Schumacher: "We kunnen alleen nog maar vooruit gaan"
- Gepubliceerd op 28 aug 2011 02:17
-
25
- Door: Robin Smeets
"Ik had natuurlijk op een ander verloop van de kwalificatie gehoopt. Het is namelijk moeilijk om op drie wielen verder te rijden, al heb ik daar natuurlijk al wel ervaring mee", vertelde Schumacher, refererend aan zijn crash met David Coulthard in 1998. "Zoiets mag eigenlijk niet gebeuren, maar ook in de Formule 1, op het hoogste niveau, kunnen er menselijk fouten gemaakt worden."
"Om maar het goede nieuws uit dit incident te halen: ik heb nog een extra set banden over voor de race. We kunnen ook alleen maar vooruit."
Trending nieuws
-
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Complimenten voor Hamilton: "Hij heeft Ferrari op zijn schouders genomen"
Voormalig Ferrari-coureur en zevenvoudig racewinnaar René Arnoux is erg onder de indruk van de zevenvoudi...
21 jun 2026 12:41 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 9
Dat is waar sluwe oude vos! Zeker als er nog wat regen komt morgen... Banden gespaard en als de regen komt een tombola. Ik zeg 1 Button 2 Alonso 3 Schmacher
Posts: 4.499
That is the fighting spirit! Punten zijn nog makkelijk haalbaar!
Posts: 537
Ja, Als je vanaf de 24ste plek moet starten kan je niet verder terugvallen HAHAHA
Posts: 1.422
Zou mooi zijn als hij op zijn jubileum race 24e start en 1e finisht.
Posts: 4
Grappig dat Schumi het op zo\'n manier weet te relativeren, want eigenlijk is het zwaar kl*t* dat dat gebeurt. Maar gelukkig heeft hij blijkbaar plezier!
Posts: 4
Grappig dat Schumi het op zo\'n manier weet te relativeren, want het is zwaar kl*t* dat het überhaupt gebeurt. Maar gelukkig heeft hij er blijkbaar plezier in!
Posts: 22
Bad Luck for Schumie, maar gelukkig blijft hij positief.
Extra setje zal zeker van pas komen vandaag. Hoop toch nog op wat regen zodat er heel misschien een podium voor hem inzit vandaag op zijn jubileum. GO Schumie!
Posts: 712
Niet dat het bij Michael ooit goed zal zijn, maar dit is toch wel eens een situatie dat je dat diplomatieke mag laten vallen en mag zeggen \'Someone screwed up\' vooral omdat het een speciaal weekend moest zijn...
Maar zoals ik al eerder zei, zou het bij Michael nooit goed zijn.
Is hij kalm en vriendelijk dan zit de media te zeggen dat hij maar eens moet stoppen met te doen alsof hij geniet.
En zou hij hebben gezegd dat dit volledig de schuld was van het team/1 persoon dan was hij arrogant en respectloos, want er kunnen nu eenmaal fouten gemaakt worden.
Posts: 64
Of hij had kunnen zeggen: Someone didn\'t screw it up!
Posts: 12.432
Of uitvallen..
Posts: 4.951
Iemand nog meegekregen hoe dat nou heeft kunnen gebeuren?
Posts: 19.803
Ik vond het sneu dat Schumacher meteen in het begin met deze pech te maken kreeg. Oké, ik ben dan wel totaal geen fan maar zoiets als dit gun je helemaal niemand, en al helemaal niet bij een 20-jarig jubileum.
Waarom liep dat wiel eraf dan? Dat zijn toch dingen die niet horen te gebeuren bij een topteam.
En ja, morgen kan het alleen maar beter.. al denk ik dat een beetje regen en chaos noodzakelijk zijn voor een goed resultaat.
Weet iemand wat de recente weerberichten zijn?
Posts: 2.852
Het ziet er niet naar uit dat het echt gaat regenen. Om 14:00 is de kans op neerslag 10%. Ik verwacht aan de buienradar te zien ook geen regen, op zijn hoogst een beetje motregen, maar niet genoeg voor de full wets. Helaas.
Posts: 2.852
Trouwens Damon, ik heb in het topic van Lewis en Pastor op je laatste reactie gereageerd (hij staat er nog niet, moet mogelijk gescreend worden denk ik...). Misschien kunnen we eens laten zien hoe je een discussie voert op basis van normen en waarden.
Posts: 1.525
Hopelijk gaat \'t toch nog regen. Je weet \'t nooit op Spa.
Posts: 302
Een rasechte optimist en heel erg professioneel. Ik mag die man wel.
Posts: 10.412
was dit nu de verrassing van ferrari?:P vond het sneu hij had hier wat kunnen doen.
Posts: 2.418
Hahaha echt he. \"Verrassing, we hebben je wielmoer losgemaakt!\" :P
Posts: 866
Nou het zal toch wel een beetje gaan regenen als ik zo kijk, Hoop dat hij nen canada-esque race kan neer zetten als het losbarst.
Heel realistisch gezien zullen er zich wel wat incidenten voor doen.
Hoop dat hij zijn vleugels er niet afrijdt.
Ik hoop verder dat Senna een goed resultaat neerzet.
Posts: 19.803
Toch een beetje regen? Ik zou het heerlijk vinden.
Ik moet stiekem toegeven dat ik toch ook een beetje in de ban van Senna ben. Uberhaupt zijn naam op het scherm in de top 10, het doet wat. Niet iedereen zal dat begrijpen maar misschien jij wel.
Laat ik het zo zeggen, mocht Senna een top race rijden, dan heeft hij héél veel respect afgedwongen bij mij.
Ik hoop nu ook wel dat Schumacher een puntje kan pakken. Dit 20-jarige jubileum zou zijn feestje moeten worden en dan gun je hem gewoon niet zoveel pech (nee ik ook niet!).
In de regen kan het maar op droog moeten we wat betreft Schumacher realist blijven dat het niet gaat lukken.
Posts: 1.308
\"In de regen kan het maar op droog moeten we wat betreft Schumacher realist blijven dat het niet gaat lukken.\"
Schumacher heeft juist een voordeel als het in het begin van de race droog is. Kan hij zijn Mercedes motor tenminste optimaal gebruiken op het rechte stuk, eventueel met DRS. Zodra hij bij de top 10 aanklopt kan het inderdaad beter gaan regenen voor hem.
Posts: 866
Voor de naam Senna bent u bij mij aan het juist adres!
1985 Gp Belgie was 2 dagen voor mijn 13e verjaardag de 13e race van het seizoen.
Mijn vader is een bekende van Thierry Boutsen en we zijn toen in de pits geweest op uitnodiging.
Was toen nog lastig om er wat van te volgen want schermen met timing da was der nog niet
Mijn idool van toen reed helaas niet mee want Lauda had volgens mij in de training een kwetsuur opgelopen. Dat was erg jammer.
Maar daar zag ik Senna ook voor het eerst en was Lauda snel vergeten toen.
Posts: 686
Toch wel he hahahahahaha
Posts: 103
Hoezo 20 jarig jubileum??? hij is er toch echt 3 jaar tussenuit geweest, dus heeft hij 17 jaar in de F1 en geen 20. dus waarom wordt er gefeest??
Posts: 2.418
Omdat hij 20 jaar geleden zijn debuut op Spa heeft gemaakt, niet omdat hij al 20 seizoenen rijdt. :)