overigens is Schumacher op de quali\'s na minstens net zo snel als Rosberg.
Irvine kwam niet in de buurt van MSC
Posts: 3.592
@joeri; En dit jaar heeft MS nog een 4e plaats gescoord en 2x een 5e plaats terwijl Nico niet verder is gekomen dan 2x een 5e plaats. Wat dat betreft doet MS het dit seizoen niet minder dan Rosberg, punts gewijs ook niet veel.
Posts: 197
Ja inderdaad, en als hij die stop & go niet had gehad (toen hij doorschoof tegen iemand aan). Wat volgens mij niet echt terecht was dan stond hij gewoon boven Rosberg.
Maarja als, als, als men oma kl*ten had was het men opa.
Posts: 1.434
Eddy Irvine was meer bezig Playboy te spelen dan aan het racen te denken. Mijnheer heeft ook de pest aan Schumacher want hij hobbelde er maar achteraan.
Posts: 9.505
Of dit is een oud bericht of onze edje heeft onder een steen gelegen de laatste tijd...
Posts: 12
Misschien na lange tijd weer nuchter.
Posts: 259
die oud coureurs zijn stinkend jaloers omdat schumacher wel een comeback heeft, en die oud coureurs kunnen geen auto beter maken dan dat kan schumacher wel, hij heeft niet alleen zijn input gegeven voor de formule1 wagen maar ook bv voor de 599, en f430..
Posts: 686
Hebben we alles al gehad komt die m@f Irvine de bocht om !
Posts: 6
schumacher is een eenzame kampion en waarom omdat er was vroeger twee beste rijders in formula 1,ene prost en senna,schumacher heeft al die andere formula 1 race van anderen heel makkelijk gewonnen mischien zijn enige beduchte tegenstander was montoya maar die kwam in latere tijd in beeld...als wanneer tijd rijp is voor Bruno senna,wil ik hem zien tegen schumacher.
Posts: 533
Eddie wie?
Irvine, is dat niet die man met de krokodillen?
Posts: 12
Eddie snapt wel meer niet...
Posts: 3.007
Zelfs nu is hij beter dan Irvine ooit geweest is.
Ik vraag me af wat hij in de F1 te zoeken had...
Posts: 18.535
Je kan het ook overdrijven natuurlijk, Irvine is ten slotte wel visekampioen geweest.
Posts: 373
@Runningupthathill: Nee, Tifoso heeft gewoon gelijk. Irvine wist vice-kampioen te worden met een net zo snelle auto als de Mclaren in 1999, met *overduidelijke* enorme teamorders. En nog wist Schumacher Irvine zoek te rijden tijdens de GP van Maleisie in 1999, en Irvine kreeg daar *weer* teamorder voordeeltjes door die race te winnen. Hallo?
Posts: 18.535
Beweer ik dat Irvine beter was dan Schumacher? Maar als je in je carrière vice-kampioen kan worden dan weet je ook wel waarom hij er thuishoorde. Die man heeft 4 GP\'s gewonnen. Ok, hij heeft in de snelste auto van het veld de titel laten schieten en ik beweer niet dat hij het talent had van een echte topper, maar om nu te beweren dat hij niets in de F1 te zoeken had, is gewoon onzin.
Posts: 141
Ben het voor grotendeels wel met je eens.
Alles wat hij gepresteerd is niet veel bijzonders wat je verwacht bij een coureur als je voor Ferrari rijdt.
Al de 4 de wedstrijden heeft hij toch wel met geluk gewonnen. AUS dubbele uitvalbeurt mclaren en schumi die veel problemen had.
Oostenrijk Coulthard die Hakinnen er af rijdt. Duistland de mazzel dat Salo in dienst rijdt van hem en tevens dat Hakinnen uitviel. Maleisie weten we allemaal.
Posts: 3.987
visekampioen?
Roosvice?
of bedoel je Vice-Kampioen?
Posts: 18.535
Schrijffoutje gebeurt iedereen wel eens he ;)
Posts: 712
Breaking news zeg
Posts: 373
Irvine praat weet onzin als gewoonlijk.
2005 - De Ferrari, was gewoon een \'dog\' van een auto. Dat wist iedereen.
2006 - Schumacher wist mogelijk bijna zijn 8e titel te pakken. Schumacher was hier op zijn oude, geweldige niveau van de jaren 90ers.