Video: Ho-Pin Tung crasht in eerste IndyCar-race

Ho-Pin Tung maakte afgelopen weekend dan toch zijn IndyCar-debuut. Na een mislukt avontuur op Indianapolis mocht de Nederlandse Chinees gisteren in de auto van Paul Tracy rijden. Tien ronden voor het einde van de race viel Tung echter uit.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Wat een ongelofelijke beginnersfout weer. Het is nog steeds onbegrijpelijk wat Ho-Ping Tung in de racerij doet, die man heeft echt 0,0 talent en zit er alleen vanwege zijn interessante komaf.

    Verlaat alsjeblieft de racesport want het wordt nu niets en het zal later ook niets worden.

    • + 0
    • 29 aug 2011 - 15:02
    • HE-LE-MAAL mee eens! Ik had al een berichtje verwacht in de trant van: Tung wederom gecrashed bij debuut (toen wist ik nog niet eens dat ie was gecrashed, maar had het al wel verwacht!)

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 15:22
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Tja, zo oneerlijk kan het zijn helaas. Met veel geld en interessante sponsors kan je ver komen, terwijl je er niks te zoeken hebt.

      Wat mij aan Tung altijd het meest irriteerde was dat hij vaak zei dat hij zich een Nederlander voelde, maar als het hem uitkomt (dus in de racerij) is hij maar al te graag weer Chinees, omdat hij daar meer sponsorgeld vandaan kan halen. Ik begrijp wel dat hij het doet, maar ja... het komt een beetje raar over vind ik.

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 15:39
    • Ik irriteer me zoiezo aan die arrogante kop van \'m...

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 17:32
    • @ Rodawa: Tung is gewoon een Nederlander geboren in Velp. Dat hij racet onder Chinese vlag is logisch, want Nederlandse sponsoren (Randstad, ING, ...) steunen niet vaak Nederlandse coureurs. Doornbos debuteerde in de F1 met een licentie uit Monaco.

      @ Fernando-Alonso: Ik irriteer me sowieso aan het arrogante hoofd van Alonso...

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 22:10
  • yorkstar

    Posts: 336

    @Damon, Ik heb ook veel meer gevoel bij Guido, Ho-Pin tung zie je alleen maar op een bavaria city race en verder hoor je eigenlijk vrij weinig. Nja wat ik van dit incident moet zeggen weet ik eigenlijk niet. Die commentatoren zeggen dat het, het meest lastige rempunt is, dus dat zal wel zo zijn.

    • + 0
    • 29 aug 2011 - 15:07
    • Van der Garde is ook geen toptalent (maar wel een stuk beter dan Tung).
      Vergeet niet dat er achter Van der Garde veel geld zit en hij daardoor veel media aandacht krijgt.

      Van der Garde is aardig maar echt niet meer dan dat. Ondanks wat pech laat hij (inmiddels in zijn derde GP2 seizoen) in de GP2 te weinig zien.

      Sympathieke gozer, dat wel. Maar ook in het verleden hebben vrienden van me in de racerij al tegen hem gekart en het is echt geen natuurtalent.

      Er zijn grotere talenten, alleen daar zit (en dat heb je vaak helaas nodig) geen of onvoldoende geld achter.

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 15:46
    • oebidoebi

      Posts: 632

      @Damon
      die tegen hem gekart hebben (giedo) vinden zichzelf altijd beter, die vinden zichzelf de beste coureur.

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 23:27
    • @Oebidoe, en die waren ook beter.
      Van der Garde is echt niet zo goed als jij denkt. Ik heb met die jongens toch zelf die karttijden en resultaten bekeken.

      Van der Garde doet er bijvoorbeeld rondenlang over om een nieuwe baan goed te leren kennen en het maximale eruit te halen, terwijl sommige talenten dat binnen 2 ronden kunnen.

      Je kan er leuk tegenin gaan, maar ik heb de bewijzen en rondetijden jaren geleden zelf gezien.

      • + 0
      • 30 aug 2011 - 08:38
  • Jacques

    Posts: 172

    We zullen nog een aantal jaren moeten wachten. Dan staat de generatie van Max Verstappen hopelijk klaar. Als zij presteren en vooruitgang boeken zoals ze nu doen dan dicht ik ze goede kansen toe om op het hoogste niveau te acteren.

    • + 0
    • 29 aug 2011 - 17:56
    • Helemaal mee eens! Met De Vries erbij:).

      • + 0
      • 29 aug 2011 - 18:43
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Als ik zijn naam hoor denk ik maar een ding: is het met rijst of met bami? Kom ff zeg, hij heeft werkelijk nog nooit iets gepresteerd en komt alleen maar in een of andere auto vanwege zijn \'Chinese kaart\' waar hij vervolgens weer niks presteert.

    • + 0
    • 30 aug 2011 - 22:23

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar