Lewis Hamilton: "Crash kostte me de kans op een podiumplaats"
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 15:39
-
46
- Door: Robin Smeets
"Ik weet niet zeker wat er precies gebeurde", vertelde Hamilton tegen de BBC na zijn crash. "Ik weet alleen dat ik behoorlijk hard in aanraking kwam met de muur. Het is jammer voor het team, want we reden op een goede positie."
"Ik weet niet met wie ik in gevecht was, maar ik dacht dat ik ervoor reed. Daarna werd ik door hem geraakt en was mijn race voorbij. Dat hoort echter ook bij de autosport. We zijn dit seizoen al vaak niet aan de finish gekomen en deze kunnen we daar bij schrijven."
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.691 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (46)
Login om te reagerenPosts: 650
Jammer, zag er uit als een pijnlijke crash. Hij was lekker bezig.
Posts: 792
Sportief
Posts: 792
Sportief
Posts: 584
Ja, je ziet hem ook naar rechts kijken in plaats van naar links.
En ik was toch wel even geschrokken toen hij een tijdje stil bleef zitten in de auto. Race ongeluk kan gebeuren, volgende keer beter uitkijken.
Posts: 10.089
idd hij bleef even akelig stil zitten
Posts: 1.434
Ja jammer voor Hamilton, volgende jaren beter. Maar ik zag toch duidelijk dat zijn achterwiel een wielspin maakte. En zijn verhaal \"ik wist niet wat er gebeurde\" lijkt mij een misplaatste grap van hem zoals hij er meerdere heeft.
Posts: 10.089
Race-incidentje.. Hij had niet verwacht dat Kobayashi daar zat denk ik, hij had namelijk ook nog DRS..
Posts: 2.418
Inderdaad, dat idee had ik ook. Hamilton had DRS, dus dan loop je sowieso al uit. Hij had denk ik niet verwacht dat Kobayashi daar nog zat (of probeerde terug te komen).
Posts: 2.195
niet uitdagen pokerface.
ja dit was een race-ongeluk , Lewis had denk ik niet verwacht dat Kamui hem er nog naast zou zetten dus hij keek niet en ging terug naar de buitenste lijn om de bocht te nemen en daardoor onstaat er contact.
Posts: 1.754
Hij heeft Koba niet gezien en nam de gewone racelijn in. Het was ook een beetje overmoedig van Koba om er aan de buitenkant weer naast te duiken nadat hij ingehaald was. Het zou tot niets hebben geleid en nu werd Hamilton eruit getikt. Voortaan beter in de spiegels kijken want het overkomt hem wel vaker.
Posts: 2.788
Wil niet zeggen dat het overmoedig was, maar hamilton reed met drs en met kers niet sneller dan kobayashi met alleen een slipstream. Maar het was een race ongeluk. Alleen jammer dat zijn titel aspiraties nu ook in de koelkast kunnen.
Posts: 3.592
Eens met winti, was een race incident en zeker niet de schuld van Koba. Natuurlijk had het Koba niks gebracht en had ie beter achter Hamilton aan kunnen sluiten, maar hij heeft het recht daar te rijden en Hamilton had daar net ff beter moeten opletten want als ie niet naar links was uitgeweken voor de bocht was ie er ook wel voor gebleven.
Posts: 537
Dit heeft absoluut niks te maken met Hamilton\'s \'\'Agresieffe\'\' Rijgedrag. ik denk wel dat zowel Vettel als Alonso hetzelfde zou hebben gedaan.
Posts: 102
Grappig om te zien op de BBC dat Eddy het ziet zoals de meeste die hier hebben gereageerd tot nu toe en dat Martin als teambaas het anders ziet...
Ik hou het voor mij ook op race incident, Hij zat links en hij kon niet verder, lewis komt richting de linkerkant om een ideale instuurlijn te nemen en had hem gewoon niet gezien en verwacht daar....
Posts: 3.592
Echt een van de weinige keren dat ik het wél eens ben met Eddy Jordan...
Posts: 197
Inschattingsfouten, race-ongelukken, ... Die Hamilton kan er tegenwoordig wel wat van.
Posts: 245
Ga jij eens je tanden poetsen, je moet zo naar bed!
Posts: 197
Kom op, Hamilton heeft de laatste tijd elke race wel wat.
Als jullie dit nog altijd niet zien. Hij denkt dat hij alleen op de baan is.
Posts: 245
Als je dit geval daar ook onder wil plaatsen dan moet je nu gaan plassen, handjes wassen en voor Sesamstraat naar bed.
