FIA bevestigt twee verschillende DRS-zones voor Monza
- Gepubliceerd op 29 aug 2011 16:32
-
18
- Door: Robin Smeets
In Canada en Valencia lagen de twee zone's direct achter elkaar, dus werd er maar één detectiepunt gebruikt. Voor Monza ligt de eerste DRS-zone op het rechte stuk van start en finish en is de tweede zone geplaatst tussen de tweede Lesmo-bocht en de Ascari-chicane (het gedeelte op de foto hierboven).
Het detectiepunt van de eerste zone ligt bij het uitkomen van de Parabolica, terwijl tussen de twee Lesmo-bochten in het meetpunt voor de tweede zone ligt.
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 619
Goed dat ze 2 detectiepunten gebruiken. Nu kan je, als je ingehaald bent, tenminste gelijk degen weer her-inhalen.
Posts: 19
Hoop dat dat het geval is. Krijg je lekkere gevechten. Heb er nu al weer zin in.
Posts: 12.432
Je bedoelt gesimuleerde gevechten.
Posts: 5.746
@Dutchf1: ik neem aan dat je geregiseerde gevechten bedoeld ipv gesimuleerde...
Posts: 1.016
Je kunt je afvragen of het circuit van Monza überhaupt een DRS zone nodig heeft.
Maar als ze er 1 toestaan is een tweede misschien wel goed. Ben benieuwd of TJ\'s voorspelling uit komt.
Posts: 5.746
Da\'s idd een goede vraag, als ze al bij met \'platte\' vleugels rondrijden..
Posts: 1.765
ik ben benieuwd hoe hoog de topsnelheden nu zullen zijn met dat DRS
Posts: 121
De achtervleugel wordt normaal gesproken al heel plat afgesteld op Monza. Zou het effect van DRS hierdoor niet ook afnemen?
Posts: 75
Ik denk dat je gelijk hebt.
Posts: 3.592
Goed punt, of men kiest er voor om juist iets meer vleugel te zetten (niet zoveel als Button vorig jaar...) om dan i.c.m. DRS wel genoeg top-speed te houden als je iemand moet inhalen. Je bent dan echter wel de pineut als je zelf de auto bent die ingehaald wordt, want dan is er geen houden meer aan.
Posts: 739
Eerste DRS zone is dikke onzin. Daar wordt normaal gesproken al genoeg ingehaald, de tweede richting Ascari is wel leuk omdat het normaal gesproken best lastig is om daar in te halen.
Als je er dan toch perse 2 wil doen, doe er dan nog 1 richting de parabolica...
Volgens mij moet DRS ingezet worden om inhaal mogelijkheden te creeeren waar dat normaal niet kan. Zoals afgelopen weekend op Kemmel, wat een onzin. Daar is niet tegen te verdedigen, terwijl het normaal een punt is waar je er vol voor moet gaan. Had het op start/finish gedaan. Dat ging nu telkens net niet en met DRS had het misschien net wel gekund als je alles perfect doet...
Posts: 584
Monza traditioneel saaie races.
Posts: 3.592
Ach, misschien kan Hamilton voor wat leven in de brouwerij zorgen! ;)
Posts: 1.652
Herinner me in 1 keer een kostbare fout van Hamilton in de laatste ronde op Monza ik meen 2 jaar geleden.
Volgens mij lag die toen 3e? en klapte toen de bandenstapel in.
Zonde. Het is een erg goede rijder vooral in zijn debuutjaar weinig fouten. Hopelijk wordt die snel weer de oude: snel en weinig tot geen fouten.
Al ben ik bang dat al die fouten van hem en al die waarschuwingen niet goed zijn voor zijn zelfvertrouwen. En een bijkomend nadeel is dat die op dit moment 2 punten achter zijn teamgenoot staat.
Wie had dat verwacht? Button voor Hamilton.
Toch denk ik wel dat aan het eind van het seizoen Hamilton voor Button staat.
Posts: 1.308
Kostbare fout? Het kampioenschap was al over, en hij wilde koste wat het koste die 2e plek.
Daarnaast heeft Button vorig jaar ook nog een tijdje voor Hamilton gestaan.
Posts: 1.652
Zo zie ik het wel. Podium in de laatste ronde weggooien zonde. Met alle punten.
Posts: 658
Dat was in de Brawn-periode ja. Toen was de Mclaren in het begin van het seizoen trouwens overal behalve in de top te vinden.
Posts: 3.146
2 zones vind ik wel eerlijker.. kun je direct terugslaan...