Officieel: FIA verbiedt gebruik van DRS door Eau Rouge
- Gepubliceerd op 22 aug 2011 19:12
-
25
- Door: Robin Smeets
Vitantonio Liuzzi verklaarde eerder vandaag al, voordat de FIA had besloten DRS te verbieden in Eau Rouge: "We zullen op het randje rijden met DRS. Je kunt het echter niet vergelijken met de beslissing om DRS te verbieden in de tunnel van Monaco, want daar is het nog riskanter om het te gebruiken. Hier heb je geen dak, geen pionnen, dus een crash zal minder gevaar opleveren. Ik zie wel wat de FIA beslist. Ik hou wel van een uitdaging."
Trending nieuws
-
Alpine laat Nederlandse coureur eerste F1-meters maken
De Nederlandse F1 Academy-coureur Nina Gademan zal volgende maand voor het eerst plaatsnemen achter het stuur van een...
21 jun 2026 14:43 -
Sainz verklaart Hamilton-vorm bij Ferrari: "Dat maakt het verschil"
De voorganger van Lewis Hamilton, Carlos Sainz, heeft een verklaring gegeven voor de goede prestaties van de zevenvou...
21 jun 2026 16:45 -
Hamilton heeft opvallende voorsprong op Verstappen
Lewis Hamilton heeft een goede start van het seizoen achter de rug, en dat is ook terug te zien in de cijfers. Hamilt...
22 jun 2026 07:36 -
Montoya adviseert Alonso: "Blijf bij Aston Martin..."
Juan Pablo Montoya heeft Fernando Alonso aangeraden om bij Aston Martin te blijven. De tweevoudig wereldkampioen word...
21 jun 2026 15:44 -
Sainz zet druk op Williams: "Ik weet niet hoelang ik nog kan wachten"
Carlos Sainz blijft geloven in het langetermijnproject van Williams, maar de Spaanse coureur wil sneller resultaten z...
21 jun 2026 13:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 1.525
Goede beslissing denk ik, ook zonder DRS hebben we toch wel flink wat gruwelijke klappers gezien als je over het randje gaat. Aan de andere kant moeten ze het wellicht eerst even checken, de laatste jaren is eau rouge/radillon ook weer niet zo uitdagend als vroeger.
Posts: 10.089
idd ik vind het ook een goede beslissing, het heeft ook niets met \'\'wie heeft de meeste ballen?\'\' te maken
die Redbull heeft de meeste downforce en zou het misschien als enige kunnen, wil dat dan zeggen dat Vettel en Webber grotere ballen hebben dan Hamilton en Alonso?? nee :P
Posts: 341
ik hoef hun ballen sowieso niet te zien :P haha
Posts: 12.432
Dat georganiseerde DRS inhalen mag wat mij betreft helemaal verboden worden. Vrijheid voor coureur en team en het stop zetten van de betutteling door de FIA. Maar daar zullen een heleboel \"fans\" het wel niet mee eens zijn. Lekker kijken naar een geregiseerde optocht, en blij zijn wanneer een coureur een ander inhaalt door op een knopje te drukken. Lekker inovatief en ook een goed idee om door te voeren in de straat auto.
Posts: 2.418
Ik ben het wel met je eens hoor. Aan de ene kant ben ik blij met de leuke races dit jaar, maar aan de andere kant ben ik helemaal niet blij met DRS. We hebben vaak genoeg gezien dat een coureur iemand anders zo voorbij kan rijden met DRS, zonder dat de ander kan verdedigen. Het geeft een beetje een gevoel alsof er kunstmatig ingehaald wordt.
Posts: 3.840
Beweegbare achtervleugels/spoiler bestaat al jaren. Goed voorbeeld is de VW Corrado dat bij 120 Km/uur de achterspoiler vanzelf omhoog gaat.
Ik vind het een zwakke beslissing van de FIA en sorry, ik ben voor DRS.
Posts: 587
Net als Rodawa begrijp ik je kritiek op DRS maar vind ik t wel \'n toevoeging voor de races.
Het heeft alleen nog wel het nodige aan fine-tuning nodig om in de toekomst het simpelweg voorbij rijden tegen te gaan.
Daar komt dan nog bij dat de lokatie van de zone ook nog weleens te wensen overlaat.
Want waarom de zone daar neer leggen ,waar sowieso al ingehaald word/werd ???
Laten we hopen dat de FIA leert van dit seizoen en het systeem volgend jaar wel op de juiste manier inzet.
