Schumacher tevreden met vijfde plaats na titanengevecht met Hamilton
- Gepubliceerd op 11 sep 2011 17:08
-
47
- Door: Kees Schooneman
Schumacher was één van de smaakmakers in Monza. Ronden lang vocht de Duitser met Hamilton om de derde plaats. Dat Schumacher uiteindelijk als vijfde over de finish kwam deert hem niet. Vijfde was het maximale volgens de Mercedes coureur.
Het was een geweldige race vandaag. Zowel voor mij als voor de fans. Daardoor kan ik tevreden terug kijken op de race. Het gevecht met Hamilton was heel leuk. Hij zat constant vlak achter mij. We reden allebei op de limit. Ik moest me zo breed maken als ik kon en dat lukte behoorlijk goed. Maar uiteindelijk moest ik Lewis toch laten gaan. Hij was gewoon veel sneller, aldus Schumacher.
Voor teamgenoot Nico Rosberg was de race al na één bocht voorbij. De Duitser werd in de eerste bocht getorpedeerd door Vitantonio Liuzzi die totaal geen controle had over zijn HRT.
Het was een teleurstellende race voor mij. De start verliep moeizaam, maar had mijn positie weten te behouden dus dat was goed. En toen knalde Liuzzi als een torpedo tegen mij aan. Einde race voor mij. Dat is zeer jammer, want Michael liet zien dat de snelheid er goed in zat vandaag, besluit Rosberg.
Trending nieuws
-
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.802 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.487 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (47)
Login om te reagerenPosts: 227
Schumacher heeft zeker een leuke en mooie race laten zien.
zo mag het van mij vaker zijn
Posts: 540
Mee eens, top gereden! Net zoals in Spa.
Posts: 10.412
of topic lees net dat renault half/eind oktober duidelijkheid wil over kubica anders is het exit.
Posts: 4.499
Ik vind niet meer dan logisch dat Renault duidelijkheid wil voor het komende seizoen. Die komende test zal belangrijk zijn dus!
Posts: 302
Hadden we het niet over Michael Schumacher? Of gaat hij naar Renault? Ik zeg niet doen.
Posts: 9.505
Wederom een toprace. Helaas was er echter geen beginnen aan de mclarens achter zich te houden
Posts: 1.308
Heerlijk gevecht. Heb er echt van genoten.
Posts: 2.115
Wat een start!
Hij werkt hard en je ziet toch dat het vooruit gaat met Michael.
Tuurlijk rijd hij op het randje,er valt wat van te zeggen.
maar hij haalt gewoon het hoogst haalbare op dit moment met de Mercedes.
Zonde van Nico.
Als Schumacher zo blijft presteren dan mag hij van mij nog wel wat jaartjes doorgaan.
Posts: 341
\"wel wat jaartjes\" is ook weer overdreven, maar hij mag van mij zeker nog gewoon volgend seizoen erbij zijn hoor.
Ik heb het altijd leuk gevonden als het op of over de schreef ging, zolang er maar geen crashes gebeuren.
Dit is iets wat bij Hamilton ook terug te zien is, alleen heeft Hamilton niet dat rustige als Msc en knalt die vaak ergens tegen aan.
Mag ook gezegd dat Hamilton vandaag wel heel erg cool en rustig achter MSC bleef hangen hoor, ik heb wel eens anders gezien van hem haha :D +1
Posts: 10.089
zeer leuk gevecht, altijd leuk om Schumacher te zien aanvallen/verdedigen.. moest ook even terug denken aan China 2010, waar Lewis en Schumacher ook ronden lang hebben gevochten om een positie..
Posts: 66
Super race voor Schumacher en dit al de 2 race na elkaar.
Echt top. Hij is terug hoop ik.
Ik heb er echt van genoten zoals vele mensen denk ik.
Posts: 930
Mooi gevecht, wel erg op het randje maar leuk om te zien. Schumacher weet ook wel dat hij het eigenlijk niet kan opnemen tegen een McLaren en moest zich uiteindelijk gewonnen geven. En Lewis heeft ook wel door dat de beker dit jaar naar Vettel gaat en weet dat extra risico nemen tegen een coureur met zoveel ervaring en streken geen zin meer heeft.
Posts: 5.746
Wel erg op het randje? Zo zou het moeten (mogen)!
Die regel van maximaal 1 of 2 keer van je lijn mogen is ziek. Binnenkort krijgt iedereen die ingehaald dreigt te worden een blauwe vlag.
Posts: 686
Mercedes gaat steeds beter ,dat is hoop voor volgend jaar !
Posts: 3.145
Laten we het hopen dat Mercedes deze progressie door kan zetten naar volgend jaar en dat ze volgend jaar voor in mee kunnen doen.
Posts: 2.418
Ik ben bang dat ze nu zo goed gaan doordat we nu 2 low-downforce circuits hebben gehad. Vanaf Singapore zie ik het wel gebeuren dat zij (samen met Renault eigenlijk) weer een stuk verder bij Ferrari, McLaren en Red Bull vandaan zitten.