Posts: 197
Wat heeft het ermee te maken dat ik 10 jaar jonger ben dan jou?
Posts: 245
Ik wordt gewoon moe van mensen met die inhoudloze reacties die bepaalde coureurs denken te kunnen bashen zonder dat ze ook maar enigszins nadenken. Gewoon omdat ze een freaky fanboy zijn.
Nu is Hamilton de bok, volgende week Vettel en zo gaat het maar door.
Ik had niet eens de moeite genomen om te kijken hoe oud je was, ging puur en alleen om je reactie.
Posts: 1.434
Alles wat hij doet is in zijn ogen een race-foutje. het trucje van de kwali lukte hier niet.
Posts: 149
\'\'Ik wordt gewoon moe van mensen met die inhoudloze reacties die bepaalde coureurs denken te kunnen bashen zonder dat ze ook maar enigszins nadenken. Gewoon omdat ze een freaky fanboy zijn.\'\'
Die mensen zullen er altijd zijn, je kan er niks tegen doen.
Posts: 4.951
Je hebt groot gelijk, het is dit seizoen telkens wat met Hamilton. Het is absoluut een goede coureur, maar hij maakt wat veel foutjes.
Posts: 3.077
Kobayashi had iets eerder kunnen afhaken en Hamilton had wat meer rechts kunnen blijven. Maar Hamilton keek duidelijk niet en is er gewoon nooit van uit gegaan dat Kobayashi daar nog reed.
Kan gebeuren, maar wel jammer voor Hamilton. Gewoon een race ongeluk.
Posts: 197
Hamilton heeft wel vaak van die ongelukken vind ik.
Posts: 931
idd, dit was dan een race ongeluk zoals de meeste zeggen maar wel de fout van hamilton. hij is veels te vaak betrokken bij contact en crashes. En gister al dat geeikel in de quali. hij trekt het gewoon aan
Posts: 1.434
<<Maar Hamilton keek duidelijk niet....>>
Hij was net zijn bril aan het schoonmaken LOL.
Posts: 658
Zag er inderdaad een beetje onheilspellend uit toen hij zo lang bleef stil zitten, dat was toch een flinke klapper!
Posts: 1.265
Race incident. Zat wel zwaar te balen, maar ja meer kan je er toch niet van maken.
Wel raar dat Mclaren zo\'n slechte topsnelheid had. Zelfs met KERS en DRS kon de Sauber hem nog gewoon bijhouden.
Posts: 2.049
Opvallend was wel dat de Mclaren bij de klap in de vangrail nauwelijks schade had aan de wielophanging. Vorig jaar was die zo fragiel en nu is het bijna een botsauto.
Posts: 584
Overigens had de titel ook: \"Crash koste me de kans op een (punten) finish\". kunnen zijn.
Posts: 64
Wat een kinderachtige reactie van Maldonado trouwens over dit incident. Ze waren er bij de BBC zelfs even stil van. Mooi wel hoe Coulthard hem nog even verteld dat hij dit soort dingen voortaan naast de track moet oplossen.
Posts: 2.714
hahah
Posts: 180
Hamilton had inderdaad niet verwacht dat Kobayashi daar nog zat, maar om dan dit te zeggen: \"Daarna werd ik door hem geraakt en was mijn race voorbij\", lijkt mij niet op zijn plaats. Hamilton reed tegen Kobayashi aan en niet andersom. Helaas voor beide, idd een race incident.
Posts: 3.145
Hamilton reed voorop, Koba reed erg ver achter Lewis. Koba raakte met zijn voorband Lewis op zijn achterwiel, volgens mij is Koba dan de achterblijver en mag je niet spreken dat \'Hamilton reed tegen Kobayashi aan en niet andersom\'.
Posts: 339
mika
Kijk nog even naar het naar het volgende item hier op de site
Video: Lewis Hamilton crasht na touché met Kobayashi
Bekijk de video vanaf 1:12 en zie zowaar dat ze vrijwel naast elkaar rijden.
Posts: 3.145
F1Magic, op het moment dat ze elkaar raken is Lewis\'s achterwiel op gelijke hoogte met Koba\'s voorwiel ...
www.formula1onlive(...)yashi-crash-in.html
Posts: 3.145
Godsamme, waarom komt mijn bericht niet door? ... Begin hier behoorlijk van te balen als elke keer weer mijn berichten in een soort van que terecht komen voor ... ?
Posts: 4.951
@Mika4ever: Volgens jou ja..... Kijk nou nog eens rustig naar de beelden en dan zie je dat Koba er gewoon nog een stukje naast zat en dat Ham zonder te kijken naar links stuurt met alle gevolgen van dien.
Posts: 339
Het is welliswaar een incident tijdens de race maar volgens mij geen race incident. Het was eerder knullig rijgedrag. Hamilton had niet eens in de gaten dat Koba in de rebound langszij was gekomen. Hij verzaakt in zijn spiegels te kijken en stuurt in op een andere coureur. Tsja dan krijg je brokken.
Posts: 3.145
Damn, wat een klote incident.
Overigens eerst mijn felicitaties naar de Vettel fans, hij is zo zeker als WDC en heeft een mooie race gereden vandaag.
Ik vind dat de laatste tijd de coureurs wel erg makkelijk wegkomen na een touche, of je nu je positie aan het verdedigen bent en je wordt er af gereden, of je wordt ingehaald en wordt er vanaf gereden, een ongeluk als gisteren tussen LH en PM waarbij de auto als wapen wordt gebruikt ... Waar zijn de tijden dat de coureurs na \'n incident meteen een straf kregen in de zin van een DT / S&G / etc?
Het lijkt er nu te vaak op dat de deur maar gewoon dicht gegooid kan worden en maar kijken waar het schip strand, of je probeerd iemand in te halen / schiet rechtdoor en neemt je voorganger mee, tja ... Je hebt het in ieder geval geprobeerd?! ...
Natuurlijk ben ik een McLaren fan, natuurlijk ben ik dol op Lewis en natuurlijk kan ik tot op het overdreven Lewis verdedigen.
En dat doe ik wederom nu weer ( :P ), Lewis werd op zijn achterwiel geraakt door Koba\'s voorwiel ... 100% Koba\'s schuld, beeld je je eens in ... Lewis zit achter Koba en remt daar op deze manier Koba uit en komen in dezelfde situatie uit, dat Koba\'s voorwiel het achterwiel van Lewis ramt en Lewis daardoor uit de race rijdt. Doordat Koba de achterblijver is dient hij rekening te houden met de situatie, ik was redelijk dol op Koba maar hij begint de laatste tijd toch ook wel erg vaak fouten te maken.
Ach ja, laat mij maar even zeuren.
Posts: 3.145
Maar goed, ik hoop echt ... In naam van de echte racerij ... Dat die artifical TROEP!?!?!?!?!?!?!?! als DRS / KERS, die dit soort van Bull$hit in de hand werkt, heeeeeeeel snel van het toneel weet te verdwijnen.
Posts: 339
Ik zie dat je overtuigd bent van het filmpje.
Of kwam het door het twitter bericht van Hamilton zelf?
Posts: 19.803
Ai! Dit is zonde man en gebeurt Hamilton wel even te vaak. Ik meen het serieus wanneer ik zeg dat hij nog veel kan opsteken van teamgenoot Button die zowel snel als degelijk kan rijden.
Hamilton is misschien wel de snelste rijder van het hele veld, maar maakt toch ook net even te veel fouten. Alonso gaf vandaag een demonstratie intelligent rijden. Hij koos eieren voor zijn geld op de juiste momenten terwijl hij voor risico had kunnen kiezen... wat verkeerd had kunnen aflopen.
Ik vind het jammer voor Hamilton en hoop dat hij echt een balans vindt tussen snel en risicovol rijden en ook weinig fouten maken. Eigenlijk een beetje zoals Hamilton de eerste helft van 2007 (zijn debuutjaar) reed, want eigenlijk vond ik Hamilton destijds veel sterker en \'completer\' dan nu.
Botsing met Kobayashi was misschien geen grote fout, maar met een beetje nadenken had Hamilton dit incident kunnen voorkomen.
Gewoon zonde, en het kost punten.
Als volgend jaar de McLaren vanaf race 1 mee doet om de titel hoop ik voor hem en zijn fans dat hij echt die positieve balans vindt.
Snel is hij absoluut, maar nu nog minder fouten. En kijk even naar teamgenoot Button!!
Posts: 102
Had tot vanmiddag nog een zeeeer kleine hoop dat het kampioenschap er nog in zat voor Hamilton. (Alles winnen, uitvalbeurt Vettel, hulp van Webber,Button, Alonso)Maar die hoop is nu wel definitief vervlogen. Vettel is op iedereen uitgelopen dus ze kunnen in Heppenheim wel met het printen van de kampioens t-shirts voor 2011 beginnen...