Anders mag het van mij ook weer afgeschaft worden.
Posts: 587
@Modest71,
Het is op verzoek van coureursvakbond GPDA besloten.
Posts: 866
@modest....ja maar dat is niet om in te halen.
Zo kleeft de Corrado wat beter aan de weg.
Wat en lelijke auto was dat....heb ze nog nieuw verkocht.
Dus eigenlijk zou Volkswagen de F1 in moeten?
Posts: 18.535
Moet je maar eens enkele straatauto\'s bekijken. Maar goed, nu ga je lullen over dat het op straatauto\'s moet toegepast worden, maar tegen een 4cilinder was je zwaar tegen?
Posts: 12.432
Jij begrijpt er ook niets van en je begrijpend lezen is ook niet om over naar huis te schrijven. De FIA en de fabrikanten willen toch \"nieuwe vondsten\"gebruiken voor in de straat auto....nou dan is DRS een mooi begin, zeker voor overheden, die kunnen dan letterlijk jou zo laten rijden zoals zij dat willen. Begrijp je het nu? En op die 4 cilinder Seat blokjes ben ik idd zwaar op tegen omdat het niets met F1 te maken heeft....maar dat zal je ook wel niet begrijpen.
Posts: 243
Schaf het dan A.U.B voor de rest van het seizoen af het leek me juist wel een uitdaging in Eau Rouge.
Posts: 631
Ik zou wel is willen weten welke rijders tegen waren..
Posts: 537
Ik denk de coureurs die graag uitdagend bezig zijn (Hamilton,Button,Vettel,Alonso (en anderen) ) Niet
Posts: 6.927
Ik citeer Kootje:
\"En in dat geval denk ik bij mezelf: Jeez .... het is géén verplichting ,maar \'n optie. Als je niet durft of kunt ,gebruik \'t dan niet. \"
Niets anders dan dat.. Als rijders het overantwoord vinden? Gebruik het lekker niet en verlies 2 tienden.
Posts: 4.764
Dat de GPDA tegen is betekent niet dat alle rijders dat zijn. als er 13 van de 24 tegen zijn heb je al een meerderheid ;-)
Posts: 4.764
Whoops.. op verkeerde bericht gereplied. Zie alleen nu niet meer het bericht staan waarop ik wilde reageren :-S. Vreemd!
Posts: 577
Waarom wordt DRS eigenlijk gebruikt op vrijdag en zaterdag? Als niemand het kan gebruiken is het toch hetzelfde als dat iedereen het kan gebruiken, met het voordeel dat niemand benadeeld wordt als het systeem niet werkt, zoals wel eens gebeurde tijdens kwalificaties. De spanning zal er in de trainingen en kwalificatie niet minder om worden.
Posts: 2.049
Voor de kwalificatie heeft het wel nut; dan kan je zien welke rijders bereid zijn om meer risico\'s te nemen, maar je kan natuurlijk de rijders niet zonder oefenen de baan op sturen, daarom dus ook toegestaan in de trainingen.
Posts: 577
Ok dat oefenen lijkt me handig, maar dat kan dan toch alleen op het stukje dat voor de race ook gebruikt wordt?
Posts: 898
die bocht is spannend genoeg, dus waarom wel...
Posts: 1.481
Hij moet nog wat spannender sinds hij wat aangepast is.
Posts: 3.987
De bocht der bochten was in kwalificatie al zo goed als volgas met een dikke 900pk V10.
In toerwagenklasses rijden ze toch ook zonder vleugels er doorheen, sterker nog dat is spannender om te doen dan met een formule wagen met met vleugels, maar ja blijkbaar is de \"koningsklasse\" niet meer voor de echte rijders....
Crash van Jacques Villeneuve zei deze man zelf over, ik moest het gewoon proberen, volgas, mijn beste crash ooit.
Dit was het moment om het nut van DRS te bewijzen in trainingen en vooral kwalificaties, het eist alle vaardigheid en talent van de 22 beste coureurs ter wereld, althans dat zouden ze toch moeten zijn?
Daaag, spanning, stelletje watjes
Posts: 480
Pionnen staan op een schaakbord, die rood/oranje dingen die je wel eens langs de weg ziet staan en die hier bedoeld worden heten pylonen.
Posts: 112
Kan niet, die zijn te groot voor een schaakbord of je moet van die speelgoed pylonen of een levengrote schaakbord bedoelen