Posts: 3.592
@Rodawa; Ben ik ook bang voor... De afgelopen twee gp\'s waren circuits met erg hoe snelheid en relateif weinig downforce. Dit ligt de Mercedes erg goed. Het gat zal straks op andere banen idd weer stukkie groter zijn (jammer genoeg...).
Desalniettemin heb ik ervan genoten. Schumacher die voorin weer een beetje mee doet is wel tof. En hoewel ik zijn presteren dteeds negatiever ging beoordelen moet ik nu toegeven dat hij \'het\' echt nog wel heeft. Als je hem in een RBR zet kan ie ook gewoon voor de winst meedoen, daarvan ben ik toch wel overtuigd. Hopelijk volgend jaar een mooi laatste seizoen met nog ergens een eerste gp-winst!
Posts: 66
Zeer mooie race van Schumacher.
Hij is de laatste 2 wedstrijden zeker heel goed bezig.
Hoop dat zo zal blijven.
Posts: 97
Ronde lang dit gevecht op de baan mooi om te zien.
Echte actie.
Wel op het randje.
Meestal vind ik dit één van de saaiere wedstrijden van het seizoen.
Vandaag heb ik een hoop actie op de baan gezien.
Ik moet zeggen dat de hulpmiddelen voor wat betreft de mogelijkheden tot inhalen deze GP aantrekkelijker maken.
Posts: 5.746
Alleen had HAM erg weinig aan die hulpmiddelen. Ik had de indruk dat HAM iets meer vleugel had staan dan MSC. Vandaar dat HAM alleen in d eslipstream sneller was.
Posts: 341
@Kubica
maar dat werd ook gezegd op BBC he, hij had kortere toeren gezet (net als Vettel) omdat hij ervan uitging dat hij tegen Vettel moest vechten en die is trager dan de McLaren op topspeed (±5km/h exc DRS) en dus zat hij constant tegen zijn limiter te drukken op het rechte stuk. Hierdoor kon MSC met zn KERS gewoon ervoor blijven.
Dit betekende dus ook dat het voor hem geen nut had om KERS te gebruiken op het rechte eind en dat hij dit dus in het 2e gedeelte vd baan gebruikte (waar Button er in 1 beweging langs ging)
Posts: 302
Zelfs BUT had er weinig aan. Beiden HAM en BUT hadden hun DRS functionerend en MSC niet en wisten ze MSC niet in te hlen. Pas toen MSCH door Whitmars via Brown werd gewaarschuwd stond hij beide rijders toe hem in te halen. Wat een coureur! Eén van de bovenste plank.
Posts: 341
ik zat puur te genieten, helemaal toen hij Ham liet staan op het gras, volgens de 1 net te ver volgens een ander geniaal :D
ik vond het SUPER! haha
jammer genoeg zijn de komende banen niet echt Mercedes banen, maar wie weet wat ze uit de hoed toveren ivm afstelling e.d
Posts: 686
liefhebber autosport zegt(
Ik moet zeggen dat de hulpmiddelen voor wat betreft de mogelijkheden tot inhalen deze GP aantrekkelijker maken.)
Nou ik vindt de hulpmiddelen gewoon belachelijk en ook nog eens oneerlijk ! gewoon een vaste vleugel en geen kers ...ik vind de regels in de f1 wat doorslaan !!!!!
Posts: 18.535
Het is anders door dat KERS dat Schumacher Hamilton zo lang kon afhouden, slim gebruik ervan tenminste.
Posts: 533
Ik hoop toch echt dat Mercedes Schumacher en Rosberg een betere auto kan geven, Plaats 5-6-7-8 is echt het maximale tenzij er voorin iets fout gaat.
Al gezien in Spa met Rosberg en nu in Monza met Schumacher. Die bak kan wel starten maar kan helaas niet mee met de rest.
Posts: 1.652
Goed zo ouwe, heb weer van je genoten!
Ik had je al bijna opgegeven maar je komt nu toch echt sterk terug!
Posts: 1.434
Laat die oude maar schuiven hij pak ze te zijner tijd allemaal.
Posts: 686
Ze moeten al die hulpmiddelen er af gooien ,gewoon vaste vleugel en geen kers !!!!!
Posts: 4.951
Tja, en voor de zoveelste keer in zijn loopbaan wordt hij niet gestraft voor het ovetreden van de regels.
Maar verder vond ik het een prima wedstrijd met een mega-moment toen Vettel buitenom aan Alonso voorbij ging! Helaas geen overwinning voor mijn Ferrari...
Posts: 1.525
Pfff hou toch op, zoveel was er niet aan de hand.
Posts: 9.505
Er was dan ook niets aan de hand, dus viel er weinig te straffen .
Posts: 302
Ja eindelijk zo\'n zeikerd. De rancune druipt er af. Nog steeds gefrustreerd?
Posts: 427
hij deed het gewoon heel slim en tot op het randje, elke keer even blokkeren en dan weer (overdreven?) de bocht aan snijden, fantastisch, en na de tweede \"waarschuwing\" liet hij hammi er ook gewoon langs...
Posts: 2.418
Mooi om die kerel te zien rijden hoor. Ik ben voor Hamilton, maar ik kon stiekem ook wel van dat gevecht genieten. ;)
Als Schumacher in een gevecht zit, heeft het voor mij altijd wel wat speciaals. Soms is hij wat te fanatiek bij het verdedigen, maar dat zorgt juist voor sensatie. Schumacher weet heel goed wat hij doet, en juist om zijn manier van rijden hoop ik dat hij nog een tijdje in de F1 blijft.
Posts: 1.434
Wat een techniek heeft die man om zijn wagen zo neer te zetten dat die Lewis niet achter hem vandaan kon. Je zie het verschil wel tussen Button en Lewis, Button is een klasse apart.
Posts: 18.535
Tja, echt een goede race was het natuurlijk. Ook als je naar de stand kijkt, 4 punten minder dan Rosberg, als hij zijn foutjes niet had gemaakt, stond ie gewoon voor. Het gaat beter voor hem, nu nog hopen dat Mercedes beter gaat.
Posts: 19.803
Na SPA opnieuw een toprace voor Schumacher die het maximale uit de wagen haalt. Simpelweg knap gereden! Op deze manier dwingt hij enorm veel respect af.
Als hij zo doorgaat kan hij Rosberg nog wel passeren in de rankings, ik ben benieuwd hoe het Schumacher af gaat op de komende banen.
Op Singapore verwacht ik eigenlijk niet veel van hem, maar Suzuka daarentegen is weer zo een rijdersbaan waar ik Schumacher heel hoog ga inschatten.
Posts: 9.505
Precies, maar dit zijn wel de dagen waarin ik verschrikkelijk baal dat de auto geen topper is...
Posts: 359
Damon,
Het was een mooi gevecht tussen oude glorie en gefrustreerde branie,beide heren met hun eigen \" handelsmerk\".
Vroeger was dit duel waarschijnlijk evenwel met enorme brokken geeindigd vrees ik.
Enerzijds doordat Schumi te ver zou zijn gegaan, en anderzijds doordat Lewis er perse langs moest.
Brawn was zo verstandig om de boel na waarschuwingen in goede banen te leiden.
Verder topprestaties van Vettel en Button,die meer credits verdienen als menigeen ze nog steeds geeft.
Alonso weer het absoluut haalbare gehaald,ook top!
Ik had alleen Rosberg graag willen zien met de andere bandenstrategie, maar die werd er snel en hard schuldloos afgekegeld helaas!
Posts: 686
Runningupthathill zegt:(Het is anders door dat KERS dat Schumacher Hamilton zo lang kon afhouden, slim gebruik ervan tenminste)
Ja en Hamilton kon er daar voorbij omdat hij de vleugel open had anders was het voor hem toch wat moeilijker geweest .
Posts: 3.145
Evenals voor Button ...
Posts: 18.535
Je zag dat Schumacher altijd met zijn KERS even snel was als Hamilton met zijn vleugel wijdt open. Hamilton ging voorbij Schumacher omdat hij een klein foutje maakte, zo vertelde Brawn na de race toch. Schumacher was uiteindelijk toch gedoemd om vijfde te worden, dus veel maakt het niet uit.
Posts: 3.128
Ik had wel verwacht dat Schumi nog steeds op limiet kon rijden maar dat hij het zo mooi en indrukwekkend zou doen was een kleine verrassing! Wellicht zou \"Schumacher van vroeger\" zelfs een podium of iig nog een plekje hoger behalen maar \"Schumacher van nu\" deed het supergoed! Ook knap om Massa op homeground op 10 sec. achterstand te rijden.
Ik heb altijd gezegd dat Schumacher (op zijn leeftijd en na zijn lange afwezigheid) ten minste net zo goed is als de helft van de huidige rijders. Maar na afgelopen 2 races heb ik toch een beetje neiging om te denken dat hij zelfs beter is dan de helft van de huidige coureurs. Wellicht zou hij op de komende nieuwe circuits niet zo schitteren maar op de oude tracks zoals Suzuka of Interlagos verwacht ik weer van dit soort prestaties van hem.
Ik zat na de race naar BBC te kijken toen ze hem gingen interviewen, je zag aan zijn gezichtsuitdrukking dat hij echt plezier heeft gehad aan die gevechten met Ham. Was net een klein kind.
Overigens viel het me op dat ik geen enkel teken van vermoeidheid bij hem zag terwijl Trulli en Barri er echt moe uit zagen.
Posts: 18.535
Het feit is dat die Mercedes gewoon geen top 3 kan halen. Hij is niet snel genoeg. Schumacher heeft de laatste weken wel het tempo te pakken. Kan mee met Rosberg en staat nog maar nipt achter in punten. Ze zijn een goed duo. Als Schumacher het niveau Rosberg haalt, is dat ook gewoon het niveau dat hij moet hebben.
Posts: 686
Ja waarom kan schumacher niet mee !!! omdat de auto gewoon niet goed genoeg is .
Posts: 2.263
Titanengevecht mijn neus. Hamliton was sneller. Alleen door de vele blocks van Schumacher wist hij het een aantal rondes te rekken. FIA heeft daar ook een waarschuwing voor uitgedeeld.